Gaz kesip tekrar verince..

yavuzali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2014
Mesajlar
48
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Daha öncede benzer konu açmıştım ancak sonuca ulaşamadım tekrar açıyım sedim kusura bakmayın.
Astra h 2005 1.6 twinport 99.000 km de tüp yok bakımlı.
Herhangi bir viteste ilerlerken gazdan ayağımı çektim bi kaç saniye sonra tekrar dokununca araç önce bi öne atlıyor sonra tutan bişey var gibi bi kaç ileri geri hareketinden sonra düzgün hızlanmasına devsm ediyor. Gazı bırakıncada benzer tutum var. İple araç çekersinde ilk önce ipin boşluğunu alana kadar sarsar ya onun gibi. Bu durum yarım ile bir saniye arasında gerçekleşiyor. İlginçtir yokuş çıkarken yok denecek kadar az düzde ve inişte belirgin. Yüksek viteste belli etmiyor 2-3 viteslerde belirgin özellikle kaymak asfaltta hissediliyor çoook yavaş basarsam yok. 1500 devir altında az olmakla beraber hemen hemen her devirde var yeterki tekerleklere giden veya gelen güç fazla olsun Bu sorunla ilgili olarak:
Buji
Bobin
Motor kulakları değişti.
Gaz kelebeği
Elektiranik gaz pedalı
Egr valfi
Emme manifoldu temizliği yapıldı.
Würth enjektör temizleyici bi kaç depo kullandım arıza kaydı
Geç çalışma
Fazla yakıtaarsıntılı çalışma tekleme çekiş sorunu baskı balatada kaçırma ötme tütme hiç bişey yok egr fişi çekilince de hiç bi değişiklik yok. Gösterdiğim ustalar genelde sorun yok yada bobin diyor ama değil egr kolay suçlanıyor ama değil gibi. Bilindik bi sorun gibi sonuç alamadım yardımlarınızı bekliyorum.
 
Benim Tigrada'da özelikle 1. ve 2. viteste aynı sorun vardı bende EGR Valfinden şüpheleniyordum öylece 6 sene bindim sonra sattım bizim bir tanıdık abide'de Astra G var ondada aynı sorun vardı oda baya uğraştı çözemedi kronik gibi görünüyor bence sizde umursamayın.
 
Araç konusunda titiz ve iyi bir kullanıcıyımdır buna rağmen aracı aldıktan iki hafta sonra farkettim 6 aydırda bu şekilde ama 6 yıl iyi binmişsşnşz doğrusu
 
benim araçta da var aynı durum. 3.5 senedir bende bu şekilde kullanıyorum fakat benimkinde sadece 1-2 geçişinde 2 için devir tam uygun değilse yapıyor. yüksek viteslerde 2 de olduğu kadar rahatsız etmiyor.
hiç göstermedim ama sanırım sıkıntı akis kafalarında km yorgunluğu ile birlikte oluşan boşluktan kaynaklanıyor. önceki aracım vectra da da çok çok az oluyordu bi usta akis demişti
 
bu sorun yani sorunsa bende otomatik şanzumanda da var 2-3 vites geçişlerinde özellikler devirli kullanıldıgı zaman
 
hava akışmetre sorunu gibi görünüyor 99000 km de araba akis kafasını kolay bozmaz hava akış hava miktarını yanlış ölçünce böyle sorun nüksediyor tecrübeyle sabittir kolay gelsin
 
hava akışmetre sorunu gibi görünüyor 99000 km de araba akis kafasını kolay bozmaz hava akış hava miktarını yanlış ölçünce böyle sorun nüksediyor tecrübeyle sabittir kolay gelsin

Hava akış ile alakalı temizliğini yaptım fişini çektiğim zaman ise araba sapıtmıştı solayısıyla test sürüşü yapmadım çalışıyor diyr ayrıca araştırmalarıma göre akışmetre arızası daha sert ve sürekli sarsma yapıyormuş bendeki sadece araç kompresyonda iken ilk gaza basma anında yarım ile bir saniye arasında gerçrkleşiyor aynı durum gazı bırakıncada var ve emin olmamakla beraber soğuk motorda yapmıyor gibi yada otomatik cikle açıkken yada baskı balata soğukken onuda tam netleştiremedim
 
orijinal rölanti ayarlayıcı olmadan o mevzu çözülmüyor. yan sanayi takınca sorun hafifliyor ancak alttan alttan yine de devam ediyor. orijinali de 600 lira civarı falandır.
 
Debimetrenin fişini çekip tur attım fark yok tek fark motor daha sesli ve rölanti 1000 e çıktı yani sağlam sanırım
 
Bahsettiğim durum yokuşta neredeyse hiç yok. Buda meselenîn mekanik bir yerde olduğunu düşündürüyor düzde yarında var yarısında yok ama eğer gaz pedalını inişte bırakıp tekrar bastıysam kesinlikle yapıyor ve hîssediliyor tıpkı iple araç çeker gibi önce boşluğunu alıp sonra hareket eder gibi
 
Geri
Üst