- Konuyu Başlatan
- #11
Ynt: ilk bakım
kutu içi filitre olduğu için ses yapmıyor. yarareına gelince;
dizel motorda ilk aşamada silindir aşağı doğru inerken motora temiz hava çekilir. silindir ikinci aşamada yukarı çıkarken silindirdeki hava sıkıştırılır. hava yaklaşık 600 dereceye kadar ısınır. daha sonra enjektorden silindire mazot püskürtülür. sıcak hava ile temas eden mazot alev alır patlama gerçekleşir ve silindir aşağı itilir. Motora çekilen hava ilk etapta ne kadar fazla olursa ateşleme o kadar iyi olur, yakıt tüketimi de o kadar düşer. Elbette bu havanın sıcaklığı da çok önemlidir.
hava filitresi normalde Türkiyedeki yolların pis ve tozlu oluşundan dolayı çabuk tıkanır. K&N hava filitresini 100000 km boyunca zaman buldukça temizler tekrar kullanırsınız. ilk başta pahalı görünmesine rağmen çok kısa sürede kendini amorti eder
firstemperor link' Alıntı:maaşallah yani koy vitrine sıfır diye sat. greatt
sormak istediğim k&n hava filtresinin araca yararı zararı nedir? hangi modelini nerden kaça temin edebiliriz?
kutu içi filitre olduğu için ses yapmıyor. yarareına gelince;
dizel motorda ilk aşamada silindir aşağı doğru inerken motora temiz hava çekilir. silindir ikinci aşamada yukarı çıkarken silindirdeki hava sıkıştırılır. hava yaklaşık 600 dereceye kadar ısınır. daha sonra enjektorden silindire mazot püskürtülür. sıcak hava ile temas eden mazot alev alır patlama gerçekleşir ve silindir aşağı itilir. Motora çekilen hava ilk etapta ne kadar fazla olursa ateşleme o kadar iyi olur, yakıt tüketimi de o kadar düşer. Elbette bu havanın sıcaklığı da çok önemlidir.
hava filitresi normalde Türkiyedeki yolların pis ve tozlu oluşundan dolayı çabuk tıkanır. K&N hava filitresini 100000 km boyunca zaman buldukça temizler tekrar kullanırsınız. ilk başta pahalı görünmesine rağmen çok kısa sürede kendini amorti eder