insignia - LPG sonrası rölanti titremesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aton1981
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İzmir Polaris LPG de yapıldı.

İlgi alaka, montaj ve diğer herşey mükemmel di açıkçası.
regülatör nerde, Ecu nerede borular nerede kablolama hiç belli bile olmuyor. Motorun orjinal aksamı gibi siyah bez gibi bir parça ve siyah boru ile özenle uğraşıldı. Baya baya iyidi.

Fakat biz araç kullanıcıları yıllardır problemlerimizi servisler tarafından çoğunlukla geçiştirildiğinden ve soruna odaklı '' bu normal, bunun normali bu '' denmesinden bıktık usandık....

Ve bu yüzden artık tik oluştu bende. Yani bu normal denmesini, yada bekleyelim görelim denmesini pek kaldıramıyorum. Yahu uzman ben miyim yoksa servislermi :)

Bir şey sorunlu ise sorunludur. Titriyor araç işte. Ömrü hayatımda görmedim ilk montaj sonrası titreyen araç.... 1000 km doldurmayı beklemeye başladım artık :)))

yine bir sonuca varmak istemiyorum. bu gün önce aracımı kontrol ettireceğim opel özel serviste...

Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Benzinde sorun yok sadece lpg de iken titreme yapıyorsa kesinlikle lpg aayarlarına baktır.Misalen benim Zafira'mda benzinde anlık tüketim 0.8-0.7 gösteriyor ama lpg de 1.1-1.2 civarında geziyor.İlerleyen haftalarda bakım yaptırdıktan sonra lpg ayarlarına bi el atacam ... :rolleyes:
 
Polaris merkez konusunda uzmandır fakat titreme olmaması lazım gözden kaçan birşey olabilir. Onlar çözemez ise alsancak stadını ve hürriyeti geçine sağda faruk usta otogaz var . Faruk ustayı tavsiye ederim işinin ehlidir.
 
Sonuç için hala çok erken. Birkaç 100 km' kaldı ilk 1000' i doldurmaya.

Bu gün araç çalışırken boğaz temizliği yaptırdım sprey ile. Baya kurum bağlamış içi dedi usta. Bujileri söktü kapkaraymıs. Yeni buji taktık. Kelebek temiz. Bobin sağlıklı....

Zaten benzindeki performansı ve saat gibi çalışması ile bir sıkıntı olmadığı kanaatine vardım.

LPG kit sistemi bakımı içinde 750km daha kullanmam lazım. Ondan sonra detaylı bakılacak...

Bu gün servis ile konuştum. Süper panjet enjektörlerde insignia da sıkıntı yaşamışlar. Ondan normal pan/n enjektör kullanmışlar. İtalyadan böyle yapılması yönünde bilgi gelmiş. Eğer istersem değiştirebilirlermiş.
 
slm arkadaşlar bende sıfır aldığım 2013 astra j 1.4T 140hp aracıma landirenzo lpg taktırdım aracın motoru biraz dizel gibi çalışıyor rolantide tabi inşallah bir arıza açmaz sohbetinizi okuyunca bende korktum şimdi?
 
LPG nin Allah belasını versin ama işte el mahkum.

Aynen katılıyorum. Büyük konuşmak istemiyorum ama eski aracımda lpg'ye töğbe ettim..
 
slm arkadaşlar bende sıfır aldığım 2013 astra j 1.4T 140hp aracıma landirenzo lpg taktırdım aracın motoru biraz dizel gibi çalışıyor rolantide tabi inşallah bir arıza açmaz sohbetinizi okuyunca bende korktum şimdi?

Landirenzo enjektörleri biraz sesli çalışır. Fakat kabin içinden pek duymamanız gerekir.
 
Bu gün başımdan ilginç bir olay daha geçti. anlatıyorum.


Aracın klasik bakım zamanı geldiği, Buji ve 4 seneyi doldurduğu için de triger dahil
ağır bakımını bu gün yapmak için ustama giderken LPG yi yine deneyeyim dedim.

3. vites özellikle denediğim vitestir. doğru devirde 2 den 3 e atıp en az 135' km hıza kadar hızlanma düzenliliğini incelerim.

Tam 100 kmde araba gaz verip bırakır gibi yaptı. 140 km yi buldu. motor gücü azaltıldı deyip araç arıza ışığı yaktı. Ve şiddetli bir tekleme ile motor durma noktasına geldi. Zar zor ustama yetişebildim.

Bilgisayara baktığımızda, bobin ve 1 nolu silindir tekleme hatası gördük.
hatayı sildik. bekledik ve sonra benzinde denedik.
Benzinde gayet güzel hızlandı ve tekleme yapmadı. Fakat LPG 'de yine tekledi.

neyse,

Biz bakımı bu aksam 7:30' da bitirdik. Aracı lift de çalıştırdık. Benzin saaat gibi çalışırken lift de lpg fena sallıyordu aracı.

Sonra test sürüşüne çıktık. Araç muhteşem olmuş. ( benzinde ) eskisinden kat kat iyi hızlanıyor ve çok istikrarlı oldu.

Sonra ben denerken, LPG''de yine 3. vites denerken gündüz yaptığı aynı teklemeyi yine yaptı. araç durdu. çalıştırsamda yine sürekli tekledi...Araç resmen 50 beygir oldu. ( klasik turbo hortumu çıkması durumu değil )

bu sefer aküyü söküp taktım. Düzeldi. Benzin i test ettim. Yine mükemmel. Tık yok.

Gel bir de burdan yak. Şimdi Sorun nerde ben nasıl anlatacağım LPG ci ustalara. Bu normal deyip gececekler deli olacağım.

Yani gözle mükemmel görünen montaj da sorun olacağı kanaaatine varıyorum artık.

Düşünsenize, aracınız oldu deyip teslim ediliyor. Ve aradan 20 dk geçmeden rölanti sıkıntısı olduğunu belirtiyorum ve bu normal gibi göstermeye çalışırken ısrarım sonucu, bakıp duruma, enjektör hatalı değiştirelim demeleri. Dedim siz nasıl denediniz?

ilk 1000 km kalibrasyonunda hikaye olduğunu düşünerek, zor günler beni bekliyor...
 
Allah yardımcınız olsun.. eski aracımdada tam tersi oldu. Lpg saat gibi çalışıyor benzinde gitmiyor. Carbon clear la başladık çözüm aramaya benzin deposunu söküp içini temizlemeye kadr devam ettik ama çözülmedi.2-3 sanayi dolaştım. . en son Topkapıda bi usta buldum araci bıraktım akşam gittiğimde sorunu halletmişti ama nasıl yaptığını ısrarla sormama rağmen söylemedi. Yanlış hatırlamıyosam 300-400 para verdim çıktım. 1000 tl dese verirdim o derece burnumdan gelmişti.. yani bence siz ustasına denk gelmemişsiniz. Iyi bi usta mutlaka çözecektir..
 
Bir ustaya gidiyorum ilk 1000. diğeri de bunlar akıllı kit ayar yok diyor. Herşey satana kadar ya.
 
Geri
Üst