Hararet???

memthefirst

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2009
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
:cry:Bugün aracım su kaynattı.Kaputun sol kenarından hafiften buhar geliyordu.Hararet göstergesine baktım 100'e yakındı.Stop ettim.5 dakika bekledim.Çalıştırıp 50 metre ileriye uygun biyere çektim.95 civarındaydı.Arabayı stop edip kaputu açtım. radyatör fanı çalışmıyordu.Bu normal mi? Stop ettiğim halde motoru soğutmaya devam etmesi gerekmez mi? (hararet 93-95 arası) Birde sürekli dik yokuş ve inişte yarım saat kadar 1 ve 2inci viteste kullanıldı.Hararet yapması doğal mı? :sorry:
 
geçmiş olsun.yarım saat 1-2 vites dik yokuş diyorsun.hararet yapması normal değil kaçınılmaz son olmuş:(
ustalar hararet yapan motorun kapatılmamasını,sistemde su varsa rölantide çalıştırılıp soğutulmasını söylerler ama sizin fan da açmamış zaten.
 
kontak kapalıyken fan çalışmaz;kontak açık ya da araç çalışır vaziyetteyken fan çalışlır opellerde; stop etmeden biraz rölantide beklemeli ve stop ettikten sonra kontağı araç soğuyana kadar açık tutmalıydınız; eğer kontak açıkken fan çalışıyorsa sorun farklı bir yerdedir; bir yerde su kaçağı olabilir ya da devirdaım pompası bozulmuştur........
 
1 saat sonra arabayı sıkıştırarak inişli çıkışlı yolda 15 km yaptım.Hararet göstergesi en alt seviyeye yapışmıştı ve kalkmadı hiç. Bu sefer 3-4 vites kullandım hep
 
Kaputun sol kenarından hafiften buhar geliyordu.Hararet göstergesine baktım 100'e yakındı.Stop ettim.5 dakika bekledim.Çalıştırıp 50 metre ileriye uygun biyere çektim.95 civarındaydı.Arabayı stop edip kaputu açtım. radyatör fanı çalışmıyordu.Bu normal mi? Stop ettiğim halde motoru soğutmaya devam etmesi gerekmez mi? (hararet 93-95 arası)

Hayır stop edince duruyo fan 95 derecede
bana kalırsa o hafif buhar kapaktan kaçırıyor. bir gözlemleyin su kabının kapağının contasında sorun olabilir... araç su kaynatsa buhardan durulmaz...
bazı araçlarda fan kontağı kapatınca duruyor sizinkide büyük ihtimal öyle...
birde eğer klima falanda açıksa 100e yaklaşması hatta 105i bile görmesi normal değerler.

kontak kapalıyken fan çalışmaz;kontak açık ya da araç çalışır vaziyetteyken fan çalışlır opellerde; stop etmeden biraz rölantide beklemeli ve stop ettikten sonra kontağı araç soğuyana kadar açık tutmalıydınız; eğer kontak açıkken fan çalışıyorsa sorun farklı bir yerdedir; bir yerde su kaçağı olabilir ya da devirdaım pompası bozulmuştur........
benim aracın fanı kontağı kapatınca da çalışıyor hattaaaa iki fan birlikte çalışıyorrr :D
normali 80 derece değilmidir bunun?
105dereceye kadar yolu var...
 
fan musuru bozulmustur kontak kapalı olsada aku oldugu surece suyu musur artık kaclıksa gereken dereceye getırene kadar calısır
 
Geri
Üst