Kaynak açılmadığı için, buraya önbellekten kopyalıyorum.
HEM KARİZMATİK, HEM SPORTİF
Keskin hatları ve büyük yapısı ile hem sportif hem de ağır bir havaya sahip Vectra serisinin son temsilcisi, zengin donanımı ile beğeni topluyor.
Kerem Gök (
kerem.gok@ikincieltest.com)
1988 yılında ilk serisi olan A ile Ascona’nın yerini alan Opel Vectra çıktığı ilk günden beri D segmentinde Opel’i başarı ile temsil etti. Vectra A, kullanıcılarının gözünde sağlamlığı ile efsaneleşerek 1996 yılında yerini Vectra B’ye bıraktı. “Uzay kasa” olarak efsaneleşen ve zamanının çok ötesinde bir tasarım anlayışı benimseyen Vectra B kronik sorunlarıyla çok fazla göz önüne geldi ve 2003 yılında yerini hem tasarım adına hem de sağlamlık adına kullanıcılarını son derece memnun bırakan Vectra C’ye bıraktı. Dikkat çekici tasarımı sayesinde büyük ilgi toplayan Vectra C 3 yıl gibi kısa bir zaman sonra makyajlandı ve yeni bir motorla kullanıcıların karşısına çıktı. Fakat bizim test aracımız 2003 model, ilk seri bir Vectra C.
Keskin hatları ve sürüş karakteri itibari ile spor bir havaya sahip otomobil bunun yanında D segmenti bir otomobilden beklenilenleri karşılayacak boyutlara ve konfora sahip. Standart donanımıyla bile yeterince dolu olan Vectra C satıldığı dönem boyunca ülkemizde iyi satış rakamlarına ulaşmıştı. Fakat çoğu D segmenti otomobil gibi Vectra C’de ikinci el de hak ettiği yeri değeri asla göremedi ve günümüzde de ikinci el olarak satıl alınabilecek makul bir otomobil.
TEST SÜRÜŞÜ
Vectra C’nin kapısını açtığınız an sizi hoş detaylarla süslenmiş ve malzeme kalitesinin son derece yüksek olduğu bir iç mekan karşılıyor. Konsol tasarımı ve göstergeleri premium markaları aratmayacak kalitede. Dört kollu direksiyon, tasarımı itibari ile hem sportif hem de konfor odaklı kullanımlara uygun. Otomobilde 1,6 litrelik 105 hplik Ecotec imzalı bir güç ünitesi bulunuyor. Vectra C hakkında en çok söylenen şeylerden birisi 1.6 litrelik motorun kasayı hareket ettirmekte başarısız olduğudur. Fakat aşırı performans beklentiniz olmadığı sürece 105 beygirlik motor sizi tatmin edecektir. Alt devirlerde cansız olan motor devir yükseldikçe canlanıyor ara hızlanmalarda sizi utandırmıyor. Başarılı bir yol tutuşuna sahip olan otomobil ani yön değiştirmelerde çizgisinden hiç sapmıyor ve kullanıcısına yol tutuşu konusunda güven veriyor. Otomobilde standart olarak sunulan ses sistemi son derece başarılı. Sürüş pozisyonu ve görüş açıları konusunda da son derece başarılı olan Vectra C konfor konusunda da benden tam not alıyor.
KRONİK SORUNLAR & DAYANIKLILIK
Vectra C’nin görünen en büyük kronik sorunu yağ yakma problemi. Aslında bu bir sorun mu oda tartışılır. Çünkü tüm içten yanmalı motorlar yağ yakar. Fakat Vectra C normalin üzerinde bir yağ tüketimine sahip. Her ne kadar kullanım kitapçığında 1000 kilometrede 0,6 litreye kadar yağ yakabileceği söylense de bu durum kullanıcıların fazlasıyla canını sıkıyor. Fakat genel olarak dayanıklılığı ile tanınan Ecotec motor iyi bakılırsa uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir. (Yağ yakma sorunu Vectra C’nin 2006 yılında piyasaya sürülen makyajlı versiyonu ile ortadan katlı. Üstelik yeni nesil Twinport motorun kullanıldığı makyajlı model daha düşük yakıt tüketimine sahip.)
LPG UYUMU
Vectra C’nin 1,6 litre 105 beygirlik atmosferik motoru LPG ile sorunsuz bir uyum sağlıyor.
YAKIT TÜKETİMİ
Fabrika yakıt tüketimi verilerine göre 100 kilometrede ortalama 7,5 litre yakıt tüketen Vectra C sakin tutumlarda son derece tutumlu olabiliyor. Şehir dışında ki sakin bir kullanım sonucu 5,5 litre gibi tatminkar bir veri elde etmeniz mümkün. Şehir içinde ara hızlanmalar nedeni ile artan yakıt tüketimi yine halefindeki otomobillerle rahatlıkla rekabet edebilecek kadar ekonomik.
SON OLARAK
Kısıtlı bir bütçe ile otomobil seçimi yapmak gerçekten zordur. Bu tercihi yaparken mutlaka bir şeylerden feragat etmek zorunda kalırsınız. Fakat Vectra C kısıtlı bütçeler için hem donanım anlamında hem de sürüş karakteri anlamında sizi hiç bir şeyden feragat ettirmiyor. Fakat bunun yanında çoğu D segmenti otomobilde olduğu gibi Vectra C’nin de en dezavantajları var. Bunların başında pahalı yedek parçası geliyor. Aracın boyutlarından dolayı yakıt tüketimi de normal bir 1,6 litrelik atmosferik motordan fazla olabilir. Fakat eğer bunlar sizin için problem değilse Vectra C sizin için muhteşem bir yol arkadaşı olacaktır.
(+): Donanım, Sürüş karakteri, Tasarım
(-): Yağ yakma sorunu, Yedek parça fiyatları