Hangi astra'yı önerirsiniz?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mlhykc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bildiğimiz gibi, J kasada kullanılan 1.6 atmosferik motor daha önce H kasada da kullanılan A16XER kodlu motordur. H kasada LPG ile binlerce km sorunsuz kullanıldı. J kasanın 1.6 atmoferik motorunun emisyon değerlerine bakıldığında H kasa ile yakın görünüyor, bu da subapların çelik olma ihtimalini aklıma getiriyor.

Lakin hemen belirteyim: emin değilim, J kasada kullanılan A16XER motorun subaplarının daha önceki serilerinde olduğu gibi çelik olup olmadığından emin değilim. Bu bilgiyi yetkili servis görüşmeleri ve Almaya mailleri doğrulayamadım.

Sizin bu konuda net bir bilginiz var mı acaba? Yani J kasadaki 1.6 atmosferik motorun subaplarının magnezyum alaşımlı olduğuna emin misiniz?

1.4T ve 1.6T'de kesin olarak magnezyum alaşımlı olduğunu biliyoruz ve bu yüzden bu iki motor: -subaplarının çelik olma ihtimali olan- 1.6 atmosferik motora göre LPG ile daha uyumsuz diye düşünüyorum ben.

Ayrıca turbo desteksiz 1.6 motor: 1.4T kadar sıkıştırılmış olmadığı ve 1.6T kadar performans veremeyeceği için subapları magnezyumsa bile bu 2 motora göre daha geç eriyecektir (tabii magnezyum ise ve eriyecekse, bu konu net değil) Yani diğer 2 motora göre 1.6 bir çok açıdan LPG ile daha uyumludur, takılacaksa en rahat ona takılır. Subapları erimez demiyorum, eriyecekse daha geç erir diyorum.




bahsi geçen motorların hepsininde sübap probleminden kapak söktürdüğüne şahit oldum ve hepsinede çelik sübap takıldı. şu konuda haklısınız 115 hp olan motorla misal 30 bin km fazla yaparsınız oda kullanıma bağlı. fakat sonuç aynı :)


şunuda belirteyim önceki aracım 115 hp olan ecotec motorlu cruze idi. ve kesinlikle çelik sübap değildi. cruze ve astra j 115 lerin motorları tamamen aynı . fakat astra h araçların bir bölümünde çelik sübap kullanıldığını duymuştum.
 
1.6 115hp Astra almak isteyen bir arkadaşım için araştırmıştım. Motorun kaldırmadığı performanssız çalıştığı yazılıp çizilmiş. 4-2-1 Headers + Yazılım ile 130hp civarında güç elde ederken 180nm tork civarında da moment kazanabiliyor bu motor araştırmalarıma göre. Atmosferik motorun avantajını bilirsiniz, 900 liralık atiker lpg kitini sağlıklı montaj yaptığınızda bile kütür kütür çalışır.
Ben olsam Manuel vitesli 1.6T 180hp astra alıp hardcore chip tuning yapar 250hp ye dayarım, Şanzıman oranlarıyla ve volan ile oynarım,çelik subap + güzel bir lpg kiti ile artık ne kadar risk var bilemiyorum ama o riske girip binerdim, kişisel olarak bana hitap eden şeyler bunlar.(siz yapın diye demiyorum örnek veriyorum)
Bizdeki gençlikten gelen gazlama itiyacı sizde yoksa, sakin sakin sürüyor iseniz 115hplik alıp sadece lpgden gelecek risk ile binersiniz, kasanın hantallığı ve yetersizliği baş gösterirse en baba 600-700 lira arası chip tuning masrafınız olur, el işi headers ördürmek de taş çatlasın 400-500 liradır, iskender usta fiyatıdır bunlar da.
 
Geri
Üst