Bildiğimiz gibi, J kasada kullanılan 1.6 atmosferik motor daha önce H kasada da kullanılan A16XER kodlu motordur. H kasada LPG ile binlerce km sorunsuz kullanıldı. J kasanın 1.6 atmoferik motorunun emisyon değerlerine bakıldığında H kasa ile yakın görünüyor, bu da subapların çelik olma ihtimalini aklıma getiriyor.
Lakin hemen belirteyim: emin değilim, J kasada kullanılan A16XER motorun subaplarının daha önceki serilerinde olduğu gibi çelik olup olmadığından emin değilim. Bu bilgiyi yetkili servis görüşmeleri ve Almaya mailleri doğrulayamadım.
Sizin bu konuda net bir bilginiz var mı acaba? Yani J kasadaki 1.6 atmosferik motorun subaplarının magnezyum alaşımlı olduğuna emin misiniz?
1.4T ve 1.6T'de kesin olarak magnezyum alaşımlı olduğunu biliyoruz ve bu yüzden bu iki motor: -subaplarının çelik olma ihtimali olan- 1.6 atmosferik motora göre LPG ile daha uyumsuz diye düşünüyorum ben.
Ayrıca turbo desteksiz 1.6 motor: 1.4T kadar sıkıştırılmış olmadığı ve 1.6T kadar performans veremeyeceği için subapları magnezyumsa bile bu 2 motora göre daha geç eriyecektir (tabii magnezyum ise ve eriyecekse, bu konu net değil) Yani diğer 2 motora göre 1.6 bir çok açıdan LPG ile daha uyumludur, takılacaksa en rahat ona takılır. Subapları erimez demiyorum, eriyecekse daha geç erir diyorum.
bahsi geçen motorların hepsininde sübap probleminden kapak söktürdüğüne şahit oldum ve hepsinede çelik sübap takıldı. şu konuda haklısınız 115 hp olan motorla misal 30 bin km fazla yaparsınız oda kullanıma bağlı. fakat sonuç aynı
şunuda belirteyim önceki aracım 115 hp olan ecotec motorlu cruze idi. ve kesinlikle çelik sübap değildi. cruze ve astra j 115 lerin motorları tamamen aynı . fakat astra h araçların bir bölümünde çelik sübap kullanıldığını duymuştum.