Egsozdan çıkan mavi duman

MUSTANG 61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2016
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
S.a arkadaşlar opel astra aracım var h kasa 2005 model 160 binde benzinli hiç tüp takılmamış ekspertsiz raporuna göre motor %85 çekiş normal fakat ilk çalıştırdığım zaman mavi duman atmıyor giderkene 1. vites 2.vites .3. vites dip gaz devir sonu yüklendiğimdede atmıyo fakat araba durduğu yerde boşta dip gaz yapınca mavi duman attığını söyledi servis oda gözle çok az görülür çok az birşey atıyor duman servis motorun iyi olmadığını söyledi. Ne yapmam gerekir normal bir durum mudur ?
 

lapsetur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
643
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
www.amatorbalikci.net
Mavi duman aracın yağ yaktığının işaretidir. Yağı takip edin ne kadar eksiltme var diye.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

MUSTANG 61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2016
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Mavi duman aracın yağ yaktığının işaretidir. Yağı takip edin ne kadar eksiltme var diye.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Zaten araçta yağ tüketimi var bakımdan bakıma 2-3 litre eksiltiyo bu modellerin hastalığı bu kitapçığında bile yazıyo yağ tüketimini motorun yağ yakmsının sebebi nedir neden yağ yakar ?
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,512
Tepki puanı
242
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Araç bir süre bekledikten sonra çalıştırıldığında mavi duman atıp daha sonra atmıyorsa bekleme durumuna yanma odasına yağ sızdırıyor demektir. Bu durumda hemen "araç motor istiyor" demek yanlıştır. Siboplar elden geçirilince durum düzelir.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
sübap lastiklerinden yağ kaçırıyorsa motor onu yakıyorda olabilir
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
İki türlü ya üst kapak sübap lastikleri ikinci alternatif piston sekman. Testler yapılır üstten mi altan mı tespiti yapılır üst üst kapak alt piston sekman. 1.cisi buji kısmından silindir basıçları ölçülür ikinci testte buji kısmından hava basılır hava yağ çubuğu çekilerek bakılır hava geliyorsa sekman kesinleşir gelmiyosa sekman piston iyidir. Yağ kapağı çıkarılır hava geliyorsa sibop lastikleri manifoldan hava geliyorsa emme sibobları eksozdan hava geliyorsa eksoz sibopları bu tür testleri yapan bşr yer bulursanız size kesin teşhişi söyler ona göre en az maliyetletle iş halledilir. Bu arada bujilere bakılarak da bir ön bilgi elde edilir. Motorun ekperde güçlü çıkması Yağ yakmayacağı anlamına gelmez yağ yakan araç kimi durumda beygir yönüyle güçlü olabiliyor. Sebebi de normalde yanma odası basıncı düşük olması gerekirken yani aracın güçsüz çekişten düşmesi gerekirken piston sekman arasına giren yağ sızdırmazlık sağlayıp motor gücü eski performansında devam ediyor. İleriki zamanlarda o araya giren yağ da yetmeyecek ve motor performansı düşecektir.
 
Son düzenleme:
Üst