Flexride + Yay

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan weycel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

weycel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2012
Mesajlar
123
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Beyler aracıma malun kış lastikleri var konfor yol tutuşu sıfır sırf uğultu 235/45R18... çıkarıp yazlık alıcam 245/40R18 birde kış aylarında oluşan ön takımlardaki gacur gucur sesler için ufak tefek değişimler olucak aklımda Vogtland spor yay almak var max 25mm alçaltır diyorlar.. kafamdaki sorular araç flexride sorun çıkarırımı ama neden çıakrsınki zaten 4 kişi binince 3-4cm basılıyo araba.. birde flexride şasi normalden 10mm daha alçak yani bu Vogtland yaylar 15mm mi alçaklık sağlıcak yoksa o 10mm alçaklık amartisördenmi yada şasedenmi kaynaklanıyo varmı fikri olan...
 
Cvp: Flexride + Yay

Weycel' Alıntı:
Beyler aracıma malun kış lastikleri var konfor yol tutuşu sıfır sırf uğultu 235/45R18... çıkarıp yazlık alıcam 245/40R18 birde kış aylarında oluşan ön takımlardaki gacur gucur sesler için ufak tefek değişimler olucak aklımda Vogtland spor yay almak var max 25mm alçaltır diyorlar.. kafamdaki sorular araç flexride sorun çıkarırımı ama neden çıakrsınki zaten 4 kişi binince 3-4cm basılıyo araba.. birde flexride şasi normalden 10mm daha alçak yani bu Vogtland yaylar 15mm mi alçaklık sağlıcak yoksa o 10mm alçaklık amartisördenmi yada şasedenmi kaynaklanıyo varmı fikri olan...

Araç zaten alçak. Yüksek tümseklerde sürtebiliyor. Daha da alçaltmak pek birşey kazandırmaz bence. Bir de zaten spor moduna alınca amortisörler sertleşip spor bir hal alıyor. Multimedya ekranından "sportif motor gücü"nü de kapatırsanız yakıt artışı da olmaz ve yol tutuşu daha iyi olur.

Bende continental SportContact 5 var. 235/45 R18 98Y XL.  Ses yapmıyor. Yol tutuş on numara. Sadece tanesi 650 liraydı.

Bir de ön takımlarda iş varsa amortisörün teki 850 lira tutuyor ve Türkiye'de yok. Almanya'dan geliyor. Geçen ay önleri değiştirmiştim.

Önceki sahibi 235/40 R18 takmıştı. Yanaklar daha da ince olduğu için tümseklerde vurma yapıyordu. Bi de Petlas kullanmış. Araba zaten 2 tona yakın ağırlıkta.

Servisin dediği bu flexride süspansiyonda amortisör ve yay normalden kısa. Ben sizinkinin tam tersi arabayı yükseltmek istemiştim. Altı vurmasın diye. Ama bu amortisörler kısa olduğu için normal Astra yayı takamayız demişti.
 
Cvp: Flexride + Yay

Benim araştırmalarıma göre en sessiz lastik Goodyear Eagle F1 Asymmetric3 245/40 R18 97Y XL 68.DB sesi var bu ölçülerde 72-74 Desibel arası değişiyor.. ön takımlardaki değişim ses yapan kauçuk lastıkler ıvır zıvır... benim amacım arac biraz yüksek duruyor 20-25mm alçaltmak sanki daha hoş durucak Vogtland yaylar 600.tl civarı bence değer çok fazla sertlik yapacağını düşünmüyorum
 
Cvp: Flexride + Yay

Lastikleri geçen hafta aldım (Goodyear Eagle F1 Asymmetric3 245/40 R18 97Y XL) geçen cumarteside 35mm Vogtlant yayları taktırdım...
önlere iki parmak girmiyor arkalar ise 1,5-2cm daha yüksek.. yoltutuş ciddi şekilde arttı virajlara farkında olmadan daha hızlı girebiliyorum çünkü esneme yarı yarıya düştü konfor nasıl derseniz yavaş hızda bozuk yolda salınım düşük hafif zıplıyor normal yolda pek bi fark yok gibi yada şöyle söyliyeyim.. 2016 Linea - 2011 Megan - 2011 CR-Z - 2014 Clio - 2008 Astra H - bu araçlara çok sık biniyorum bu araçlarda amortisör yokmuş gibi hissediyorum bildiğiniz taş.... kendi aracımın yaylı hali ile kıyasladığımda çok konforsuzlar tek korkum konforun sıfır olmasıydı
 
Geri
Üst