iste min ve max tuketim farki 4 kat!!! rekor sayilmaz ! :-)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 1423
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: iste min ve max tuketim farki 4 kat!!! rekor sayilmaz ! :-)

Belli bir yüksek hızdan sonra yakıt tüketimi hızın 3 derece kuvveti ile artar.Hava direnci için gerekli kuvvet hızın karesi ile artarken, aynı hızda bu direnci yenmek için gerekli güç hızın küpü ile artıyor.Bu gayet normal bir durum, her cisim için aynı fiziksel formül geçerli.Bunun yanında bir de yuvarlanma direnci var ki, bu da hıza bağımlı.

Bu bakımdan düşük hız ile yüksek hız arasındaki tüketim farklarının fazla olması gayet doğal.
 
Ynt: iste min ve max tuketim farki 4 kat!!! rekor sayilmaz ! :-)

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Belli bir yüksek hızdan sonra yakıt tüketimi hızın 3 derece kuvveti ile artar.Hava direnci için gerekli kuvvet hızın karesi ile artarken, aynı hızda bu direnci yenmek için gerekli güç hızın küpü ile artıyor.Bu gayet normal bir durum, her cisim için aynı fiziksel formül geçerli.Bunun yanında bir de yuvarlanma direnci var ki, bu da hıza bağımlı.

Bu bakımdan düşük hız ile yüksek hız arasındaki tüketim farklarının fazla olması gayet doğal.
Abi senin bu bilimsel açıklamaların bir harika yaa 045thumbsup
 
Ynt: iste min ve max tuketim farki 4 kat!!! rekor sayilmaz ! :-)

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Belli bir yüksek hızdan sonra yakıt tüketimi hızın 3 derece kuvveti ile artar.Hava direnci için gerekli kuvvet hızın karesi ile artarken, aynı hızda bu direnci yenmek için gerekli güç hızın küpü ile artıyor.Bu gayet normal bir durum, her cisim için aynı fiziksel formül geçerli.Bunun yanında bir de yuvarlanma direnci var ki, bu da hıza bağımlı.

Bu bakımdan düşük hız ile yüksek hız arasındaki tüketim farklarının fazla olması gayet doğal.
gene meslek ıcabı  yaptınız bılımsel acıklamaları
 
Ynt: iste min ve max tuketim farki 4 kat!!! rekor sayilmaz ! :-)

Belli bir yüksek hızdan sonra yakıt tüketimi hızın 3 derece kuvveti ile artar.Hava direnci için gerekli kuvvet hızın karesi ile artarken, aynı hızda bu direnci yenmek için gerekli güç hızın küpü ile artıyor.Bu gayet normal bir durum, her cisim için aynı fiziksel formül geçerli.Bunun yanında bir de yuvarlanma direnci var ki, bu da hıza bağımlı.

Bu bakımdan düşük hız ile yüksek hız arasındaki tüketim farklarının fazla olması gayet doğal.

iste formul ile deney birbirini dogrulamis oldu  ;)
 
Ynt: iste min ve max tuketim farki 4 kat!!! rekor sayilmaz ! :-)

Bende tüketim değerlerimi paylaşmak isterim. Aracı alalı 4 ay oldu şu an 2000km de ve 4.kez sarıyer sapanca yolunu kat etmek durumunda kaldım. Sapanca 150Km ve 90km cc ile 6.4 tüketim değerini ancak yakalayabildim ama bu şu ana kadar gördüğüm en düşük değerdi. ֖nceki 3 yolculuğum 8.4 den aşağı düşmemişti.  

arac yeni olduguyla alakalidir.bir de benzinli arabada min tuketim icin daha dikkatli olmak gerek.cruise controlu kullanmanizi tavsiye ederim.min tuketim icin super birsey..
 
Ynt: iste min ve max tuketim farki 4 kat!!! rekor sayilmaz ! :-)

Ben de arabayı alınca,memleketime gidip butun yol tecrubelerımı paylaşıp hatta sizin rekorunuzu da geçeceğim Smiley
okkk  steeringwheel
 
Ynt: iste min ve max tuketim farki 4 kat!!! rekor sayilmaz ! :-)

Demekki 1.4 alınabilir.  Gayet tatmin edici veriler bunlar. teşekkürler sayın 1423.
 
Ynt: iste min ve max tuketim farki 4 kat!!! rekor sayilmaz ! :-)

Demekki 1.4 alınabilir.  Gayet tatmin edici veriler bunlar. teşekkürler sayın 1423.

Aynen.. 1.4 turbo nun performans ve ekonomi dengesi tatmin edici. bir zamanlar 1.6 t almak istiyordum iyiki almamisim. Bunun performansi yeterli geliyor.dizel gibi olmasa da birim olarak  az yakiyor.
 
Ynt: iste min ve max tuketim farki 4 kat!!! rekor sayilmaz ! :-)

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Belli bir yüksek hızdan sonra yakıt tüketimi hızın 3 derece kuvveti ile artar.Hava direnci için gerekli kuvvet hızın karesi ile artarken, aynı hızda bu direnci yenmek için gerekli güç hızın küpü ile artıyor.Bu gayet normal bir durum, her cisim için aynı fiziksel formül geçerli.Bunun yanında bir de yuvarlanma direnci var ki, bu da hıza bağımlı.

Bu bakımdan düşük hız ile yüksek hız arasındaki tüketim farklarının fazla olması gayet doğal.

Anıl,

Katkıların için teşekkürler. Az ve öz yazıyorsun :)
 
Ynt: iste min ve max tuketim farki 4 kat!!! rekor sayilmaz ! :-)

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Belli bir yüksek hızdan sonra yakıt tüketimi hızın 3 derece kuvveti ile artar.Hava direnci için gerekli kuvvet hızın karesi ile artarken, aynı hızda bu direnci yenmek için gerekli güç hızın küpü ile artıyor.Bu gayet normal bir durum, her cisim için aynı fiziksel formül geçerli.Bunun yanında bir de yuvarlanma direnci var ki, bu da hıza bağımlı.

Bu bakımdan düşük hız ile yüksek hız arasındaki tüketim farklarının fazla olması gayet doğal.
045thumbsup 045thumbsup 045thumbsup
 
Geri
Üst