Sertlik yumusaklik ayari amortisorde olsa bile mantik olarak isine yaramayacaktir, coilover amac olarak yaylari kisaltarak aracin yuksekligine mudahale etmek icin kullanilir, yani siz amortisoru istediginiz kadarda yumusatsaniz yaylar sert olacagi icin amortisorlerdeki ayar hic bir isinize yaramayacaktir, hatta yumusak amortisorler daha konforsuz bir surus yasamaniza sebep olacaktir...
kisacasi coilover ile birlikte kullanacaginiz ayarli amortisorler size bir ekstra konfor vermeyecektir, ancak su varki coiloverlar spor yaydan cok daha konforlu ve iyi bir surus verirler... her iki sistemide kullanmis biri olarak eger coilover alma sansiniz varsa coilover alin...
3.5 cm lik yaylarda asiri derece hoplayarak geziyorsunuz, bunularin takili oldugu bir kac arac kullandim, daha sonra kararimi namistayn denen yerde yaylarimi preslettim bu sefer ziplama kesildi ancak amortisorler kisalan yaylara gore uygun olmadiginda cekicleme yapmaya basladi, daha sonra spor amortisor aldim ancak bu seferde yaylar esnekliklerini kaybetti cunku neden namistayn denen yer yaylari preslerken isitiyor buda celigi deforme ediyor uzun mesele bu....
sonunda coilover a karar kildik, bu setler cok pahali, ayarsiz coiloverlar bile tr de 1500 - 2000 tl arasi, ayarli koni amortisorler ile kiyaslayinca 1000 tl ustude onlar ayarli bir coilover almaya kalksaniz eibach vardi sanirim 2000 tl den pahali olucaktir.
yani uzun lafin kisasi aracini dusurmek isteyen coilover alcak, diger yontemler hem cok pahali hemde cok konforsuz oluyor...