hydrobor taktırdım

cengoo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2010
Mesajlar
163
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar epeydir fırsat bulup foruma giremiyordum, öncelikle herkese merhaba.
Dün aracıma hydrobor taktırdım. İnternette konuyla ilgili haberlere bakınca pek iç açıcı haberler duymamıştım ama bir arkadaşımın tanıdığı herhalde yalan söylemezler diye gidip denedim. Eskişehir'den Ankara'ya ortalama 6.7 litreyle gittim. dönüşte 4.85 litre ile döndüm.
Güvenemediğim için Corsa GSI ya taktırmadım. 98 peugeot 1.9d ye taktırdım.
%27.5 civarı tasarruf yaptı. Motorda da hissedilir ölçüde çekiş arttı.
En kısa sürede Corsa da borlanacak.
Tavsiye ederim.
 

cengoo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2010
Mesajlar
163
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Biraz ayrıntı vereyim.
lpg de kullanılıyormuş. passat 1.8t lpg araçta vardı.
otomobillere 600 tl ye takıyorlar. bir ay içinde beğenmezsen parayı iade edeceğine dair iki taraf da sözleşme imzalıyor.
takıldığını gördüğüm araçlar.
audi a4
passat 1.8t
transit connect. 1.8 tdci
iveko daily
mercedes e 200
vs.vs.
bi de ekonumi değil mod. amaçlı taktıranlar varmış ama onlardan görmedim.
kamyon vb. büyük araçşarı saymıyorum bile.
takılan motor bile var. kendisini değil sadece resmini gördüm.
 

cengoo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2010
Mesajlar
163
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
ruhsata işleme falan yok. motora delik falan açmadılar. üstteki olastik kısma 4 delik açtılar motorun emiş kısmından içeri verdiler. garanti bozacak ya da muayenede bırakacak bir durum yok. ben daha dün taktırdım kendim karşılaşmadım ama muayenede bu ne diye bazen soruyorlarmış yakıt tasarruf cihazı deyin ce bişe yapamıyorlarmış. zaten bu aksam için bişey deme şansları da yok(muş)

bi de arabayı satarken bunu söktürüp yni aldığın araca taktırabiliyorsun. yani arabanın üstünde gitmek zorunda değil.
 

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ekonomiyi nasıl yapıyormuş? manıfolddan ıcerı bor verınce araba az mı yakmaya baslıyor. bana bıraz garıp ve aldatmaca gbı geldı. manıfoldumuz da lpg ıcın 4 tane delık var zaten bırde onun ıcın delersek... yandık
 
P

partner352

Bilgi Girilmemiş
Şimdi ben aracı benzinde çalıştırıp lpg de kullanıyorum lpgden mi benzinden mi tasarruf ettiriyor. Tasarruf miktarı tam olarak ne kadardır garanti ettiği bir miktar var mı acaba?

Her yağ değişiminde motora mı katkı maddesi konuluyor neye konuluyor onu tam anlamadım.
 

falcon_78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
4,327
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
HydroBor Nasıl Çalışır? [Teknik Açıklama]

Elektroliz ünitesinde düşük akım değerlerinde( 1-5A) üretilen hidrojen ve oksijen gazı hortumlar ile motorun emme manifoltuna iletilir.Emme manifoltundan yanma odasına giden hava karışan hidrojen ve oksijen gazları sayesinde farklı bir yapıya bürünür.Böylece yanma odasına gönderilen hava miktarı artırılmış olur.Hava miktarının yeni gaz karışımı ile artması piston sıkıştırabilme oranını artırır.(örneğin 15 bardan 16 bar a)Sıkıştırılabilmenin artması ile yanma verimi artar.

Buna paralel yanma odasında H2 +O2 › H20 reaksiyonu ile yeni bir yanma gerçekleşir.Hidrojenin bir ateşleyici kaynak ek olarak yanması bazı avantajları da beraberinde getirmektedir.

Buna göre bu reaksiyonda meydan gelen alevlenme hızı yüksektir.Bu değer Hidrojen için 270 cm/s iken benzin için 30 cm/s dir.Bu ise yanma odasında meydan gelen reaksiyonun daha hızlı ve homojen olmasını sağlamakla birlikte yanma verimini de artırır.Hidrojenin kendi kendine tutuşma sıcaklığı yüksek olmasına rağmen hidrojen hava karışımının tutuşturulabilmesi için gerekli olan enerji miktarı düşüktür.Hidrojenin minimum tutuşma enerjisi 0.02 MJ iken bu oran benzinde 0,25 MJ dür.Böylece yanma odasında daha kolay ve hızlı bir yanma gerçekleşir.

Tutuşma aralığının geniş olması (% hacim4-75 )hidrojenin daha geniş karışım aralığında düzgün yanmasını sağlamakta ve yanma sonunda daha az kirletici emisyon oluşumu meydana gelmektedir.Yanmanın daha düzenli olması ile CO emisyonları en minumun seviyeye inmekte daha fakir karışım kullanıldığından NOx emisyonları da azalmaktadır. Hidrojenin yüksek sıkıştırma oranlarında fakir karışım ile yanabilmesi yakıt tüketimini azalttığı gibi yanma sonucu oluşan maksimun sıcaklığı da azaltmaktadır.Yanma sonucu partikül madde oluşması engellendiğinden bujiler kirlenmemektedir.Alev parlaklığının düşük olması diğer karbon esaslı maddelere göre radyasyon yolu ile ısı kaybını azaltacağından daha yüksek verim sağlanmaktadır.Hidrojenin yanması ile oluşan havada alev sıcaklığı 2045°C iken bu değer benzinde 2197°C dir.Bu değerler hidrojen giren yanma odasının sıcaklığının nasıl düştüğünü ve motorun ömrünün nasıl arttığı göstermektedir.

Toplam yanma verimini artması motorun gücünde bir artışta meydana getirir.Bu artış sebebiyle aynı mesafe yol daha az yakıt ile alınabilir.Ve yakıttan tasarruf sağlanır.

Bununla birlikte motor sürtünme katsayısını azaltmak amacı ile geliştirilmiş katalizör, yağlama odasına gönderilerek sürtünmeden kaynaklanan kayıplarında en aza indirilmesi sağlanır. Bu etkide performansta artış olarak karşımıza çıkar.


HydroBor Sistemi Araçlara Nasıl Monte Edilir?

montaj.jpg
Montaj Aşamaları;
1. Cihazdan çıkan kırmızı kablo akünün + ucuna bağlanır.
2. Cihazdan çıkan siyah kablo akünün - ucuna bağlanır.
3. Cihazdan çıkan turuncu kablo şarj dinamosu lamba ucuna bağlanır.
4. Cihazdan gelen gaz hortumu borlama haznesinin girişine takılır, çıkıştan alınan hortum hava filtresine ulaştırılır.
5. Aracın hava filtresi girişine metrik 5 somun için diş açılır. Hava filtresi girişine açılan somuna metrik 5 dişli 4mm pinomatik monte edilir. Cihazdan çıkan gaz hortumu monte edilen pinomatiğe takılır. Pinomatiğin etrafına sıkılan silikon ile sızdırmazlık sağlanır.


Cihaz araçta uygun bir yere yerleştirildikten sonra cihazdan çıkan kırmızı(+) siyah(-) uçlu kablolar aracın aküsünün +ve – ucuna bağlanır. Turuncu elektrik kablosu şarj dinamosunun lamba ucuna tetikleme amaçlı bağlanır. Cihazdan çıkan gaz hortumu aracın hava filtresi girişine uygun bir bölmeye 5milimetrelik açılmış dişe yerleştirilmiş pinomatik vasıtası ile monte edilir.

Araç çalıştıktan sonra sistem devreye girer.

Nasıl Bakım Yapılır?

yazlik_yakit.png
kislik_yakit.png


HydroBor cihazı özel bir yakıt suyu ile çalışır. Yakıt suyunun tükenme miktarı 10-15bin kilometreye göre belirlenmiş olup, her yağ değişimi süresinde yakıt suyu takviyesi yapılır. Yakıt suyu Kışlık ve Yazlık olarak iki cins hazırlanmıştır. Bununla birlikte her yağ değişiminde özel bor katalizörü borlama haznesine doldurulur.
katalizor.png


Garantisi Varmıdır?

HydroBor sistemi iki yıl boyunca üretici firma garantisinde olup, cihazın çalışması ile ilgili meydana gelen hertürlü arıza üretici firma tarafından 2yıl boyunca ücretsiz değiştirilmesi tahahüt edilmiştir.

Ayrıca HydroBor sisteminin araçlarda meydana getirebileceği tüm hasarlar bağımsız otoriteler tarafından ispatlandığı sürece firma tarafından ücretsiz karşılanacaktır.
 
Üst