Far temizliği için yardım

3000 zimpara su ile yaparken zimpara artik toz kaldirmamaya basladiginda birakiyorum. plastx ile yun kece ile makinayla ustune bikac tur 1100 devirde makina ile geciyorum. puslu bugulu bir goruntu kaliyor farda. neden oluyor olabilir? polishing pad daha mi iyi gelir bu tarz bugulanmalara?
 
3000 zimpara su ile yaparken zimpara artik toz kaldirmamaya basladiginda birakiyorum. plastx ile yun kece ile makinayla ustune bikac tur 1100 devirde makina ile geciyorum. puslu bugulu bir goruntu kaliyor farda. neden oluyor olabilir? polishing pad daha mi iyi gelir bu tarz bugulanmalara?

Melih acaba senin farların içerden mi kirli? Belki tozlanmıştır.
 
1100 devir yetersiz gelir, 1800 devire kadar çıkmak lazım en azından. 1100 devir ancak ürünü yaymaya yeter, 1 tur 1100 devirde yay, 3-4 tur 1600 lerde geç, 1800-2000 devirde 3-4 tur geç, 1600 devirde 2-3 tur geç, 1100 devirde 2-3 tur geçip uygulamayı bitir. tahmini 4-5 dk sürer maksimum.
 
Bu işte geçmişten tecrübeniz yoksa 1500 devri geçmemenizi tavsiye ederim. Hele hele yün keçe ile bu işlemi yaparken. 1500 devir üzerinde plastiğin yanma riski ortaya çıkıyor çünkü. (Plastik beyazlaşıyor.) Yün keçe yerine Meg 8000 polishing pad kullanabilirsiniz.
 
1500 devirde polisaj olmaz. çok çekinen varsa elle uygulama yapsın. makine kadar kolay ve net olmaz ama idare eder. polisaj makineleri bile 600 veya 1000 devirden başlar 3000 e kadar gider. youtube da bolca video var, polishing cars diye aratırsanız bolca video bulunur. eli alet tutan biri için çok da zor değil.
 
1500 devirde polisaj olmaz. çok çekinen varsa elle uygulama yapsın. makine kadar kolay ve net olmaz ama idare eder. polisaj makineleri bile 600 veya 1000 devirden başlar 3000 e kadar gider. youtube da bolca video var, polishing cars diye aratırsanız bolca video bulunur. eli alet tutan biri için çok da zor değil.

Meguiar's satış temsilcisinin dediği değerdir 1500 devir. Bu işin eğitimini almış ve mesleği oto mini onarım olan birisi olarak söyledim o değeri. Sadece teoriye bağlı kalarak değil, eğitim sırasında kırık farlar üzerinde her türlü deviri denemiş birisi olarak söylüyorum. Bugüne kadar yaklaşık 300 araç yaptım tecrübeyle sabittir :)
 
peki ben daha oncede sormustum ama yine sorayim bu farlara zimpara isleminden sonra farin koruyucu tabakasi (guneste de yanan o zaten) komple alinmis oluyor. bu koruyuculuk saglanmasi icin uzerine parlak vernik atilabilirmi?
 
Meguiar's satış temsilcisinin dediği değerdir 1500 devir. Bu işin eğitimini almış ve mesleği oto mini onarım olan birisi olarak söyledim o değeri. Sadece teoriye bağlı kalarak değil, eğitim sırasında kırık farlar üzerinde her türlü deviri denemiş birisi olarak söylüyorum. Bugüne kadar yaklaşık 300 araç yaptım tecrübeyle sabittir :)

Herkesin tecrübesi kendini bağlar elbet ama kendi uygulamamla edindiğim tecrübeye meguiars satış temsilcisinden daha fazla güveniyorum. 1500 devri hangi makine için söyledi acaba rotary mi yoksa dual action mı? 1500 devirle polisajı meguiarsın hangi ürünü beceriyormuş onu da merak ettim. sizin gibi 300 araba yapmamış olsam da tecrübe edinecek kadar uygulama yapmışlığım vardır.

peki ben daha oncede sormustum ama yine sorayim bu farlara zimpara isleminden sonra farin koruyucu tabakasi (guneste de yanan o zaten) komple alinmis oluyor. bu koruyuculuk saglanmasi icin uzerine parlak vernik atilabilirmi?

Hiç denemedim ama mantıksız gelmiyor. Vernik sonrası puslu görüntü olursa yine 2500 lük zımpara+polisajla porkatal kabuğu görüntüsünden kurtulunabilir.
 
Son düzenleme:
Tecrübe konusunda aklınıza takılan birşey varsa TRT Avaz kanalında Oto Vİzyon programında uygulamamı izleyebilirsiniz. Yetmezse TRT Haber kanalında bu ay içerisinde Süper Spor isimli programda aynı konuda programımız var.

Koruyucu tabaka konusunda size tavsiyem farınızı kaliteli bir kaput koruma filmi ile kaplatmanızdır. UV ışınlarını engelleyen kaliteli bir kaput koruma filmi uygularsanız bir daha bu problemi yaşamazsınız.
 
Selam.
Ben plastix far temizleme seti kullanarak farı temizledim.Farın etrafını setin içinde bulunan koruyucu bant ile çevırdım,Sette bulunan zımparaları iki saat suda beklettim daha sonra (farı çizik durumuna göre)600-1200-ve sırasıyla en büyük numaraya kadar su ile farı ıslatarak uyguladım.Far üzerinde zımpara izi kalmayana kadar zımpara işlemine devam ettim.Son olarak plastix i fara sürerek matkap ucu apartı ile cilaladım .
Matkap aparatı yoksa el ilede yapılır.Sonuç far gerçekten tertemiz oldu.Resim koyamadım ama tavsite ederim,
 
Geri
Üst