Easytronic Vites Geçmeme Problemi

Cemal Soylu

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
25 May 2021
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba. Aracım 2012 model Astra h benzinli easytronic km 83 binde . Aracım önce p1700 arıza kodunu verdi daha sonra 1 den 2 ye ve geri vitese geçerken ekranda vites geçmiş gözükmesine rağmen gaz yememeye başladı 3-4 saniye sanki gaza hiç basılmamış gibi tepkisiz oluyor sonra çat diye bir vuruntu sesi geliyor gazı öyle alıp yürüyordu. Kömür değişti şanzıman yağı değişti kalibrasyon yapıldı 3-4 hafta sorunsuzdu şimdi yine ufaktan tekrar etmeye başladı. Bilgisi fikri olan var mıdır neyden kaynaklanabilir?
 
Hocam aracın tüm aydınlatma ampulleri çalışıyor mu dıştan bir kontrol edin patlak varsa giderin. Akü de zayıflamış olabilir. Şarj dinamosu ile birlikte aküyü de bir ölçtürün derim.
 
Hocam aracın tüm aydınlatma ampulleri çalışıyor mu dıştan bir kontrol edin patlak varsa giderin. Akü de zayıflamış olabilir. Şarj dinamosu ile birlikte aküyü de bir ölçtürün
Akü 5 yıllık ama aküde sorun yok değeri iyi denildi. Yanmayan bir ampül de yok. Kimi beyin diyor kimi baskı balata diyor kafam karıştı iyice. Körlemesine de iş yapıp para harcamak istemiyorum
 
beş yıllık akü beni düşündürüyor. imkanınız varsa eğer sıfır bir akü almanızı isterim. keşke sıfır akü ile bir süre deneme yapabilseniz. genellikle elektronik sistemler aküden sıkıntı yaşanınca görev yapmıyorlar. bir de robot kol ve vites seçici beyin parçalarının yağını değiştirebilirsiniz. akü tepsininin altında bu ikisi. birine dot4 fren hidroliği konuyor diğerine Petronas Tutela CS Speed 75W yağ konuyor. detayları internette var araştırabilirsiniz.
 
Akü 5 yıllık ama aküde sorun yok değeri iyi denildi. Yanmayan bir ampül de yok. Kimi beyin diyor kimi baskı balata diyor kafam karıştı iyice. Körlemesine de iş yapıp para harcamak istemiyorum
Hocam sizin sorununuzu daha doğrusu verilen hatayı , şanzımana yazılım attırarak düzeltende var akü değiştiren hatta beyin değiştirerek düzeltende var. Aracınız model yılı ve km olarak ben kömür vs. değişimi için erken olduğunu düşünüyorum.keza 2008 ve sonrasında kömür kullanılmıyor diye de biliyorum. Siz ağır bir işe girişmeden önce bence ilk Akünün altında dot4 fren hidroliği ile çalışan küçük bir mekanizma var. Aküyü ve akü kabını söktükten sonra direkt ulaşabilrisiniz belki ustanız yapmıştır ama o hidrolik değişmediyse onu değiştirip, robot yağınıda kontrol ettirmeniz gerekir. Umarım ucuz maliyetle çözersiniz.
 
1.5 sene kadar önce robot yağını değiştirip kalibrasyon yaptırmıştım. Bu arızayla robot yağına tekrar bakıldı usta yeni mi değişti dedi yağ tertemizdi. Akü beni de düşündürdü ama 2 farklı yer de bu aküyü değiştirin demek olmaz iyi durumda dedi. Kalibrasyon yapılıyor araç toparlanıyor sonra biraz zaman geçince aynı şey başlıyor yavaş yavaş sıklığı artıyor. Baskı balata buna neden olur mu beyin olsa kalibrasyonla düzelmezdi diye düşünüyorum
 
1.5 sene kadar önce robot yağını değiştirip kalibrasyon yaptırmıştım. Bu arızayla robot yağına tekrar bakıldı usta yeni mi değişti dedi yağ tertemizdi. Akü beni de düşündürdü ama 2 farklı yer de bu aküyü değiştirin demek olmaz iyi durumda dedi. Kalibrasyon yapılıyor araç toparlanıyor sonra biraz zaman geçince aynı şey başlıyor yavaş yavaş sıklığı artıyor. Baskı balata buna neden olur mu beyin olsa kalibrasyonla düzelmezdi diye düşünüyorum
Balata bitersede kalibrasyon tutmaz zaten kaç mm kalmış balata gözükür bana kalırsa akü yenile opelin canı elektriktir helede akü zayıfsa arıza açar başına beyin yakmaya kadar gider artık şansına hangi beyin giderse 1 tane bizim araçlarda zaten akü bitmeye başlayınca araçta seğirmeler baş gösteriyor o zaman direk yenilemek lazım şimdi vitesleri elinle at bak göstergelere farlara farklılık varmı ve aracının aküsü ölçülürken klima farlar radyo ne varsa elektrik çekilen herşey açıldımı araçta açılır gerekirse direksiyonda oynatılır ve bakılır elektrik nereye düşüyor 13.5 maks değerdir altına inmemeli hadi 13 de zaten bunun altında aracın tekler ani gazlamalarda
 
Balata bitersede kalibrasyon tutmaz zaten kaç mm kalmış balata gözükür bana kalırsa akü yenile opelin canı elektriktir helede akü zayıfsa arıza açar başına beyin yakmaya kadar gider artık şansına hangi beyin giderse 1 tane bizim araçlarda zaten akü bitmeye başlayınca araçta seğirmeler baş gösteriyor o zaman direk yenilemek lazım şimdi vitesleri elinle at bak göstergelere farlara farklılık varmı ve aracının aküsü ölçülürken klima farlar radyo ne varsa elektrik çekilen herşey açıldımı araçta açılır gerekirse direksiyonda oynatılır ve bakılır elektrik nereye düşüyor 13.5 maks değerdir altına inmemeli hadi 13 de zaten bunun altında aracın tekler ani gazlamalarda
Hocam sen söyledikten sonra bir daha baktım da kontak kapalı 13, radyo klima far her şey açık çalışırken 14-14.5, marşa basarken 10-11 aralığında gözüküyor. Balata da tech2 de 8.3 mm çıktı en son
 
Hocam sen söyledikten sonra bir daha baktım da kontak kapalı 13, radyo klima far her şey açık çalışırken 14-14.5, marşa basarken 10-11 aralığında gözüküyor. Balata da tech2 de 8.3 mm çıktı en son
Akün biraz zayıflamış mars anın da
 
marş esnasında düşük kalıyor. akü en az 12.3 ve yukarısı olmalı marşa basınca.
 
Geri
Üst