kötü niyetle bişi demem diyemem saygım sonsuz yalnış anlaşılma olmasın
Öncelikle olgun davranışından dolayı teşekkür ederim.
Cevabına gelecek olursak. Roadster kavramını tam anlamıyla taşımak için önden motorlu, uzun kaputlu, oturma pozisyonu geride, iki kişilik ve arkadan itişli olma koşulu aranır. SAFKAN roadster budur. GT yapısı itibariyle bu kavrama tam uymasıyla birlikte branda mevzusunda tamamen negatif eleştiriler almaktadır. En zorlu rakipleri olan S2000 ve MX5 e karşı çok büyük bir dezavantaj konumundadır brandası.
Brandanin manuel olması 1990 larda olsak affedilebilirdi ama blunduğumuz çağ gereği artık affedilemez bir gaftır. Arabanın roadster olamsı üstü kapanmayacağı anlamına gelmez. Uzun süre roadster araba kulandım ve sanılanın aksine roadster arabnın üstü açık olan zamanlar ömrünün 10 da 1 i bile ancak vardır. Roadster öyle birşeydirki yağmur ve kar ı geç, güneşte bile tavanı açmak bir süre sonra eziyet verir, insanın beyni pişer, güneş çarpar. Zaten geriye kalan zamandada açsan açsan kaç gün açabilirsin bir düşün. Onun dışında aracını park ettiğin her noktada üstünü kapatmak zorundasın yoksa sonuçları çok ağır olabilir.
Düşün bakalım yazın ortasında tatlı bir yaz akşamı arabanın üstünü açtın ve geziyorsun, bir bara girmek istedin ve arabayı valeye teslim edeceksin. Arabanın üstünü kapatman lazım ama düğme yok, hiç bişey yok. Mecburen in, kilitleri aç, brandayı çekiştir, yerine oturt, kilitleri kapat... Kimse bunu yapmak için her defasında bu kadar uğraşmak ve komik duruma düşmek istemez.
Hadi kapanma meselesini senin hatırın için bir kenara bırakalım.
VectraB2 arkadaşımız tavan kapalıyken birleşme yerlerinde boşluk olduğunu söylüyor ki bu çok daha beter bir durum. Arabanı yıkatamazsın, açıkta bırakamzsın, yağmurda dolsaşamazsın, hadi su almadığını varsayalım 1cm lik boşluk bile korkunç bir rüzgar sesi demektir ki aracın içinin görünmesinden bahsediyoruz.
Kısacası. Roadster, cabrio, covertable, CC, targa, t-top vs ne dersen de üstü açılan bir aracın en önemli yeridir o mekanizma. Mekanizma ne kadar iyi ve hızlı çalışıyorsa, ne kadar sorunsuzsa, esnemelerde ne kadar sessizse ve aracın üsüt kapalıyken estetiği ve aerodinamiyi ne kadar az etkiliyorsa o kadar iyidir.
Firmaların daha hızlı çalışan sistemler üretmek için yarıştığı şu çağda, bu kadar güzel bir tasarım yapıp 80K YTL fiyat biçtiğin araca tutupta yarım yamalak oturan manuel branda koymak olmaz.