Gitti CoRsA Geldi PASSAT...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yakuzz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
corsa elbette ki gönüllerin şampiyonu :D

sayın dinçer :) elbette derhal arz ediyorum: araç dsg değil otomatikmiş , dsg sistemi ise tıpkı easytronic gibi otomatikleştirilmiş şanzuman sistemi imiş. tek farkı dsgde çift debriyaj sisteminin bulunması imiş,yani araç 1. vitesteyken, 2. vites dişliside yerini alıyor ve sırası geldiğinde saniyenin 1/3ü gibi bir zamanda vites değişimi sarsıntı olmaksızın tamamlanıyor, tabi 2.vitese geçince devirin durumuna göre 3. vites ve 1.vitesde alesta bekliyor.. tiptronic ise otomatik ve dsg şanzumanda kullanılan bir fonksiyon. yani debriyaj olmaksızın manuel vites artırma-düşürme işlemini sürücüye sunan bir yapı. genellikle yüksek devir çevirmek ve hız yapmak için kullanılıyor.. ben pek bulaşmıyorum, debriyajın yokluğuna halen alışamadım..

yakıt olarak bir depoyla (62lt) 1100km ve dahasını görmek gayet mümkün, ama nedense bir türlü 90-110km arasında tutamıyorum arabayı, hız yapmamak için çok uğraşmak gerekiyor; ne olduğunu anlamadan 150-160da buluyorum kendimi.. e öyle oluncada uzun yol ortalaması 8-9lt yi buluyor. fiyat olarak hesaplanırsa, ve ortalama hız dikkate alınmazsa yakıta verdiğim para corsadan çokda farklı değil aslında..

exclusive donanım bu modellerde yok.. 2004-2005'lerde ara donanım olarak sürülmüş.. exclusive, comfortlinedan ve highlinedan bazı donanımlara sahip olan, yine bazı donanımlarada sahip olmayan ara bir versiyon.. hava yastığı sayısı az olan, double din cd çaları olan, konsol aydınlatması eksik olan, döşemesi çokda kaliteli olmayan ilginç bir model exclusive. tıpkı renault megane extreme gibi...

araca henüz bakım yaptıramadım; önümüzdeki hafta inşallah bakımı yapılacak. diesel motora çok yabancıyım; ders çalışır gibi araştırma yapıyorum :)
 
çok teşekkürler
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanmalar..
çok teşekkürler
hayırlı olsun allah kaza bela wermesin....
çok teşekkürler
vw'ne golf6 sipariş edip, 13bin lirada kapora vermiştim ama ötv öncesi 48bin lira olan bu araç , indirilmiş ötvyle en son 52bin lirayıda görünce bende şalter attı. "indirelim, fiyatı sabitleyelim" falan dediler ama soğudum araçtan.. siparişi iptal ettim.
ötv öncesi 48 olan bir araç nasıl ötv indirimiyle nasıl 52 oluyo anlamadım???
doğuş otomotivin kandırmacası işte.. "ötv indirimi" gibi bir şeyin henüz varolmadığı hafta bu aracın dsg+sunroof liste fiyatı 48 bin liraydı.. sonra ötv indiriminin kesinleşmesiyle doğuş zam yaptı ve ötv indirimiyle bu fiyat 50bin lira oldu.. nihayetinde de %5lik doğuş zammıyla meblağ 52bin 300TLyi buldu.. yani doğuşun uyanıkça stratejileri nedeniyle ne indirim kaldı ne bişey..
Corsayla girdiğin yerlere girmeye kalkma sakın. motorcunun arabaya binip aralara girmesi gibi olursun söylemedi deme:)
Allah güle güle bindirsin, kazasız belasız cezasız kurallara uygun kullanman dileğiyle...
çok teşekkürler
Hayırlı olsun Mustafa, kazasız belasız, iyi günlerde kullan. Artık araba kullanmanın zevkine varırsın.
abi çok teşekkür ederim; sedan araç bambaşka birşeymiş..
hayırlı uğurlu olsun.. bir corsa daha gitti :D
valla öyle oldu:)
yeni makınenın resımlerii koysaydın :D
tez zamanda inşallah :)
 
corsa elbette ki gönüllerin şampiyonu :D

sayın dinçer :) elbette derhal arz ediyorum: araç dsg değil otomatikmiş , dsg sistemi ise tıpkı easytronic gibi otomatikleştirilmiş şanzuman sistemi imiş. tek farkı dsgde çift debriyaj sisteminin bulunması imiş,yani araç 1. vitesteyken, 2. vites dişliside yerini alıyor ve sırası geldiğinde saniyenin 1/3ü gibi bir zamanda vites değişimi sarsıntı olmaksızın tamamlanıyor, tabi 2.vitese geçince devirin durumuna göre 3. vites ve 1.vitesde alesta bekliyor.. tiptronic ise otomatik ve dsg şanzumanda kullanılan bir fonksiyon. yani debriyaj olmaksızın manuel vites artırma-düşürme işlemini sürücüye sunan bir yapı. genellikle yüksek devir çevirmek ve hız yapmak için kullanılıyor.. ben pek bulaşmıyorum, debriyajın yokluğuna halen alışamadım..

yakıt olarak bir depoyla (62lt) 1100km ve dahasını görmek gayet mümkün, ama nedense bir türlü 90-110km arasında tutamıyorum arabayı, hız yapmamak için çok uğraşmak gerekiyor; ne olduğunu anlamadan 150-160da buluyorum kendimi.. e öyle oluncada uzun yol ortalaması 8-9lt yi buluyor. fiyat olarak hesaplanırsa, ve ortalama hız dikkate alınmazsa yakıta verdiğim para corsadan çokda farklı değil aslında..

araca henüz bakım yaptıramadım; önümüzdeki hafta inşallah bakımı yapılacak. diesel motora çok yabancıyım; ders çalışır gibi araştırma yapıyorum :)
Dsg yok diye biliyordum ben ama sen dsg deyince ve vw'nin ne zaman ne yapacağı belli olmadığı için acaba? demiştim sayın Mustafa :)

Hatta vw beni yine şaşırtmadı
"exclusive donanım bu modellerde yok.. 2004-2005'lerde ara donanım olarak sürülmüş.. exclusive, comfortlinedan ve highlinedan bazı donanımlara sahip olan, yine bazı donanımlarada sahip olmayan ara bir versiyon.. hava yastığı sayısı az olan, double din cd çaları olan, konsol aydınlatması eksik olan, döşemesi çokda kaliteli olmayan ilginç bir model exclusive. tıpkı renault megane extreme gibi..."
Exclusive hayallerimi suya düşürdü şu dk itibari ile :mad::mad: (trendline'ı buldumda...)

Yakıt ortalaması için tek çare Cruise Control'u kullanacaksın başka türlü zor.

Açıklamalar için hassaten teşekkürler :) Özellikle Dsg'yi lazım oldukça bakarım burdan. Bu arada dsg'nin vites topuzuda triptroniğin biraz şişirilmişi :rolleyes:
Yeni yeniden Güle Güle kullan. Kazasız belasız
 
2003 model eski kasa değilmi? aynı paralara sıfır passat alabılıyordunuz comfortline donanımında 1.6 motorlu. 2008 2009 model
 
2003 model eski kasa değilmi? aynı paralara sıfır passat alabılıyordunuz comfortline donanımında 1.6 motorlu. 2008 2009 model

orası öyle; hatta 2006 model 2,0FSİ dsg highline'i 39bin liraya veren var. Aynı motor ve şanzumanın comfortline modeli ise çok rahat 34-35e alınabiliyor.. alınabiliyor ama pek binilemiyor bunlara, çünkü içiyor benzini.. şehir içinde 24-25lt yaktıklarını bizzat gördüm.. şehirlerarası yollarda da 10-11litre benzin yakıyor.

1,6 fsi motor ise başlıbaşına sıkıntılı bir araç. malumunuz FSi motorda basınç değerleri çok yüksek, enjektör püskürtmesini manifolda değil doğrudan yanma haznesine yapıyor, enjektörlerin basınç değeride hayli fazla; yani lpg takmak sıkıntı, lpg takılsa dahi verim almak çok zor.. bu motora almanyadaki fabrikasında orjinalinden lpg takılıyor, %90benzin %10lpgyle çalışan randumanlı bir sistem oluyor ama o versiyonuda türkiyeye doğuş otomotiv getirmiyor, "tüplü passatmı olur lan" şeklindeki eleştrilere muhattap olmak istemiyorlarmış, saçmalık..

yine basınç nedeniyle kalitesiz yakıtta süper sorunlar çıkartabilen bir motor fsi.. passatın bir buçuk tona yakın kütlesi altında, performans beklemek zaten hayalken, üstüne birde debriyaj-baskı-balata sorunuyla karşılaşmak hiçde zor değil... Yani "yeni model olduğu için daha az sıkıntı çıkartır" şablonu buraya uymuyor..

Çünkü doğuş otomotivin araç ithalat anlayışı zaman içerisinde çok evrimleşti.. 1997-1998li yıllarda opel vectra, vw passattan daha pahalıydı ve satışları daha fazlaydı. A kasa vectradan bilinen kalite beklentisi satışlara direkt yansımıştı. Ama bir sene sonra herşey tersine döndü, doğuş otomotiv almanyadaki en kaliteli ve full dolu passatları piyasaya sürmeye başladı. 1,8Turbonun ve 1,9TDİ'ın gücü konforla birleşince hem satışları arttı, hemde fiyatları. Sıfır passat fiyatı vectrayı geçti. Bu durum ikinci elede yansıdı.. Zaman içerisinde de doğuş oto işi iyice azıttı. 2005den bu yana Almanyada standart olan donanımı Türkiye pazarına ya hiç getirmedi, yada ekstra para talep etti. Mesela yeni kasa golf 6, almanyada trendline-comfortline-highline modellerde sırasıyla 15",16",17" jantlarla gelirken; türkiyede sadece highline modeline 16" jant takılıyor. Diğerleri ise jant kapağıyla veriliyor.. Yine geri görüş kamerası yok, rcd 500 sadece highlinede var, comfortlinedaki döşeme bizde highlinede bile yok vs vs vs... Bu yüzden passat satışları evvelki senelere göre hayli düştü ve doğuş nedeniyle müşteri kitlesinin bir kısmı kaybedildi..

velhasıl B6 kasa passatın, hiç bilmediğimiz ilginç bir piyasası var; öyleki B5,5 kasanın bazı modelleri B6dan çok daha pahalı. Mesela 2004-2005 1,8T model bakımlı bir araç rahatlıkla 37-38bine satılırken, yaklaşık 20yıldır üretilen ve sorunsuzluğuyla bilinen 1,9TDi motorlu bir passat çok rahat müşteri bulabilirken, 2006-2008 arası B6 kasaya (2,0TDİ 140hp değilse) müşteri bulmak tam bir sıkıntı.

Hani galt-ı meşhurdur 97 model corolla, 2002model corolladan pahalı gider; bunlarda da öyle bir piyasa var.

birde vwne ait 8valfli 1,6 motor var, o motor sorunsuz ama onlarda da performans sıkıntısı var. son olarak b5,5 ile b6nın çarpışma test değerleri neredeyse aynı.
 
dinçer çok sağol eksik olma; daha iyileri senin olur inşallah.
 
İnsignia Passata Çelme Atacak inşallah...
 
Geri
Üst