Focus focus dedikleri Kıyl-u Kal İmiş :-)

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepkime puanı
55
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Kıyl-u Kal (Dedikodu, boş laf).

Daha önce çok kısa kullanmıştım. Bugün makyaksız kasa 95 bg trend Focus şirket aracını epey kullanma fırsatım oldu. Kısaca tespitlerim:

Artılar:
- Yalıtım iyi. Motor sesi yüksek devirlere çıkmadıkça pek duyulmuyor. Önceki kasalarda motor kabinde çalışıyordu sanki. Yol sesi yalıtımı da iyi.

-Debriyaj yumuşak, ama kavrama noktası çok yukarda.
- Direksiyon net ve hassas ancak hidrolik direksiyonlardaki doğallığı vermekten uzak. Hıza göre sertleşmesi iyi. Ekstra övgüyü hakedecek bir artısı yok bence. İşini yapıyor sadece.

Eksiler:
- Motor. 95 bg motor, sadece idare ediyor. Klima açınca çok fazla bayılma etkisi yok.

- Vites kolu ergonomik olarak kötü konumlandırılmış. Olması gerekenden daha sağda.

- MAlzeme kalitesi fiyatına göre kötü. İşçilik kötü. Tavan kumaşıyla, kapı fitilinin birleştiği yerler aralanmaya başlamış ve alttı gözüküyor. Araç 16 bin km'de ve tek kişi tarafından kullanılıyor. Donanım seviyesinden mi bilemedim.

- Görüş açılarında bir sıkıntı yaşamadım. Yan aynalar biraz dar sadece, ancak sorun oluşturmuyor fazla.


Bu aracın sıfırının fiyatı şu an 70 bin tl civarı. Bence bu paranın ederi bir araç değil. Astra J, oynak ve yüksek hızlarda yeterince sertleşmeyen direksiyonu dışında Focus'tan (bana göre) daha üstün.

Hatta şöyle diyeyim, biri bana şu anki Astra Classic III aracımı, bu Focus'la
takas etmeyi önerse kesinlikle kabul etmem.

Focus mokus bitti benim için, bi daha da gelmem Focus'a :p
 
Amortisörler icin ekleme yapayim aklima simdi geldi. Normal calisma araliginda guzel sorun yok.
Ama calisma araligini gecen ani darbelerde bam güm gidiyor. Ben bu kadar gumlemeyi inanin sert ve konfor acisindan eksik dedigimiz Astra'da duymadim.
 
Ford yani :)
Sıfır aracı ankaradan izmire getirirken yol bilgisayarı hatalı oldugundan 200 kusur km gosterırken yakıt bıtıp yolda kalmıstı babam :D
 
Bu direksiyon sertlesme olayina takilmistim ben corsada. Adamlar Astra da bile yapmadiysa takilmamam lazimmis :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
focusa haksızlık etmişsiniz. şirket aracı olarak ford focusumuz var 2014 model ve 0 olarak verildi. Malzeme kalitesi yol tutuşu astra j den çok daha iyi. Jettadanda öyle. şirket sağolsun orta sınıf çoğu aracı uzun uzun kullanma test etme fırsatım oluyor. bu 3 almandan en kötüsü jetta idi en iyisi ise focus. Malzeme kalitesi ve işçilik olarak focusta hiçbir sıkıntı yok. Sadece kokpiti diğerlerine göre dar. Tavan döşemesinin kumaşı evet biraz demode gözüküyor.Konsolda çıtırtı gürültü titreme hiçbirşey yok. Astra J de bu konuda kafayı yemek üzereydim. Jettadan bahsetme gereği bile duymuyorum :) Debriyajı opellere göre yukarıda kavrıyor ama normal araçlara göre çok ideal düzeyde (fluence vb dizel birkaç otomobil) Zaten jettadan bahsetmek kıyaslamak bile istemiyorum jettanın sadece motoru satıyor kapısı transit gibi 10x5 genişlikte bi kumaş var kapı döşemesinde oda kolumuzu koyduğumuz yer. Şuan c segmenti araç olacak olsam kesinlikle focus alır focus öneririm. Bizim araç 115hp donanım paketini unuttum ama otomatik katlanır ayna ön arka park sensörü kendi kendine park etme gibi özellikleri var. Hızlanması ve torku gayet yeterli. - lerini sayacak olursam 270nm tork direksyonda kendini çok hissettiriyor bilhassa 2. viteste. üst devirlerde çok sağırlaşıyor. orta devirlerde çok atak hissettiriyor. alt devirde bulduğumuzu üst devirde bulamıyoruz. sürücü bölümü bana dar geliyor şıklarda durduğumda ayaklarımı pedallerden çektiğimde orada sıkışmış gibi hissediyorum ve en kötüsü anahtara anahtarlık takınca dize değiyor kontak çok aşağıda. Onun haricinde hiçbir kötülemeyi haketmeyen bir araç. Astra j den çok ümidim vardı çok gözümde büyütmüştüm ama ne focus kadar sağlamdı nede focus kadar keyif verdi.
 
yorumdaki amortisör olayını okuduktan sonra size verilen focusun eşek niye binilmiş olduğuna karar verdim. astramla 20yle girdiğimim çukura kasise çok rahat 30 40 la hissetmeden girip geçebiliyorum. sıfır focus kullanmanızı veya sahibinden focus kullanmanızı tavsiye ederim
 
Kullandığım araç tek kişi tarafından kullanılmış, sıfır kokusu üzerinde 16 bin km'de bir araç.

Malzeme kalitesinde kesinlikle ısrarlıyım, merak eden yetkili bayilerdeki teşhir araçlarına bakabilir. TAvan kumaşı ve kapı lastiklerinin birleşme yerlerine dikkat etsinler. Çıtırtı vs. yok ama o noktada birşey denilemez.

Amortisör için dediklerimi tam anlatamadım sanırım. Normal çalışma aralığında sorun yok. Ancak çalışma aralığı beklediğimden daha kısa ve çalışma aralığını geçen darbelerde üst takoz yerinden fırladı heralde diyorum.
 
arkadaşlar babamın renault megan koltugu epey yıprandı hatta sökülmeye basladı. Sizce koltuk kaplamasını değiştirmek kaca mal olur ?? Yada onun yerine
dışardan gecirme örtümü taktırsam hani lastikli. Onun fiyatları ne civarındadır.
Konu dışında bir soru oldu ama :)))
 
Malzeme kalitesi, direksiyon vb. olabilir ama Focus'un yol tutuşu Astra J'den daha üstün değil. Ben de Astra J'yi ''doğru'' lastiklerle denemenizi öneririm. Ki yanlış lastiklerle bile Focus'dan geri kalmaz ;)
 
Geri
Üst