Salıdan bu yana Golf ve Giulietta ile 2 kez İzmir e gidip geldim,
Golf ü kullanırken aracın yumuşak ve sessiz yapısının da desteğiyle uzun yolda 85 - 90 km hızlarda seyredip 3.4 litrelik ortalama tutturabildim, Giu da ise direkt direksiyon, sıkı süspansiyonlar, canlı ve devirli motorla sıklıkla 200km leri gördüğüm hızlı kullanımda 9 litreye ulaşmayan tüketimle oldukça eğlenceliydi.
Ama ikisinden sonra Astra en ideal karışıma sahip araç gibi geliyor; direksiyonu Golf den daha rahat ama neredeyse Giu kadar direkt, Golf kadar sessiz ve rahatken (Golf ün rüzgar sesi yalıtımı gayet iyi) Giu kadar eğlenceli yol tutabiliyor ve kasa virajlarda Golf gibi salınıma vs girmiyor, Afl farları çok başarılı, motor rölanti - 2000 devir arasına kadar Giu dan daha esnek (Giu 5000 dd den sonra daha esnek) ve Sprint Booster ile Giu nun DNA sındaki Dynamic moduna denk gaz hassasiyetini yakalıyor vs vs vs..
Bunların dışında iki aracın da klimaları motoru Astra nınkinden daha az etkiliyor, frenleri ve koltuk sırtlıkları Astra dan iyi (Sport donanımlı Astra koltukları onlardan da iyi) amortisörleri Astra nın üst takozları gibi vuruntu yapmıyor (bu konuda Alfa sert olmasına rağmen iyi iş çıkarmış, Golf sert engebelerde huzursuz sesler çıkarabiliyor) Alfa nın iç mekanında en ufak çıtırtı yokken Golf belli belirsiz cızırtılarla ses yapabiliyor, Astra nın gösteriş amaçlı krom-karbon görünümlü kaplamaları sese neden oluyor vs vs..