GAZ KELEBEGI VE POTANSIYOMETRE vs vs Bir okuyun :)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kadett
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Nurullah bey nasılsınız ne zamandır görüşemiyorduk. Dün aracı gösterdim arkadaşımın devamlı gittiği bir usta varmış oraya gösterdik usta arabaya bindi gezdik dolaştık 2. viteste 100 km hıza dayadı :D sonra biraz sakin gezdi ve titreme ateşleme bobininden yapıyor dedi. Onda çıkma bi tane bobin varmış delphi marka taktık ve neredeyse titreme geçti ama çok az hissettiriyor yine. Bana bu bobinde çok sağlam değil çıkma olduğu için tam verimli olmaz dedi ve bobinle birlikte bujileri değiştirirsek sorun çözülür dedi. Şimdi gelelim ataklık problemine;
bu usta tam 6 sene 2000 model astraya binmiş ve bu ivmelenme sıkıntısı onda da varmış genel olarak bu kasa opellerde bu problemin olduğunu söyledi. Sonra ben sıcaklık sensörünü değiştirsek nolur dedim. Etkisi olur ama ben hiç değiştirmedim hep öyle bindim zaten biraz devrini aldıktan sonra araba kendine gelir açılır dedi. Durum bu yani sensörüde değiştiricem ama öncelik bobinde olduğu için ilk önce bobin ve bujileri değiştiricem.

ben bobiniide değiştim hocam map sensörünüde bujileride değiştim ama titreme vs geçti hantallık hala var. ancak hanttalık sabahları soguk motorda yok hararet 90 ını bulunca ara. hantallaşmaya başlıyor. o yüzden ben sıcaklık sensöründen şüpheleniyorum. aklımda 2. seçenekte aracımda yokusta geri kacırma var balatalar asınmış olabilir bi ihtimal bundanda yapabilir diye düşünüyorum
 
Okan selam ben İrfan. 1.6 si (8v) aldım. İlk günden beri tekliyor. Gaz kelebeğini sökmeden Balat’a spreyi ile temizledim, potansiyometreyi rölanti düzenleyici ile karıştırıp sökmüş bulundum, geri taktım. Rölantiyi söküp temizletip yuvasını vs geri taktım ama motorun teklemesi gitmedi. Bujiler ve kablolar da yeni. İlk potansiyometreyi mi değiştirmemi tavsiye edersin?
 
Geri
Üst