inanmayın işte onlara
ilk marşta çiğ atar çünkü vakumladığı benzini yakmadan atar ki bu da çok az devir de meydana gelir. bi düşünün bakalım marş motorunun devrimi fazla yoksa rolantinin devrimi fazla? Acaba rolanti mi daha fazla vakum yapar marş devri mi?
Kontak çevrilip ilk marş verildiği zaman, volan 0 d/d' dan hızlanarak ortalama 100 d/d' ya çıkar. Volanın devri artarken herhangi bir ateşleme yada benzin püskürtülmesi gerçekleşmez, eğer bu süre zarfında benzin püskürtülürse motor muhtemelen boğulur çünkü egzoz supapları yukarıdadır. Volan ortalama 100 d/d' ya (yani artık çalışabileceği uygun devire) çıktığı zaman artık benzin püskürtülüp buji ateşlenirse motorun çalışacağı uygun devir sayısına erişilmiştir. Bu bilgi ECU' ya otomobilin yazılımcıları tarafından yüklenmiştir ve sensörden uygun devire çıkıldığını tespit eden ECU enjektörlere ve bujilere güç vererek ilk ateşlemeyi gerçekleştirir, sırası ile diğer silindirlerde de ateşleme yapıldıktan sonra yağlamanın ve ısınmanın en kısa sürede gerçekleşmesi için hava sıcaklığına bağlı olarak motoru bir süre rölanti devrinden yüksek çalıştırır, istediği değerleri elde ettikçe azar azar rölanti devrine indirir.
Not: Motordaki ilk ateşlemeler sırasında volan devri yükseldikçe marş dişlisi merkezkaç kuvvetinin etkisiyle volandan çekilir.
Günümüz motorlarında benzin nereden geliyor?
Yanma odasının üzerinde bulunan enjektörlerden.
Egzoz supapları nerede?
Yanma odasının üzerinde.
Peki yukarıdan bir benzin vakumlanıyor ve gene egzoz supapları da yukarıda ise yanmamış benzin bu yukarıda bulunan supaplardan yerçekimi olan bir ortamda nasıl dışarı atılır? Newtonunu mezarından kaldırırsınız, akşam akşam iyi güldüm
Atılamaz ve motor boğularak biyele ekstra yük bindirir.
Günümüz bilgisayar kontrollü elektronik ateşlemeli motorlarında, ve hatta karbüratörlü 4 zamanlı motorlarda bile vakum olayı yoktur. Karbüratör sadece havayı vakumlar, benzini vakumlamaz. Oradaki mekanik düzenek hakkında bilgim yok fakat araştırıp bulabilirim.
Vakum sadece 2 zamanlı motorlarda vardır ki onların da egzoz portu emme portundan yukarıda olduğu için 2 zamanlı motorlarda ilk çalıştırmadan birkaç saniye sonra, belki gerçek anlamda çiğ benzin atma durumu görebilirsiniz.