HARARET SORUNU ! Acil Corsa C' ciler YORUM

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kubll22
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kapak değiştirip denedim sorun ayni orjinal aldim kapağida opelden 50 tl alt tarafi bi kapak
 
Benim Corsa C'de aynı sorun vardı. Hararet göstergesi hiç sabit durmazdır bi iner bi çıkardı. Kırmızı ışıkta fazla bekliyim hemen fan açardı. Ustaya sorduğumda fan açıyorsa sorun yok yola devam demişti. Ondan sonra alışmıştım bu duruma

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
termostatı 80 derece olanla değiştir
 
BENZİN-LPG aracimda hararet sürekli hareket halinde genelde 91 ile 95 arasi inip cikiyor bir tek hizli giderken 91 de sabit kaliyor onun disinda yokus cikarken mutlaka kisa zamanda fan açiyor harareti düşürüyor. Birde rolanti beklediğimde aracin harareti hafif hafif yükseltiyor 4-5 dakikada bir fan açiyor tekrar normale dönüyor. Test amacli uzun yokusta denedim 95 i geçmiyor fan mutlaka 95 i 96 civarlarini geçirmiyor ama bu durum tedirgin ediyo insani. Benzin LPG kullanan arkadaşlarda bu durum nasil?


kaloriferin açik olmasi hararetin yükselip düşmesini dengeliyo biraz daha ne kadar yüksek kademede açiksa o kadar sabit bi hal aliyor hararet göstergesi Arac 1.4

Arac su eksiltmiyor, yağda su yok suda yağ yok çekişi gayet iyi ve termostat deşiştirildi

Hocam aracında bir sorun yok. Problem olması için şunların olması gerekirdi.
1-) Su seviyesinde azalma, sızıntı.
2-) Sıcak havalarda çıkan beyaz egzoz dumanı (soğuk havalarda az beyaz duman çıkar)
3-) Motor yağının bir garip hal alması (beyaz köpük gibi)
4-) Fanın hiç devreye girmemesi.
5-) Fanın sürekli devrede olması.

Suyunuzda azalma olmadığı için beyaz duman ihtimali yok, suyunuzda azalma olmadığı için de motor yağı köpürmez.

Aracınızın motoru normal çalıştığı için sıcaklık artınca fan açıyor sıcaklık düşünce fanı kapatıyor. Uzun bir yokuşta aracınızı test ederek sıcaklığın sabit kaldığını söylemişsiniz ki buda normal.

Hızlı gittiğinizde 91' de sabit kalmasının nedeni ön taraftan fazlaca giren havanın da radyatörü fan yerine soğutuyor olması.

Hareket halinden durma haline geçip rölantide beklerken de aracınızın harareti önce yükselir sonra sabit kalır sonra da düşmeye başlar bunu da gözlemleyebilirsiniz çünkü normal. Sebebi ise öncesinde araç hareket ettiği için motor devirli çalışıyor, ısınan su gerek hava akımı gerek fan sayesinde soğuyor. Siz durduğunuzda aracınızı soğutan en büyük faktör olan hava akımını kestiğiniz için az önce devirli çalışan motorunuz epey ısınmış durumdadır ve bu yüzden ilk başta hararet artar ve fan açılarak sıcaklık normale iner.

Bir not ekleyeyim. Motorunuzun uzun çalışması durumunda hemen stop ettirmeyin. En az 5 dakika rölantide çalıştıktan sonra stop ettirmenizi tavsiye ederim. Stop ettirirseniz motorunuz bir anda soğumaya başlar ve araçtan indiğinizde minik çıt çıt sesleri duyarsınız. Bunlar ani soğuma sonucu gerek motorda gerek aracın diğer ısınan bölgelerinde oluşan şiddetli soğuma sonucu oluşan zararlı gerilmelerin sesi. Bunu önlemek için rölantide en az 5 dakika beklerseniz aracınız daha yavaş soğuyacağı için araç ve motor sağlığına katkıda bulunmuş olup çıt çıt seslerini ya hiç yada daha az duyarsınız.

En büyük örnek olarak şunu verebilirim. Şehirler arası yollarda çalışan orta yaşlı otobüs şoförleri eğer yeni kalkmadılar ise 10-15 dakikalık yolcu indirme bindirme durumlarında motoru stop ettirmezler. Uzun molalarda ise dikkat ederseniz yolcularla birlikte araçtan indikten sonra önce bir sigara içip sonra stop ettirirler :)
 
Geri
Üst