Arkadaşlar verildi mi bilmiyorum, fakat GM sitesinde motorlarını tanıtan yazılardan 1.4T'ninkini Türkçe'ye çevirdim. İşine yarayan faydalanan olur belki. Forum hizmetlerim devam edecek.
Genel Bakış
Turbo beslemeli Ecotec 1.4L, GM'nin güç-yoğun, dört silindirli, küçük hacimli motor ailesinin bir üyesidir. Geniş
azami tork devir yelpazesine sahip motor daha iyi sürüş deneyimi ve performans sunmaktadır. Bu turbo beslemeli motorun güç arttırma avantajı, motorun içine daha fazla hava çekilmesi sayesindedir. Basınçlı besleme, anlık olarak değişkenlik gösteren sürüş durumlarına göre silindirlere daha fazla hava sıkıştırmakta ve daha büyük motorların hava ve yakıtını işleme imkanı sağlar.
1.4L'nin turbo beslemesi küçük araçlarda azaltılmış ağırlık ve bütünlük sağlaması için egzoz manifolduna entegre edilmiştir. Motor, boşluklu dökme demir alaşım blok, boşluklu kam milleri ve plastik emme manifoldu gibi ağırlık azaltıcı özellikleri bir araya getirmektedir.
Silindir Bloğu
Ecotec 1.4L turbonun silindir bloğu beş güçlendirilmiş yatağa sahip güçlü gri dökme demirden mamüldür. Blok silindir basıncına ve turboşarj sisteminin ürettiğ yüklere uygun termal özelliklere sahiptir. Ağırlığı asgariye indirmek için, boşluklu yapıya sahip olması, geleneksel döküme göre %20 daha hafif olmasını sağlamaktadır.
Döner Aksam
Özellikle yüksek devirlerde turbo sisteminin arttırılmış silindir basıncını desteklemek için, güçlendirilmiş ve komple-dökme krank mili ile Ecotec 1.4L güç ve sağlamlık sunar. Bağlantı çubukları dövme çeliktir ve hafif alaşım pistonlar, turbo sistemi tarafından üretilen ısıya ve artan basınca dayanmak üzere, daha kalın bir taç alanı ve benzersiz bir halka grubuyla donatılmıştır.
Değişken-Akışlı Yağ Pompası
Ecotec 1.4L turbo yakıt verimliliğini azami seviyeye çıkarmak için benzersiz bir değişken-akışlı yağlama sistemi kullanır. Sabit akışlı yağ pompasının lineer çalışmasından ziyade bu, yağ beslemesini motor yüküne eşleyen krank milinden muharrik yağ pompası ile mümkün olmaktadır. Ecotec 1.4L turbonun değişken akışlı yağ pompası kapasitesini motorun yağ gereksinimine göre değiştirir. Bu da motorün düzgün çalışması için gerekenden fazla yağ pompalamaya enerji harcanmasını önler.
Yapısal Karter
Titreşim karakterine kararlılık katan alüminyum karter motorun ana yapısal bileşeni olarak tasarlanmıştır.
Silindir Başı
Ecotec 1.4L turboda her silindir için bir çift üst kam mili ve dört supap kullanılmıştır. Silindir başının emme manifold tasarımı, daha yüklü hava emiş hareketi ve hava/yakıt karışımının daha eksiksiz yanması ile performans, verimlilik ve emisyonu optimize eder. Sodyum dolu egzoz supapları turbo sistemin daha yüksek yanma sıcaklıkları için tasarlanmıştır.
Değişekn Supap Zamanlaması
Motorun çift üst kam mili yerleşimi, sürekli değişken kam aşaması kullanarak, motor supaplarının açılış ve kapanış zamanlamasını dakikada çevrilen devre göre performans, yakıt verimliliği ve emisyonu optimize eder.
Elektronik Kontrollü Termostat
Soğutma termostatı çalışma noktası, değişik çalışma safhalarında yakıt verimliliğini arttırmak için elektronik olarak kontrol edilir. Motor kontrol modülü (ECU) sensörleri izler ve sıcaklık ve yükü dahil geniş yelpazeli motor çalışma şartlarını göz önünde bulunduran haritalamaya göre kontrol eder.
Genel Bakış
Turbo beslemeli Ecotec 1.4L, GM'nin güç-yoğun, dört silindirli, küçük hacimli motor ailesinin bir üyesidir. Geniş
azami tork devir yelpazesine sahip motor daha iyi sürüş deneyimi ve performans sunmaktadır. Bu turbo beslemeli motorun güç arttırma avantajı, motorun içine daha fazla hava çekilmesi sayesindedir. Basınçlı besleme, anlık olarak değişkenlik gösteren sürüş durumlarına göre silindirlere daha fazla hava sıkıştırmakta ve daha büyük motorların hava ve yakıtını işleme imkanı sağlar.
1.4L'nin turbo beslemesi küçük araçlarda azaltılmış ağırlık ve bütünlük sağlaması için egzoz manifolduna entegre edilmiştir. Motor, boşluklu dökme demir alaşım blok, boşluklu kam milleri ve plastik emme manifoldu gibi ağırlık azaltıcı özellikleri bir araya getirmektedir.
Silindir Bloğu
Ecotec 1.4L turbonun silindir bloğu beş güçlendirilmiş yatağa sahip güçlü gri dökme demirden mamüldür. Blok silindir basıncına ve turboşarj sisteminin ürettiğ yüklere uygun termal özelliklere sahiptir. Ağırlığı asgariye indirmek için, boşluklu yapıya sahip olması, geleneksel döküme göre %20 daha hafif olmasını sağlamaktadır.
Döner Aksam
Özellikle yüksek devirlerde turbo sisteminin arttırılmış silindir basıncını desteklemek için, güçlendirilmiş ve komple-dökme krank mili ile Ecotec 1.4L güç ve sağlamlık sunar. Bağlantı çubukları dövme çeliktir ve hafif alaşım pistonlar, turbo sistemi tarafından üretilen ısıya ve artan basınca dayanmak üzere, daha kalın bir taç alanı ve benzersiz bir halka grubuyla donatılmıştır.
Değişken-Akışlı Yağ Pompası
Ecotec 1.4L turbo yakıt verimliliğini azami seviyeye çıkarmak için benzersiz bir değişken-akışlı yağlama sistemi kullanır. Sabit akışlı yağ pompasının lineer çalışmasından ziyade bu, yağ beslemesini motor yüküne eşleyen krank milinden muharrik yağ pompası ile mümkün olmaktadır. Ecotec 1.4L turbonun değişken akışlı yağ pompası kapasitesini motorun yağ gereksinimine göre değiştirir. Bu da motorün düzgün çalışması için gerekenden fazla yağ pompalamaya enerji harcanmasını önler.
Yapısal Karter
Titreşim karakterine kararlılık katan alüminyum karter motorun ana yapısal bileşeni olarak tasarlanmıştır.
Silindir Başı
Ecotec 1.4L turboda her silindir için bir çift üst kam mili ve dört supap kullanılmıştır. Silindir başının emme manifold tasarımı, daha yüklü hava emiş hareketi ve hava/yakıt karışımının daha eksiksiz yanması ile performans, verimlilik ve emisyonu optimize eder. Sodyum dolu egzoz supapları turbo sistemin daha yüksek yanma sıcaklıkları için tasarlanmıştır.
Değişekn Supap Zamanlaması
Motorun çift üst kam mili yerleşimi, sürekli değişken kam aşaması kullanarak, motor supaplarının açılış ve kapanış zamanlamasını dakikada çevrilen devre göre performans, yakıt verimliliği ve emisyonu optimize eder.
Elektronik Kontrollü Termostat
Soğutma termostatı çalışma noktası, değişik çalışma safhalarında yakıt verimliliğini arttırmak için elektronik olarak kontrol edilir. Motor kontrol modülü (ECU) sensörleri izler ve sıcaklık ve yükü dahil geniş yelpazeli motor çalışma şartlarını göz önünde bulunduran haritalamaya göre kontrol eder.