Elektrik Kaçağı

murat bey sıkınttınız %90 lpg den lpg markanız atiker ise lpg beyni boşta akım çekiyor. fabrikasyon beyin sıkıntısı olabiliyor. tavsiyem lpg beyninin akünün artı ucunda direk bağlantı kablosu var. öncelikle akünün artı ucunu sökün ve araya multimetre bağlayın çektiği akıma bakın. muhtemelen 0.60 veya üzerinde bir akım değeri göreceksiniz. sırasıyla artı uçta bağlı olan lpg kablosunu ayırıp aynı ölçümü tekrarlayın ve değere bakın eğer akım değeri düşmüş ise mesela 0.07 veya altında ozaman sıkıntı lpg beynindedir. garantiden değişir. garantisi yok ise lpg beyin ucunu aküden söküp kontağa bağlatın düzelir. bu yazdıklarımı akünün artı ucunda bağlı alarm ve müzik sistemi amfi vs bağlı ne kadar kablo varsa söküp aşamaları tekrarlayın sıkıntıyı kesin çözersiniz. ben siteden bir kaç arkadaşımızın vectralarında aynı sıkıntıyı yaşadığını görmüştüm ve sıkıntıyı çözmüştük. kolay gelsin.

cdx aracı olanlar yada torpidoda cd changer olanların ise orjinal teybi değiştirp başka teyp taktıklarında changer boşta çalışmaya devam ediyor ve akım çekiyor.bu yüzden değişim olunca changerin arkasından soketinide sökün bilginize....

not: aracınızın tam şarj yapmasını istiyorsanız özellikle vectralarda motor gövdesinden akünün eksi ucuna ısıdan etkilenmeyecek kalın bir slikon kablo çektirin.....

:good: birebir canlı şahidi benim 1 seneye yakın süre gezmediğim elektrikçi lpg ci kalmamıştı.En sonunda sırf bu iş için İzmit ten Ankara ya Ethem abimin yanına gittim.Dediği gibi bağlantıyı düzeltti sorun çözüldü...İyiki varsın Mr.Muscle :rakir:
 
Murat Bey benimde aracımda elektik kaçağı vardı. Benim kaçak teypden oluyormuş. Teybi çıkarttık kaçak durdu. Bence teybide bir söktürün ve teyp sökükken aküden kaçak varmı diye baktırın. Benim elektrikçimde abi işi çok uzun bütün sigortaları söküp tek tek hangisinde kaçak var diye bakmamız lazım demişti. Ama Mokia Cengiz bey saolsun teypden olduğunu söyledi. İlgili linki veriyorum isterseniz bir inceleyin.
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=82257
lpg cime gittim ve lpg beynini kontrol ettirdim,lpg beyninden olmadığı tespit edildi,birde teyp i kontrol ettireceğim,bu arada benim aracımda orjinal teyp var ama benden önceki sahibi belkide kendisi teyp taktırmış ve satarkende orjinal teybi taktırmış olabilir.
 
lpg ci tam olarak neyi kontrol etti ? multimetreyle çektiği akıma baktımı?
 
yok cihaz ile kontrol etmedi,sadece beynin bağlantılarını kontrol etti ve romano marka lpg beyinlerinin direk olarak kontağa bağlı olduğunu ve çalışmadığı zamanda aküden elektrik çekmediğini söyledi,bugün elektrikçime gidecektim ama yoğun kar yağışından dolayı yollar çok kötü gittiğimde kontrol edilir edilmez siz değerli arkadaşlarıma bilgi vereceğim...
 
arkadaşlar konuyu hortlatıcam biraz kusura bakmayın. arabamın aküsü bitti yeni akü aldım. araba 4 gündür kapının önünde yatıyordu. bu sabah akü bitmişti. eski akü bitmeden 3 gün önce teyp taktırmıştım. şimdi kaçaktan ve teypten şüpheleniyorum. teypde kaçak var sa ne yapmalıyım? tamiri mümkünmüdür? yoksa sadece bağlantı hatasından dolayı mı kaçak yapıyordur? bu arada aracım opel omega. bose sistem var. teyp orjinal olmadığı için anfi sürekli açık durmasından şüpheleniyorum. teyp kapandığı zaman anfinin kapanıp kapanmadığını nasıl anlayabilirim?
 
Beyler konuyu hortlatiyorum ama sıkıntı büyük aracım.2.0 otomatik vectra 97 model

Sorunum sıkıntım beni benden aliyor elektrik kacagi var multimetreyle ölçtüğümde tam 5 amper akim çekiyor aküyü yarim saat te bitiyor ve fan aküyü takar takmaz çalışıyor ve durmuyor

Elektrikçiler ramazan dolayısıyla bakmak.istemiyor şimdi sorum şu kaçağın nerde olduğunu nasıl bulurum
 
Geri
Üst