Hız Sabitleyici (cruise control)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan HSG
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Nasip olursa p.tesi uzun yola çıkma düşüncesindeyiz..Hem yakıt açısından hemde kolaylık amacıyla Astra H CDTI aracıma cruise kontrol taktırmak istiyorum.


Istanbul Opel Balkan ı aradım. 250YTL fiyat verdi.Şimdi aracın garantisi hala devam etmekte ben bi iki kücük işlem yapsamda. Sonradan yaptıran , memnun olan olmayan , daha doğrusu cruise kontrol hakkındaki tecrübelerinizi fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Bu hafta taktırma düşüncesindeyim.

tavsiye ederim. ne kadar hassas basarsan bas cruise control kadar yapamazsın. ben bravo'da düz yolda 6. viteste 1500 rpm'de 85kmh sabit hızla giderken 2.8-3.2 civarı yakıyorum ( 1.6 multijet motor ). Belli belirsiz rampalarda 3.5-4 lt /100 km civarı oluyor.
 
inişi çıkışı cok yollarda hız sabıtleyıcı hıc bır işe yaramaz. daha çok yaktırır. duşununki sabit az bir gaz ile aynı rampayı 130 la inebilecekken, siz 90 a kitlediğiniz için cruise da max 95 lere çıkacak. yolun iniş kısmı bitipte, yokuş tırmanma bölümü başladığında ise rampayı 90 la ındığınız için daha çok gaza basarak 90 da sabıt tutmaya calışacak. halbuki 130 la inen bir araç o rampayı çok daha az bir gaz ile 90 la tırmanır. bunu hıc bır zaman aklınızdan cıkarmayın;)
 
inişi çıkışı cok yollarda hız sabıtleyıcı hıc bır işe yaramaz. daha çok yaktırır. duşununki sabit az bir gaz ile aynı rampayı 130 la inebilecekken, siz 90 a kitlediğiniz için cruise da max 95 lere çıkacak. yolun iniş kısmı bitipte, yokuş tırmanma bölümü başladığında ise rampayı 90 la ındığınız için daha çok gaza basarak 90 da sabıt tutmaya calışacak. halbuki 130 la inen bir araç o rampayı çok daha az bir gaz ile 90 la tırmanır. bunu hıc bır zaman aklınızdan cıkarmayın;)
sabit hız daima daha az yaktırır sen bunu iyicene bir araştır... sabit 90 ile inişe gecince zaten rampa eger 130 yaparken de sıfır yaktırıyorsa hız sabitleyici seni 90 da tuatamaz hatta 95 te de tutamaz alır başını yurur araç vitesin el verdiği ölçü de... çıkış için de aynı şey geçerlidir...130 ile gderken gaz vermiyor musun da rampayı gorunce az gaz vereceksin... hız sabitleyici de 130 ile ineceğin rampada 90 ile inince sıfır tuketim oluşuyor bu da o sonradan verilmesi gereken gazı hayli haylki telafi ediyor ha bir de çekmedi vites değiştirdim sonra bastım gaza deviri aştım bi de üstüne vites değişimi için debriyaja bastım devir hepten düştü dönüş vitesinde falan filan derken çoook daha fazla tuketim oluşturursun... madem 130 ile giderken 90 a düşeceksin o zaman 130 a ne diye çıkıyorsun... unutma rampaların hepsi çıkılan vites ve de buna uygun hız ile inilirse yakıt sarfiyatı ve motor zorlanması en alt seviyede olur...ayrıca ne diye 90 a kitlemek zorundasın ki hız sabitleyici ile 180 le de gidebiliyorsun...
 
Son düzenleme:
sabit hız daima daha az yaktırır sen bunu iyicene bir araştır... sabit 90 ile inişe gecince zaten rampa eger 130 yaparken de sıfır yaktırıyorsa hız sabitleyici seni 90 da tuatamaz hatta 95 te de tutamaz alır başını yurur araç vitesin el verdiği ölçü de... çıkış için de aynı şey geçerlidir...130 ile gderken gaz vermiyor musun da rampayı gorunce az gaz vereceksin... hız sabitleyici de 130 ile ineceğin rampada 90 ile inince sıfır tuketim oluşuyor bu da o sonradan verilmesi gereken gazı hayli haylki telafi ediyor ha bir de çekmedi vites değiştirdim sonra bastım gaza deviri aştım bi de üstüne vites değişimi için debriyaja bastım devir hepten düştü dönüş vitesinde falan filan derken çoook daha fazla tuketim oluşturursun... madem 130 ile giderken 90 a düşeceksin o zaman 130 a ne diye çıkıyorsun... unutma rampaların hepsi çıkılan vites ve de buna uygun hız ile inilirse yakıt sarfiyatı ve motor zorlanması en alt seviyede olur...ayrıca ne diye 90 a kitlemek zorundasın ki hız sabitleyici ile 180 le de gidebiliyorsun...


hız sabitleyici bir kolaylıktır.Profosyonel sürüş ile daha az yakıt tüketimi sağlanabilir. Melih doğru söylüyor.
 
bu cümleye aynen katılıyorum. başına ufak birer ekleme yaparak..

hız sabitleyici sadece bir kolaylıktır.Profosyonel sürüş ile çok daha az yakıt tüketimi sağlanabilir..


bu irade meselesi. boş yolu görüp gazlayayım derseniz, tabiki hız sabitleyicinin yakıt tasarrufunu elde edemezsiniz. ama dediğim şekilde kullanır , rampa inişlerini biraz daha sürratli yaparsanız (bu gazlamak demek değil, sadece düz yolda verdiğiniz gazı vermeye devam edersiniz) çıkışlarda aracı zorlamadan rahatça çıkabilirsiniz.
 
bu cümleye aynen katılıyorum. başına ufak birer ekleme yaparak..




bu irade meselesi. boş yolu görüp gazlayayım derseniz, tabiki hız sabitleyicinin yakıt tasarrufunu elde edemezsiniz. ama dediğim şekilde kullanır , rampa inişlerini biraz daha sürratli yaparsanız (bu gazlamak demek değil, sadece düz yolda verdiğiniz gazı vermeye devam edersiniz) çıkışlarda aracı zorlamadan rahatça çıkabilirsiniz.


o rampa aşagı inerken ufak bir gaz vermeye devam ediyorsun ya işte o işi sabitleyici yapmadığı için sıfır yakıt seviyesine ulaşıyor bir kutleyi gereksiz yere hızlandırıp yavaşlatmıyorsun... sizin seçiminiz ister kullanır ister kullanmazsınız... zaten sabitleyicilerde gaz verilince devreden çıkma olmaz gaz kesince fren-debriyaj kullanınca devreden çıkar... bu da senin dediğinin zaten düşünülmüş olduğunu kanıtlar... iyi sürüşler
 
e uzun yolda zaten sadece gazı kullanıyoruz genelde. ben gaza basacaksam ne anladım hız sabitleyiciden. faydaları tartışılmaz. ama eger konu ekonomi ise , sürüş teknikleri hakkında biraz pratik çalışmalısınız.
 
Arkadaşlar hız sabitleyiciyi ben sahsen uzun süre kullanmıyorum, kimseninde kullanacağını sanmıyorum. Yani uzun yolculuklarda biraz keyif ve ayak dinlenmek amacıyla kullanıyorum. Onun haricince saatlerce kullanılcağını sanmıyorum. Kaldıki nu kadar kısa kullanılırken, ne kadar yakabilirki.!
 
Arkadaşlar hız sabitleyiciyi ben sahsen uzun süre kullanmıyorum, kimseninde kullanacağını sanmıyorum. Yani uzun yolculuklarda biraz keyif ve ayak dinlenmek amacıyla kullanıyorum. Onun haricince saatlerce kullanılcağını sanmıyorum. Kaldıki nu kadar kısa kullanılırken, ne kadar yakabilirki.!

ben şahsen ankarada eryaman - teknokent arası istanbul yolunda komple kullanıyorum. dolayısıyla şehir içi yakıt tüketimim hep düşük kalıyor.
 
aşağıdaki resmi 80 kmh - 1500 rpm 6.viteste düz yolda giderken cruise control'de çektim. 2.8-3.2 arası değişiyor. sabitleyiciyi kapatırsam ne kadar hassas olursam olayım bu değerleri geçiyorum. sabitleyiciyi koymaktaki mantık sadece ayağı rahatlatmak değildir.

 
Geri
Üst