Fren sisteminin havasının alınması (servis bilgisidir)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan weSti555
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Fren Donanımının Havasının Alınması ve Sızdırmazlık Kontrolü
Önermek, dikkat çekmek: Fren sisteminin tamamen havasının alınmasını garantileyebilmek için, hava tahliye cihazının çalışma üst basıncı 2 ile 2,5 bar'a kadar ayarlanmalıdır. Bu, arka tekerlekleri disk frenli araçlarda fren semerinin tamamen havasının alınması için gerekmektedir.
Sadece DOT 4 fren hidrolik yağı kullanılmalıdır.
Fren donanımının havasının alınması:
Fren hava tahliye cihazını adaptörü ile birlikte (1) fren hidroliği kabına bağlayın. Fren sistemine (2 ile 2,5 bar'a kadar) basınç uygulayın - imalatçı firma verilerine dikkat edin.

Hava alma sırası:
Arka sağ

Arka sol

Ön sağ

Ön sol

Hava alma işlemini, hava alma sırasını takip ederek yapın.


Hortumu (2) söz konusu hava tahliye rakoruna bağlayın. Hava tahliye rakorunu (1) nolu anahtar ile açın ve kabarcıksız ve temiz hidrolik sıvısı gelinceye kadar akıtın. İlgili hava alma rakorunu sıkın – sıkma momenti için aşağıdaki tabloya bakın:


Sıkma momenti ***************************************Nm dir

Hava alma cıvatasını ön fren semerine ****************5

Hava alma cıvatasını arka fren semerine (M8) ********7

Hava alma cıvatasını arka fren semerine (M10) ******10

Hava alma rakorunu tekerlek fren silindirine ***********6


Fren hava alma cihazını sökün – Fren hidrolik deposu içinde kalan basınca dikkat edin.
Dikkat
Akan hidrolik yağı tekrar kullanılamaz.

Denemek
Eğer bir deneme sürüşünden sonra fren pedal yolu uzun bulunursa araç bir kanala veya lifte alınarak, aşağıda anlatıldığı gibi arka teker frenlerinin havası el ile alınır:
Fren sisteminde basınç yaratabilmek için fren pedalına yavaşça dibine kadar basın; hava alma rakorunu açın, hidrolik akmasını sağlayın, hava alma rakorunu sıkın, fren pedalını bırakın yukarı geldikten sonra tekrar yavaşça dibine kadar basın. Bu işlem yaklaşık olarak üç defa yapılır. Hava alma rakorunu sıkın – sıkma momenti için daha önce geçen tabloya veya "Teknik veriler – Sıkma momenti değerleri" bakın. Akabinde tekrar bir deneme sürüşü yaparak fren pedalının durumunu kontrol edin.
Fren hidrolik deposunu "MAX" işaretine kadar doldurun. Bunu müteakip fren donanımının sızdırmazlığını kontrol edin.
Fren Donanımı Sızdırmazlık Kontrolünün Yapılması:
Genişletmek, eklemek
Fren pedalına mükerrer defalar basmak suretiyle basınç oluşmasını sağlayın. Fren pedalı gerdirme aparatını sürücü koltuğuna dayayarak fren pedalını gerdirin.
Basınç düşme göstergesi olmayan bir fren pedalı kurma aparatının kullanılması durumunda MKM-558-A basınç kontrol cihazı kullanılmalıdır. Bu kontrol takriben 10 dakika süre ile yapılmalıdır. Fren sisteminde kaçak yok ise, basınç sabit kalır.
 
ayrıca fren hidroliğini 60.000 km veya 2 yılda bir değişmesi gerekir.
 
bahsettiğin makina aslında bahsettiğin şekilde ise çok güzel ama ben hiç bu şekilde makina kullanan görmedim. bas çek bas çek. tamam. güle güle
 
Sanal42' Alıntı:
bahsettiğin makina aslında bahsettiğin şekilde ise çok güzel ama ben hiç bu şekilde makina kullanan görmedim. bas çek bas çek. tamam. güle güle

allah allah olurmu oyle şey ya...iyi o zaman oldu olacak Allah a havale etsinler..tech2 ile yapılması gerekir onun vaeey
 
arkadaşlar tech 2 sadece arıza tespit cihazı değildir neler var onun içinde neler yaparsınn ama bilmen lazımm onlarda bana kalsın dimii farkımız olsunn birazz.
 
tabiki .herşeyi burda sölenirse bizler tulumu cıkarıp gitmemiz gereke bilir...birazcıkta para kazanmamız gerek sizde anlarsınıznbunu .kendinize iyi bakın
 
Geri
Üst