- Konuyu Başlatan
- #41
corsa elbette ki gönüllerin şampiyonu
sayın dinçer elbette derhal arz ediyorum: araç dsg değil otomatikmiş , dsg sistemi ise tıpkı easytronic gibi otomatikleştirilmiş şanzuman sistemi imiş. tek farkı dsgde çift debriyaj sisteminin bulunması imiş,yani araç 1. vitesteyken, 2. vites dişliside yerini alıyor ve sırası geldiğinde saniyenin 1/3ü gibi bir zamanda vites değişimi sarsıntı olmaksızın tamamlanıyor, tabi 2.vitese geçince devirin durumuna göre 3. vites ve 1.vitesde alesta bekliyor.. tiptronic ise otomatik ve dsg şanzumanda kullanılan bir fonksiyon. yani debriyaj olmaksızın manuel vites artırma-düşürme işlemini sürücüye sunan bir yapı. genellikle yüksek devir çevirmek ve hız yapmak için kullanılıyor.. ben pek bulaşmıyorum, debriyajın yokluğuna halen alışamadım..
yakıt olarak bir depoyla (62lt) 1100km ve dahasını görmek gayet mümkün, ama nedense bir türlü 90-110km arasında tutamıyorum arabayı, hız yapmamak için çok uğraşmak gerekiyor; ne olduğunu anlamadan 150-160da buluyorum kendimi.. e öyle oluncada uzun yol ortalaması 8-9lt yi buluyor. fiyat olarak hesaplanırsa, ve ortalama hız dikkate alınmazsa yakıta verdiğim para corsadan çokda farklı değil aslında..
exclusive donanım bu modellerde yok.. 2004-2005'lerde ara donanım olarak sürülmüş.. exclusive, comfortlinedan ve highlinedan bazı donanımlara sahip olan, yine bazı donanımlarada sahip olmayan ara bir versiyon.. hava yastığı sayısı az olan, double din cd çaları olan, konsol aydınlatması eksik olan, döşemesi çokda kaliteli olmayan ilginç bir model exclusive. tıpkı renault megane extreme gibi...
araca henüz bakım yaptıramadım; önümüzdeki hafta inşallah bakımı yapılacak. diesel motora çok yabancıyım; ders çalışır gibi araştırma yapıyorum
sayın dinçer elbette derhal arz ediyorum: araç dsg değil otomatikmiş , dsg sistemi ise tıpkı easytronic gibi otomatikleştirilmiş şanzuman sistemi imiş. tek farkı dsgde çift debriyaj sisteminin bulunması imiş,yani araç 1. vitesteyken, 2. vites dişliside yerini alıyor ve sırası geldiğinde saniyenin 1/3ü gibi bir zamanda vites değişimi sarsıntı olmaksızın tamamlanıyor, tabi 2.vitese geçince devirin durumuna göre 3. vites ve 1.vitesde alesta bekliyor.. tiptronic ise otomatik ve dsg şanzumanda kullanılan bir fonksiyon. yani debriyaj olmaksızın manuel vites artırma-düşürme işlemini sürücüye sunan bir yapı. genellikle yüksek devir çevirmek ve hız yapmak için kullanılıyor.. ben pek bulaşmıyorum, debriyajın yokluğuna halen alışamadım..
yakıt olarak bir depoyla (62lt) 1100km ve dahasını görmek gayet mümkün, ama nedense bir türlü 90-110km arasında tutamıyorum arabayı, hız yapmamak için çok uğraşmak gerekiyor; ne olduğunu anlamadan 150-160da buluyorum kendimi.. e öyle oluncada uzun yol ortalaması 8-9lt yi buluyor. fiyat olarak hesaplanırsa, ve ortalama hız dikkate alınmazsa yakıta verdiğim para corsadan çokda farklı değil aslında..
exclusive donanım bu modellerde yok.. 2004-2005'lerde ara donanım olarak sürülmüş.. exclusive, comfortlinedan ve highlinedan bazı donanımlara sahip olan, yine bazı donanımlarada sahip olmayan ara bir versiyon.. hava yastığı sayısı az olan, double din cd çaları olan, konsol aydınlatması eksik olan, döşemesi çokda kaliteli olmayan ilginç bir model exclusive. tıpkı renault megane extreme gibi...
araca henüz bakım yaptıramadım; önümüzdeki hafta inşallah bakımı yapılacak. diesel motora çok yabancıyım; ders çalışır gibi araştırma yapıyorum