Sanayideki ustalardan öğrendiğim kadarıyla Opel'lerde motoru ve soğutma sistemindeki hortumları hararetten koruyan son sigorta (kalorifer hortumu değil) kalorifer musluğuymuş. Kalorifer musluğu bu sistemin en zayıf halkasıymış, aşırı hararet durumunda motor ve soğutma sistemi hortumları zarar görmesin diye ilk önce bu anahtarın olduğu yerden su atarak sürücüyü uyarırmış. Bu tezden yola çıkarsak arkadaşının aracında kalorifer hortumunu parlatacak kadar hararet olduysa araç bir hayli ısınmış ve kalorifer musluğu da arızalı demektir. Aracın motoru halen normal çalışıyorsa segman ve piston arızaları olmamıştır ama conta yanması büyük ihtimaller arasındadır.Merhaba, fanı bozulmuş arabanın, hararet göstergesini de takip etmeyen çok zeki bir arkadaşım kalorifer hortumu patlayıp da duman çıkana kadar arabayı kullanılınca ciddi zarar görmüş müdür? Zarar görüp görmediğini nasıl anlarız ? Üfleme, yağ yakma, sekman yıpranması piston erimesi gibi şeyler mümkün mü ?