Golf 7 bağımsız süspansıyon ve sabit aks

Ynt: Golf 7 bağımsız süspansıyon ve sabit aks

Selam Arkadaslar,

Resimlere bakarak aracin sürüsü hakkinda yorum yapmasi zor.Resimlerde benim gördügüm sey bir aracin digerinden daha farkli yaylanmasi, bunun haricinda aracin farkli bir cizgi izledigini resimlere bakarak anlayamayiz.Bunun sebebi sadece farkli yay ve amortirsör bile olabilir.Direksiyon hareketlerini de gösteren video olsaydi o zaman saglikli bir karsilastirma yapardik.

Aklima gelmisken , ford focusta arka aksta da bagimsiz süspansiyon var.Fakat astra g kasa ve birkac yil sonrasinda yeni focus kullanan bir yakinim astra da yaptigi hareketlerdi focus ta yapamadigini, aracin cizgisini koruyamadigini söylemisti.Sonuc olarak bagimsiz süspansiyon kendini ilk etapta asimetrik engellerde konforda gösterir.Bundan sonra yol tutusunun daha iyi ya da kötü olmasi tamamen süspansiyon kinematigine, kullanilan burclarin, yayin, amortisörün karakterine baglidir.Bunlari iyi secmemislerse rijit akstan bile daha kötü yol tutabilir.
Mesaja sonradan ekleme yapiyorum.Ilgili web sitesinde bagimsiz aksta ayni zamanda adaptif damper oldugu söyleniyor,yani amortisörler aktif.Böyle olunca zaten bu iki arac arasinda karsilastirma yapilmasi haksizlik olur.
Unser Test-Golf 1.4 TSI, mit der elf Kilogramm schwereren Mehrlenkerachse und dem adaptiven Dämpfersystem ausgerüstet, bringt 1.292 kg auf die Waage, der VW Golf 1.2 TSI hingegen nur 1.195 kg.
 
Ynt: Golf 7 bağımsız süspansıyon ve sabit aks

Zaten basligin acilmasinin sebebi 70bin tl verilerek alinan bir araca bagimsiz suspansiyonun konulmamasi  ve bu iki sistem arasindaki fark! Karsilastirma yapilamaz zaten testte de bu sistemler arasindaki fark vurgulaniyor ve ben de bu fiyata satilan bir araca yani 1.6tdi ve1.2 tsi motora bu suspansiyonun konulmamasinin akil kari olmadigini belirtiyorum
 
Ynt: Golf 7 bağımsız süspansıyon ve sabit aks

bağımsız sp'si olmayan 2.resim de ki araç mı?
 
Ynt: Golf 7 bağımsız süspansıyon ve sabit aks

Golf 7 nin ilk sürüş izlenimi çok detaylı bir sürüş değildi ancak kısa süreli izlenimle4re göre sabit akslı da olsa Golf 7 nin Golf 6 dan daha dinamik bir hal aldığı, konforda ciddi bir kayıp olmadığı belirtilmişti.


Bu arada bende şuan Astra ile döndüğüm köşeleri Focus umla dönemiyordum, üstelik Astra daha da konforlu ama Focus un şiddetli ani ağırlık transferlerindeki dengesi Astra dan iyiydi, araç sanki iki tekerli bir Segway miş gibi his verirdi.
 
Ynt: Golf 7 bağımsız süspansıyon ve sabit aks

dreamofice link' Alıntı:
Zaten basligin acilmasinin sebebi 70bin tl verilerek alinan bir araca bagimsiz suspansiyonun konulmamasi   ve bu iki sistem arasindaki fark! Karsilastirma yapilamaz zaten testte de bu sistemler arasindaki fark vurgulaniyor ve ben de bu fiyata satilan bir araca yani 1.6tdi ve1.2 tsi motora bu suspansiyonun konulmamasinin akil kari olmadigini belirtiyorum

Anladim, fakat bu iki sistem arasinda aks haricinde 990 euro fiyati olan adaptif amortisörler de var.

֜lkelere göre opsiyon farkliliklari olmasi normal,ama aks farkliligi garip.Bunun sebebi bagimsiz akslarin daha narin olmasi olabilir, malum parca sayisi daha fazla.Türkiye icin daha dayanikli ve uzun ömürlü olacagi sebebiyle rijit aks kullanmis olabilirler, fakat bunu da fiyattan düsmeleri gerekirdi.
 
Ynt: Golf 7 bağımsız süspansıyon ve sabit aks

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Anladim, fakat bu iki sistem arasinda aks haricinde 990 euro fiyati olan adaptif amortisörler de var.

Ülkelere göre opsiyon farkliliklari olmasi normal,ama aks farkliligi garip.Bunun sebebi bagimsiz akslarin daha narin olmasi olabilir, malum parca sayisi daha fazla.Türkiye icin daha dayanikli ve uzun ömürlü olacagi sebebiyle rijit aks kullanmis olabilirler, fakat bunu da fiyattan düsmeleri gerekirdi.

Vw Türkiye düşen aks maliyetini yansıtmıyor olabilir zaten basılı yayın bile Doğuş un çıkarcı tutumunu dile getirmekten çekinmemeye başladılar, bu ayrı mevzu ama bildiğim kadarıyla Golf 7 nin güçsüz versiyonları tüm dünyada sabit aksla, 122Hp ve üzeri güçtekiler bağımsız olarak satılıyor diye biliyorum?!

Bu arada bağımsız sistem gerçekten de narin Focus aracımda sık sık boşluk yapardı ve ayrıca sabit aks her zaman daha kötü manasına gelmiyor bazen dayanıklılık, alan avantajı, maliyet ve kaygan zeminlerde avantaj sağladığını okumuştum.
 
Ynt: Golf 7 bağımsız süspansıyon ve sabit aks

Aslinda askeri uygulamalarda bile double wishbone var, örnek hummer.Fakat tabi askeri araclarda koruma öncelikli  oldugu icin agirlik sinirlamalari fazla yok.
Demek ki ticari uygulamalarda henüz istenilen dayaniklilik/agirlik oranina gelemedi.

Bir serviste duymustum.Sag tarafi yüskek kaldirimda kalacak sekilde park edilen bagimsiz aksli aracin diger taraftaki süspansiyon kollari egilmisti.
 
Ynt: Golf 7 bağımsız süspansıyon ve sabit aks

Sayın vehicle_dynamic anladığım kadarıyla Almanya'dasınız sizden bir ricam olacak, merak edıyorum Almanyada tüm vergılerı dahıl bmw 1 mercedes a ve yenı kasa a3 fiyatlarını öğrenebılır mısınız? yalnız bayılerden! Türkıyeyle aynı fıyata mı satılıyor merak edıyorum.
 
Ynt: Golf 7 bağımsız süspansıyon ve sabit aks

Aslında yapılmaması gereken bir uygulama.

Ancak motor güçlerine göre süspansiyon sistemini de değiştirmek malesef yaygın. Mantığı basit; 1,2TSI veya 1,6TDI alan kişi tır tır gidecektir, araçta fazla sportif zorlama olmayacaktır.

Aynı şeyi Opelde Astra da yapıyor, artık editionlarda watt's olmaması gibi....
 
Geri
Üst