Electronic Brake force Distribution (Elektronik Fren gücü Dağılımı)
sisteminin temel amacı ön ve arka tekerlekler arasındaki frenleme
kuvvetinin dengeli şekilde dağıtılmasıdır.
Günümüz araçlarının çoğunda motor ve şanzıman sistemleri
aracın ön tarafında bulunmaktadır. Bunun sonucunda
Ön kısımda daha fazla yüklenme söz konusudur.
ABS ve EBD sistemi bulunmayan klasik fren sistemli araçlarda fren
gücü eşit olarak ön ve arka tekerleklere
dağıtılacaktır. Bunun sonucunda sert frenlemelerde arka
tekerleklerin yüküne nazaran ulaşan fren kuvveti fazla gelecek
ve arka tekerleklerde kızaklama oluşacaktır. İşte EBD bu noktada
devreye girer ve fren dağılımını değiştirerek arka
tekerleklere daha az fren gücü gitmesini sağlayarak
kızaklama(Kilitlemeyi) mümkün mertebe engellemiş/geciktirmiş
olur.
Çıkış noktası Ön-Arka fren gücü dağılımı dengelemek olmakla
birlikte EBD her tekerleği bağımsız ele alır. Her
tekerleğe ihtiyacı kadar fren gücü gönderir, bu da özellikle
virajlarda tekerlek yüküne göre fren gücünü ayarlayarak
direksiyon hakimiyetini arttırır. Bu noktadan çıkarsak , motoru arka
tarafta bulunan lüks spor otomobilleri düşünelim;
bunlarda sürüş ve yük durumuna göre arka tekerleklere daha fazla
frenleme kuvveti gönderilebilir.
EBD ve ABS ?
EBD sistemi ABS ile ortak çalışır ve ABS’ye yardımcı bir sistemdir.
Her iki sistemin elemanları ortaktır (Sensörler, EHCU v.b.).
İki sistemin beraber çalışması daha iyi bir frenleme ve direksiyon
hakimiyeti sağlayacak ve güvenlik özelliklerini
geliştirecektir. EBD her tekerleğe ihtiyacı olan fren basıncını
göndererek kızaklama olasığını azaltırken, ABS bu etkiye
rağmen çok ani ve sert frenleme yapıldığında oluşacak
kızaklamaları engelleyerek sağlıklı frenleme ve direksiyon
hakimiyeti sağlayacaktır.
sisteminin temel amacı ön ve arka tekerlekler arasındaki frenleme
kuvvetinin dengeli şekilde dağıtılmasıdır.
Günümüz araçlarının çoğunda motor ve şanzıman sistemleri
aracın ön tarafında bulunmaktadır. Bunun sonucunda
Ön kısımda daha fazla yüklenme söz konusudur.
ABS ve EBD sistemi bulunmayan klasik fren sistemli araçlarda fren
gücü eşit olarak ön ve arka tekerleklere
dağıtılacaktır. Bunun sonucunda sert frenlemelerde arka
tekerleklerin yüküne nazaran ulaşan fren kuvveti fazla gelecek
ve arka tekerleklerde kızaklama oluşacaktır. İşte EBD bu noktada
devreye girer ve fren dağılımını değiştirerek arka
tekerleklere daha az fren gücü gitmesini sağlayarak
kızaklama(Kilitlemeyi) mümkün mertebe engellemiş/geciktirmiş
olur.
Çıkış noktası Ön-Arka fren gücü dağılımı dengelemek olmakla
birlikte EBD her tekerleği bağımsız ele alır. Her
tekerleğe ihtiyacı kadar fren gücü gönderir, bu da özellikle
virajlarda tekerlek yüküne göre fren gücünü ayarlayarak
direksiyon hakimiyetini arttırır. Bu noktadan çıkarsak , motoru arka
tarafta bulunan lüks spor otomobilleri düşünelim;
bunlarda sürüş ve yük durumuna göre arka tekerleklere daha fazla
frenleme kuvveti gönderilebilir.
EBD ve ABS ?
EBD sistemi ABS ile ortak çalışır ve ABS’ye yardımcı bir sistemdir.
Her iki sistemin elemanları ortaktır (Sensörler, EHCU v.b.).
İki sistemin beraber çalışması daha iyi bir frenleme ve direksiyon
hakimiyeti sağlayacak ve güvenlik özelliklerini
geliştirecektir. EBD her tekerleğe ihtiyacı olan fren basıncını
göndererek kızaklama olasığını azaltırken, ABS bu etkiye
rağmen çok ani ve sert frenleme yapıldığında oluşacak
kızaklamaları engelleyerek sağlıklı frenleme ve direksiyon
hakimiyeti sağlayacaktır.