Gaz kelebeği temizleme

Kendiniz sökecekseniz önce aku kutup başını söküp boğazı ondan sonra söküp temizleyin,sonrasında aynı işlemleri geriye doğru yapın.

(Astralarda olduğu gibi ilk çalıştırmada devir yükselip düşecektir bunun bir nevi referans noktasına gelme olayı olduğunu tahmin ediyorum)

Risk almak istemiyorsanız ozel opel servislerine temizletebilirsiniz...
 
eski araçlarda vardı o adaptasyon artık yenilerde kalmadı öyle bir şey...
 
eski araçlarda vardı o adaptasyon artık yenilerde kalmadı öyle bir şey...

Z14xer motor kodlu 2010 corsa da kendisi yapıyor mu kalibrasyonu. Kendisi yapıyorsa söküp benzinle temizlemek istiyorum. Bu işin en sağlıklı yöntemi benzinmis.
 
Arkadaslar, davutoglu isimli kullanicinin aracinda kelebek bogazini sokmeye gerek yok. Araba kapaliyken parmakla aralayip kucuk bir dis fircasi ve balata spreyiyle kelebegi zorlamadan temizlenebilir (yayina zarar vermemek icin zorlamadan) yok sokupte temizlenmek istenirse eger yapilacak islem yine ayni yine o kelebegi aralamaniz gerekecek cunku zaten asil problem kelebegin kapandigi noktadaki kirliliktir onuda aralamadan temizleyemezsiniz. Rolantideki problemi daha maksimize olarak gidermek istiyorsaniz bogaz kelebegini sokup, bogaza giren ince su hortumlarinin takildigi kucuk cubuklar var o cubuklarin icinde cok ince bir delik var o delikler tiklandigi icin titreme yapar arac rolantide. Ince bir telle tikali olan deligi acin. Bogazi sokerken zaten gorursunuz hortumlari disaridan. Adaptasyonu ise kelebegi cok zorlamazsaniz istemicektir. Ama cok zorladiniz diyelim pozisyonu bozuldu ozaman adaptadyon ister onun icinde ben dis fircasiyla temizleyin derim hafifce aralayarak.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Hocam üstünde temizleyince o pisliklerin motora gidip yapistiigni söylediler. Balata spreyi de kelebeğin yayında ki yağı alidigi için ilerde sorun açacağını duydum. Balata spreyi ile temizledikten sonra wd40 sıksam bu sorunu engellemiş olur muyum acaba. En güzel yöntemin benzin ile sökülerek temizlenmesi gerektiğini duydum. Doğru mu yanlış mı tamamen okudugum şeylere göre söylüyorum bir bilgim yok.
 
internetteki manuelde alttaki bilgi var,

Adjust
When replacing the throttle body it is essential that the adaptation value for the throttle valve in the EEPROM of the engine control unit
is deleted using TECH 2 – see corresponding Checking Procedures.

boğaz kelebeği değiştiği zaman motor kontrol ünitesinde mevcut eeprom'daki (hafızadaki) adaptasyon değerleri önemli,bunlar tech2 cihazı ile yapılandırılır,bu islemin prosedürlerini kontrol et diyor yani tekrar yapılandır demiş.

Hassas bir şekilde söküp temizlemekle sorun olmaz bence,üstte arkadaşın bahsettiği gibi boğaz girişinde bulunan küçük delikleri temizle...
Yıllardır bu şekilde temizledim sıkıntı olmadı fakat çekince varsa tech2 cihazı olan özel servise temizletmek daha iyi olur herhangi bir olumsuzluğa karşı ayrıca dikkatli yaparsanız motorun içinde birşey gitmez merak etmeyim zaten boğazı sökerseniz kurumları göreceksiniz onlar zaten içeride.
 
Hocam üstünde temizleyince o pisliklerin motora gidip yapistiigni söylediler. Balata spreyi de kelebeğin yayında ki yağı alidigi için ilerde sorun açacağını duydum. Balata spreyi ile temizledikten sonra wd40 sıksam bu sorunu engellemiş olur muyum acaba. En güzel yöntemin benzin ile sökülerek temizlenmesi gerektiğini duydum. Doğru mu yanlış mı tamamen okudugum şeylere göre söylüyorum bir bilgim yok.



En guzel yontem tabiki sokulerek temizlenmesi. Wd40 lada desteklemek tabi daha iyi olur. Ancak sokerseniz eger o hortumlarin bagli oldugu delikleride acin cunku asil pislik orda oluyor. Aracinizin bogaz kelebegine komut veren sensoru bogaz kelebeginin icinde. Yani eski tip bogaz degil o, dolayisiyla sizin sıkacagınız balata spreyinin sensore zarar verme ihtimali sifir. X motorlarda sensore ulasabilirsiniz ancak sizinki z motor. Ustten temizlendiginde motora gidip bisey yapismaz, ona kadar manifoldun icinde zaten dunya kurum olusuyor. Herihtimale karsi bozulursa diye soyluyorum; orjinal gm marka bogaz kelebegi almayin 1800 tl civari. Pierburg diye bi marka var ayni bogaz kelebegini gm ye uretiyor, kendisi 550-600 tl civari onu kullanabilirsiniz birebir aynidir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
search
En guzel yontem tabiki sokulerek temizlenmesi. Wd40 lada desteklemek tabi daha iyi olur. Ancak sokerseniz eger o hortumlarin bagli oldugu delikleride acin cunku asil pislik orda oluyor. Aracinizin bogaz kelebegine komut veren sensoru bogaz kelebeginin icinde. Yani eski tip bogaz degil o, dolayisiyla sizin sıkacagınız balata spreyinin sensore zarar verme ihtimali sifir. X motorlarda sensore ulasabilirsiniz ancak sizinki z motor. Ustten temizlendiginde motora gidip bisey yapismaz, ona kadar manifoldun icinde zaten dunya kurum olusuyor. Herihtimale karsi bozulursa diye soyluyorum; orjinal gm marka bogaz kelebegi almayin 1800 tl civari. Pierburg diye bi marka var ayni bogaz kelebegini gm ye uretiyor, kendisi 550-600 tl civari onu kullanabilirsiniz birebir aynidir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
https://www.google.com.tr/search?q=..._AUIBygB&biw=360&bih=521#imgrc=km1ot2H6G_aB1M
Hocam benim araçta ki gaz kelebeği galiba linkte ki olması lazım. Burda ki şu boruları karşılıklı değil galiba. Balata spreyiini bir taraftan basıp diğer taraftan çıkmasını mi bekleyecem. Orasını biraz anlamadım da
 
2 onceki mesajda ince bi telle temizlenicel diye yazmistim ama...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
2 onceki mesajda ince bi telle temizlenicel diye yazmistim ama...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Kusura bakmayın hocam ben o deliklerin içerde olduğunu düşündüm de o yüzden söyledim. O delikler hemen girişte süzgeç gibi bir şey mi
 
Geri
Üst