dediğiniz muhtemelen doğrudur ancak o olayın bittiği dediğiniz yer aslında roket ve uçak motorların da tam işin başladığı yer
yani biraz işin tekniğine girersek egzozdan atılan gazın kütlesi çarpı hızı = itki , yani ileri doğru kazandığınız kuvvet, hız..
dayanamadım biraz daha açayım
uçak iniş yaptığında motor açılır biraz orta kısımdan, normalde egzozdan geriye attığı gazı o açtığı dairesel kanaldan öne doğru atarak fren yapar, ingilizcesi thrust( itki ) reverser.. ve inişte motorda duyduğunuz o garip ses bu yüzden olur..
herneyse küçücük corsanın küçücük egzozunda bu dediğim prensibin bir katkısı yoktur tabiki de.. zaten olacak olsa da egzoz tam ortada olmalı ki araba düz gidebilsin, öbür türlü sürekli sola trim ( düzeltme ) vermek gerekirdi...