insignia abs

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan rokkk34
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

rokkk34

Kayıtlı Kullanıcı
01-Adana
Katılım
10 Tem 2024
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
geçenlerde 4 balata değiştirdim fren şişme yapmadı sonra yaptı usta abs beyninden olabilir dedi ondan önce balatada hafif yanma meydana gelmişti abs kaynaklı olabilir mi
 
Aracın gidişinde sorun var mı acaba?
 
Frendeki şişmeyi abs beyni yapmaz. Ben acaba westinghouse servo da çatlak ya da kaçak mı ver diye düşündüm ama gidişte sorun yok dediniz. Şu an için aklıma başka bir şey gelmedi.
 
Frendeki şişmeyi abs beyni yapmaz. Ben acaba westinghouse servo da çatlak ya da kaçak mı ver diye düşündüm ama gidişte sorun yok dediniz. Şu an için aklıma başka bir şey gelmedi.
hocam şişme derken balata disk değişiminden sonra fren pompalanır ya sıkması için mi oluyor işte o olmadı abs den kaynaklanır mı usta pompaladı bi baya olmadı sonra oldu
 
hocam şişme derken balata disk değişiminden sonra fren pompalanır ya sıkması için mi oluyor işte o olmadı abs den kaynaklanır mı usta pompaladı bi baya olmadı sonra oldu
Şimdi "fren şişme" tabiri genelde araç çalışmazken, bir kaç defa frene basınca pedal ilk frene bastığınızdaki konumu kadar aşağı inmemesi ya da o kadar aşağı inmesi için daha fazla güç harcanması olayına denir. Fren basıncı, aracın motor kısmında fren pedalı hizasında bulunan "Westing house" tarafından sağlanır. Şimdi araç çalışırken az bir kuvvet uygulayarak daha güçlü fren yapmamızı motordan gelen vakum gücü ile sağlar. Aynı vakumu, turbo Westgate'i açıp kapatmak için de kullanır. Şimdi tüm bunların neticesinde size "aracın gidişinde sorun var mı?" diye sormamın sebebi buydu. Yani vakum pompasında arıza varsa frenlerde sertleşme olacağı gibi vakum sağlanamadığından dolayı aracın performansı da düşecektir. Ama siz güç te sıkıntı yok diyince bu vakum kaynağında sorun olmadığını gösteriyor. Pompa sağlam ama Westinghouse'a giden vakum hattında ya da Westing house'da sorun olabilir. Tabi şunu unutmamak gerekir. Yeni takılan balataların belirli bir alışma süreci vardır. Bu alışma süreci tamamlanmadıysa, balata disk yüzeyi ile tam öpüşmediği için fren zayıflar. Ve sizde bunu fren şişmesi gibi hissediyor olabilirsiniz. AMA o şişme hissini beyinden kaynaklı değildir. O yüzden farklı bir ustanında fikrini alın bence.
 
Şimdi "fren şişme" tabiri genelde araç çalışmazken, bir kaç defa frene basınca pedal ilk frene bastığınızdaki konumu kadar aşağı inmemesi ya da o kadar aşağı inmesi için daha fazla güç harcanması olayına denir. Fren basıncı, aracın motor kısmında fren pedalı hizasında bulunan "Westing house" tarafından sağlanır. Şimdi araç çalışırken az bir kuvvet uygulayarak daha güçlü fren yapmamızı motordan gelen vakum gücü ile sağlar. Aynı vakumu, turbo Westgate'i açıp kapatmak için de kullanır. Şimdi tüm bunların neticesinde size "aracın gidişinde sorun var mı?" diye sormamın sebebi buydu. Yani vakum pompasında arıza varsa frenlerde sertleşme olacağı gibi vakum sağlanamadığından dolayı aracın performansı da düşecektir. Ama siz güç te sıkıntı yok diyince bu vakum kaynağında sorun olmadığını gösteriyor. Pompa sağlam ama Westinghouse'a giden vakum hattında ya da Westing house'da sorun olabilir. Tabi şunu unutmamak gerekir. Yeni takılan balataların belirli bir alışma süreci vardır. Bu alışma süreci tamamlanmadıysa, balata disk yüzeyi ile tam öpüşmediği için fren zayıflar. Ve sizde bunu fren şişmesi gibi hissediyor olabilirsiniz. AMA o şişme hissini beyinden kaynaklı değildir. O yüzden farklı bir ustanında fikrini alın bence.
tesekkürler banada öyle geliyor ama sanki calısan eleman hidrolik havasını alırken tam alamadı ondan mı oldu diye düşünüyorum ustada absye attı sucu gibi :d
 
tesekkürler banada öyle geliyor ama sanki calısan eleman hidrolik havasını alırken tam alamadı ondan mı oldu diye düşünüyorum ustada absye attı sucu gibi :d
Eğer Balata değişimi yaparken hidrolik değişimi de yapıldıysa hava yaptırmış olabilir. Fakat sadece balata değişiminde hidroliğe hava yaptıracak bir işlem yapılmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: rokkk34
Eğer Balata değişimi yaparken hidrolik değişimi de yapıldıysa hava yaptırmış olabilir. Fakat sadece balata değişiminde hidroliğe hava yaptıracak bir işlem yapılmaz.
evet abs ye gelene kadar bircok sebebten olabilir diye düşünüyorm
 
Bu durum birazda üretilen balataların kalınlığına ve ustaya bağlı. Astra J aracım varken balata değişiminde usta arkadaki koruyucu kartonu sökmeden montaj yapmış, benzinlikte durduğumda resmen tekerleklerden duman çıkıyordu. Dikkatli bakınca kartonu görmüştüm...
 
  • Beğen
Tepkiler: rokkk34
Geri
Üst