Esp ve Motor Arıza Işığı ve Araçta Titreme

maliuslu

Kayıtlı Kullanıcı
27-Gaziantep
Katılım
30 May 2022
Mesajlar
3
Tepkime puanı
1
Puanları
1
Herkese kolay gelsin.

Aracım 2015 astra J sedan 84000 km lpg landirenzo. Yağ bakımlarını 1 ay önce yaptırdım. aracımda rolantide dalgalanma vardı ve stop ediyordu. landirenzo bayisine götürdüm enjektör arızası denildi ve değişim yapıldı.
Dün yaklaşık 20 km yol yaptım ve aracı yaklaşık 15 dk. stop ettim. İşim bittiğinde tekrar çalıştırdım yola çıktım 50 m kadar sonra titremeye başladı ve araç gaz yemedi. kenara çektim esp ve motor arıza lambası yandı. servis uyarısı verdi. araçtaki titreme devam etti. bende risk almamak için çekici ile tamircime bıraktım. bu sabah araç düzgün bir şekilde çalıştı ve ışık yakmadı. tamircimin dediği 1.5 lt kadar yağ eksiltmiş.
forumda birçok konu okudum buji-bobin ve subap sıkıntıları ağırlıklı. aynı olay başına gelen var mıdır ?
 
Araban LPG demi yapıyor bunu ve hangi motor
 
1.6 atmosferik. evet lpg de yaptı ama daha sonra benzine aldım aynı durum devam etti. düzelmeyince de mecbur tamirciye çektik. subap sıkıntısı değildir inşallah yoksa epey bir külfet olacak.
 
Yağ mı eksiltiyor araç
 
bu sabah konuştum tamircim ile 1.5 lt kadar yağ eksiltmiş. büyük ihtimal subap erimesi dedi ama yine cihaza bağlayıp bakacak. arızası nedir diye. bir de subap için kompresyon testi varmış o işi de konuşacam. sabah araç soğukken bir daha baksın bakalım ne çıkacak. aracı geçen sene aldım ilk bakımı için gittiğimde opellerde subap sorunu çıkıyor inşallah çıkmaz demişti :)
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Beni ara yardımcı olayım
 
Herkese kolay gelsin.

Aracım 2015 astra J sedan 84000 km lpg landirenzo. Yağ bakımlarını 1 ay önce yaptırdım. aracımda rolantide dalgalanma vardı ve stop ediyordu. landirenzo bayisine götürdüm enjektör arızası denildi ve değişim yapıldı.
Dün yaklaşık 20 km yol yaptım ve aracı yaklaşık 15 dk. stop ettim. İşim bittiğinde tekrar çalıştırdım yola çıktım 50 m kadar sonra titremeye başladı ve araç gaz yemedi. kenara çektim esp ve motor arıza lambası yandı. servis uyarısı verdi. araçtaki titreme devam etti. bende risk almamak için çekici ile tamircime bıraktım. bu sabah araç düzgün bir şekilde çalıştı ve ışık yakmadı. tamircimin dediği 1.5 lt kadar yağ eksiltmiş.
forumda birçok konu okudum buji-bobin ve subap sıkıntıları ağırlıklı. aynı olay başına gelen var mıdır ?
Subap değişmediyse subapı değiştir . Bizim araçta aynı şekilde oldu. Farklı arıza ışıkları yanmaya başlıyor. Stop çekiş düşüşü devam edio. Subap değişimi oldu bitti
 
bu sabah konuştum tamircim ile 1.5 lt kadar yağ eksiltmiş. büyük ihtimal subap erimesi dedi ama yine cihaza bağlayıp bakacak. arızası nedir diye. bir de subap için kompresyon testi varmış o işi de konuşacam. sabah araç soğukken bir daha baksın bakalım ne çıkacak. aracı geçen sene aldım ilk bakımı için gittiğimde opellerde subap sorunu çıkıyor inşallah çıkmaz demişti :)
Üstadım önce üstteki plastik kapağı kaldırın altında yuvarlak bir diyafram görülecek. Diyaframın vakum üfleme durumunu kontrol edin. Eğer yırtılmışsa motor tekler ve yağ yakar. Sorun oradaysa sadece diyafram ve külbütör contasını değiştirin. Büyük kapağın değişmesine gerek yok.

Subap sorunu öyle bir anda ortaya çıkıp yolda bırakmaz. Önce Sabah ilk marşta belli etmeye başlar.

Yağ eksiltme ve tekleme diyafram sorunu belirtisidir. Bu arada aracı tablete bağlayıp canlı değerlerine bakın. LTFT denilen uzun süreli yakıt değeri +5 ve -5 arası olmalıdır. Bu değerlerde değilse Fakir karışım yani hava kaçağı ihtimali yüksektir. Bu durumda Duman testi yapılır.
 
Araç sizde veya önceki sahibinde Hararet gördü mü acaba? 1,5 L yağ eksiltiyorsa ya yağı yakıyordur ki bu durumda piston sekman a doğru gider olay. Eğer piston sekman değilse üst kapak contası yanmış yağa su karışmaya başlamıştır. Bence ilk yapmanız gereken (1. senaryo) yedek su deposu kapağını açıp soğutma suyunu kontrol etmeniz. Eğer ki tahin ve ya sütlü kahve rengi varsa üst kapak contası yanmış demektir. Ki inşallah bu çıkar bence. Eğer soğutma suyu rengi ile kıvamı normal ise akşamdan soğumuş motora kompresyon testi yaptırmanız lazım. 2. ve kötü senaryo olan piston sekman erimesi başlamış olabilir. Bu durumda sekmanlar yağı yeniden karter içine sıyıramaz . Ve sıyıramadığı yağ yanar. 2. senaryo nun masrafı daha fazla olacaktır.
Herkese kolay gelsin.

Aracım 2015 astra J sedan 84000 km lpg landirenzo. Yağ bakımlarını 1 ay önce yaptırdım. aracımda rolantide dalgalanma vardı ve stop ediyordu. landirenzo bayisine götürdüm enjektör arızası denildi ve değişim yapıldı.
Dün yaklaşık 20 km yol yaptım ve aracı yaklaşık 15 dk. stop ettim. İşim bittiğinde tekrar çalıştırdım yola çıktım 50 m kadar sonra titremeye başladı ve araç gaz yemedi. kenara çektim esp ve motor arıza lambası yandı. servis uyarısı verdi. araçtaki titreme devam etti. bende risk almamak için çekici ile tamircime bıraktım. bu sabah araç düzgün bir şekilde çalıştı ve ışık yakmadı. tamircimin dediği 1.5 lt kadar yağ eksiltmiş.
forumda birçok konu okudum buji-bobin ve subap sıkıntıları ağırlıklı. aynı olay başına gelen var mıdır ?
 
1.6 atmosferik. evet lpg de yaptı ama daha sonra benzine aldım aynı durum devam etti. düzelmeyince de mecbur tamirciye çektik. subap sıkıntısı değildir inşallah yoksa epey bir külfet olacak.
Naptın hocam çözdün mü
 
Geri
Üst