ilk Türk Otomobili DEVRIM

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan alpasch
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
valla kapının önündeki arabalarımızdan soğudum gerekli teşvikler olsa bugun türk mühendislerinini yapamayacağı şey yok ne yazıkki o yetenekli mühendisleimiz opelin mercedesin vs elinde şu anda ama biz bırakın teşviki türbanı alevi sünni kürt türk savaşlarını bir türlü bitiremedik daha sıra üretime gelmedi
 
valla görünen o ki biz kendimizden başkasına balta vuramıyoruz.acaabaaa bu olayları o zman kim emrediyodu medyamıza cok merak ediyorum
 
bir eskişehirli olarak çok üzüldüm ne kadar acı malesef politik oyunlar işte
 
ucak üretiyormuşuz biz uçakkk bu nekiii.

vah memleketim vahhh seni bu hale sokanlar nasıl yanacaklar bende altlarına odunları olucam...
 
Bizim her dalda yetenekli mühendislerimiz var. Tasarım deseniz, Mercedes in Volkswagen ve Ford un baş tasarımcıları TÜRK, Mekanik deseniz, Renault ta FIAT da Türk mühendisler çalışıyor, işçilik deseniz, BMW, Mercedes, Porsche fabrikalarında TÜrk içşiler çalışıyor. Şimdi bizi bize bıraksalar biz araba yapamaz mıyız? İmkanlar yetersiz diyorlar, elin fransızının italyanının japonunun araba fabrikasını kurup işletebilecek imkanlara sahip Türkiye'nin en büyük aileleri neden kendi adlarını taşıyan bir Türk markası yaratmıyorlar? Bir anadol denemesi yapılmış bu memlekette, adı Türk kendi yalan dolan, ford motoru, uydurma şasi, sunta kaput... Bir de DEVRİM e bakın, hangisi Türk? Şahin DOğan ı hiç saymıyorum, azım bozuluyor onlardan bahsederken...
 
Eskişehir'de kurulu Hisarlar Fabrikası, 'Hiscar' adıyla lisansını aldıkları ve test sürüşünü tamamladıkları kamyonetin seri üretimine geçmek için gün sayıyor.



Tasarımı Türk mühendislerince yapılan N1 sınıfındaki kamyonet; IVECO marka motoru, 4x4 çekiş gücüyle 3 farklı modelde 5 yılda 8 bin adet üretilecek. Gelecek yıl seri üretime geçilmesi planlanan proje, TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projelerini Destekleme Programı kapsamında geliştirildi.

Yılda 25 bin traktör ve iş makineleri kabini üretim kapasitesine sahip Hisarlar Makina'nin patronu Fazlı Türker, 18 yıl önce düşündükleri projenin üretim lisansını Sanayi Bakanlığı'ndan aldıklarını, bu yıl ilk deneme üretimlerini gerçekleştirdiklerini, 2009'da gerçek üretime başlayacaklarını kaydetti.

10 bin kilometrelik yol testinin başarıyla tamamlayan Hiscar kamyonet projesinde yabancı ortak bulunmuyor. Üretimin yüzde 50'sini ihracat olarak hedefleyen firma, 2009'da bin, 2010'da 2 bin, 2011'de de yılda 5 bin kamyonet üretmeyi hedefliyor.
 
paylaşım için teşekkürler,
çokta güzel yapmışlar devrimi göze çok hoş görünüyor.
 
man motoru ile güleryüz cobra otobüsleri yüzde yüz yerli sermaye ile türk mühendislerle ve dış ortak olmadan bursada üretiliyor yıllardır:D:D:D
 
Geri
Üst