Ynt: Golf 7 bağımsız süspansıyon ve sabit aks
Selam Arkadaslar,
Resimlere bakarak aracin sürüsü hakkinda yorum yapmasi zor.Resimlerde benim gördügüm sey bir aracin digerinden daha farkli yaylanmasi, bunun haricinda aracin farkli bir cizgi izledigini resimlere bakarak anlayamayiz.Bunun sebebi sadece farkli yay ve amortirsör bile olabilir.Direksiyon hareketlerini de gösteren video olsaydi o zaman saglikli bir karsilastirma yapardik.
Aklima gelmisken , ford focusta arka aksta da bagimsiz süspansiyon var.Fakat astra g kasa ve birkac yil sonrasinda yeni focus kullanan bir yakinim astra da yaptigi hareketlerdi focus ta yapamadigini, aracin cizgisini koruyamadigini söylemisti.Sonuc olarak bagimsiz süspansiyon kendini ilk etapta asimetrik engellerde konforda gösterir.Bundan sonra yol tutusunun daha iyi ya da kötü olmasi tamamen süspansiyon kinematigine, kullanilan burclarin, yayin, amortisörün karakterine baglidir.Bunlari iyi secmemislerse rijit akstan bile daha kötü yol tutabilir.
Mesaja sonradan ekleme yapiyorum.Ilgili web sitesinde bagimsiz aksta ayni zamanda adaptif damper oldugu söyleniyor,yani amortisörler aktif.Böyle olunca zaten bu iki arac arasinda karsilastirma yapilmasi haksizlik olur.
Unser Test-Golf 1.4 TSI, mit der elf Kilogramm schwereren Mehrlenkerachse und dem adaptiven Dämpfersystem ausgerüstet, bringt 1.292 kg auf die Waage, der VW Golf 1.2 TSI hingegen nur 1.195 kg.