fren en dipte zor tutuyor acil lütfen .

yılların birikimi var...

Zaten önemli olan tecrübedir. Aslında Nadir abi eski arabalar daha kolay ya kara düzen çalıştıkları için herkes kendi arabasının ustası sorunları zaten klasik oluyor. Bizim aşağıda bakkalımız var adam evin altında arabasını tamir ediyor yarın üst kapağı sökerse şaşırmam. Ayrıca ne zaman bu arabalar enjeksiyonlu sisteme geçti sensörler,beyinler,zırtlar ,pırtlar geldi o zaman araba dünyasının işi bitti :D
 
1979 model renoadan talimliyim :D

image057jq7.jpg

ben boşa demedim yılların birikimi diye
 
Merhaba arkadaslar 2008 model 1.6 benzinli otomatik opel astra h 83 bin km aracim var . FFrene bastigimda tutmuyomus gibi az tutuyor ve ayagimin altinda yavas yavas kayboluyor , ve en dibe dayaniyor ve tikir tikir abs sesi geliyor ve zor duruyor . Bayir asagi falan el freni ile durdum resmen .bi frenciye gittim usta fren ana merkezdendir dedi ama tamir kiti yok dedi . Opel ustasina gittim ; ana merkezi bozulmaz opelde dedi ve bir iki tur attik ustada olmadi . Ertesi gun yine oldu simdi tutmuyor . Basina gelen bi arkadasim varmi . Sebebi nedir acaba . Lutfen yardim edin
Fren Merkezi veya fren yağı (kaçırma,eksiklik vehava aldı,fren yağı eski).
 
aynı sorun bende de var malesef. vectra b 99 gt im var, 4 balatayıda değiştirdim,yağı değiştirdik havasını aldık ama sorun düzelmedi. fren çok az tutuyor 1.3 combom var onun yanında sıfır desem doğrudur, yüklnincede abs hemen devreye giriyor.nerdendir acaba ? teşkkürler
 
aynı sorun bende de var malesef. vectra b 99 gt im var, 4 balatayıda değiştirdim,yağı değiştirdik havasını aldık ama sorun düzelmedi. fren çok az tutuyor 1.3 combom var onun yanında sıfır desem doğrudur, yüklnincede abs hemen devreye giriyor.nerdendir acaba ? teşkkürler

Diskleri değiştin mi?
 
Ana merkez renstinauzu ilk kontrol ettirin, yağ seviyesi ve balatanın durumu, yağ kaçağını kontrol edin tekerlerin iç kısımlarında jantta sızıntılar görülebilir, hayırlısı olsun sıkıntınız en kısa zamanda giderilir inşallah, saygılar..
 
Diskleri değiştin mi?

diskleri değiştirmedik abi, iyi dediler

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 12:49 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 12:48 ----------

Ana merkez renstinauzu ilk kontrol ettirin, yağ seviyesi ve balatanın durumu, yağ kaçağını kontrol edin tekerlerin iç kısımlarında jantta sızıntılar görülebilir, hayırlısı olsun sıkıntınız en kısa zamanda giderilir inşallah, saygılar..

teşekkürler inş abi. yağ eksiltmesi hiç yok. balatalarda yeni Gm taktık. ana merkeze doğru gidiyor bizim iş galiba.
 
Şimdi şöyle söyleyeyim disklerin bir yere kadar aşınma payı var. O pay geçti ise frenler zayıflıyor. Birde ön frenlere arka kampana ise çok fazla destek oluyor kampana düzgün ise balatalar kavrummamış ise araba zıpkın gibi durur.
 
Fren ile ilgili yazayımda herkez bir yerden birşeylerle kafa karıştırmasın herkezin sorunu belli olsun çözüm olsun,Bilmiyorum forumda böyle konu varmı yok mu ama yazayım.
A Frenler ses çıkarıyor:
-1Resonanz sesi balata ile disk arası titreşim uğultu ötme(sebepleri ya çapak dan kaynaklı disk tolerans altında değişmesi gerek ya fren balatası yuvaları kirli ,paslı,temizle tel fırça balata sprayi ile temizlenip bakır macun sürülmeli.
2- Diğer olasılık balata sert veya bitiki değişmesi gerek
3- fren balata yüzeyi veya disk yüzeyi paslı kirli(temizlenmesi gerek)
4- kaliber bozuk (silindir çalışır vaziyete getirilmeli veya pistonlar yenilenmeli manşeti ile birlikte yani rektefe diyelim)
5- fren balata yeni ise diske tam alışmamıştır disk çapakları alınmamıştır.
B Fren etkisi azalıyor;
1- pedal yolu normal ise
a) balatalar yağlanmış yanmış veya sertleşmiştir,çözüm; balatalar değişecek
b)balatalar yeni ise alışma süresi 300km ye erişilmemiştir.(gene dikkat yeni balata ve disk değişiminde 300km sert frenden kaçınınız)
2-fren pedal yolu kısa ise
Fren güclendirici çalışmıyor (vakum hortumu wastegate kontrol edilmeli hatta ventil dahil)
3- Pedal yolu uzun
Bir fren merkezi arızalı(örnek bir kaliber pistonu)
4-Arka fren arızalı(arka kampana balata kontrol edilmeli)
C Yüksek hızda fren yapıldığında fren gücü az olması ;
1- A 2 den A5 bakınız
2 - B1 den B4 kadar bakın kotrol edin
D Fren pedalı yaylı;
1- frende hava var (tüm sistemin havası alınmalı hidrolik yağ değişmeli)
2- Zor şartlı uzun yolda devamlı frene basıyorsanız bu normal
E Fren Pedalı dibe kadar gidiyor;
1- Ana fren merkezi arızalı (değişmeli veya tamiri mümkünse atmir edilmeli)
2- her hangi bir yerde fren hidroliği patlak veya kaçırıyor(piston dahil)
3- fren hidrolği çok eski
F Fren pedal yolu uzun;
1-Disk düzgün değil
2- balata(arka) ayarı doğru değil
3- fren hidroliği kaçırıyor
G Fren hidroliği seviyesi düşük;
1- fren disk yada balata seviyesi düşük bitmek üzere
2- Fren hidroliği bir yerden kaçırıyor
H fren tek tarafa çekiyor;
1- Bakın A2 den A7 ye
2- Fren diski arızalı veya farklı balata var(sertleşmiş tek taraflı)
3- Keker hava basıncı farklı
4- Direksion ayarı bozuk
Aklıma geldikce tabii unutmazsam geri kalanları eklerim




 
Son düzenleme:
Geri
Üst