jant ebatı, ofset, et değeri ilişkisi ???

25,4mm dışarıya , 25,4 mm de içeriye taşar.
kısacası içten ve dıştan 1 er inch açılır.

:bir:

ofset jantın ortasından hesaplanır. Jant büyüdüğü için bu doğrudur.
 
Offset jantın tam ortasından geçtiği varsayılan çizginin poryaya (montaj yüzeyine) olan mesafesidir.Doğal olarak jant genişletildiğinde jantın ortadan geçtiği varsayılan çizgide yeni jantın ortası olacağı için aynı offset değeri için her iki yandan eşit genişleme olacaktır.
 
yanı 14inç/6j/et20 janta göre, 15inç/8j/et20 jant 2.5 cm kadar daha dışarı ve içeri genişleyecek.o zaman bu et değerleri ofsete görede değişiklik arz etmekte.peki tamamen orjinal corsa c ye takabilecegimiz 15inç lik maksimum ofset vede et degeri kaç olabilir acaba?
ben corsa c de bu konuda çok sorun yaşadım.
şuanda ET35 6,5J 15inch jantlarım var. orjinal yaylarımla sorun yaşamadım ama 5cm takınca sürtme yaşadım.
ET değeri, jantın içte kalan göbek kısmının iç yanağa olan mesafesidir. yani jantın kliperine değen nokta ile, jantın arkada kalan kenarı mesafesi.
et değeri nekadar düşerse dış yanak çamurluktan okadar dışarı çıkar. doğru orantılı olarak iç yanakta amortisörden uzaklaşır. ET değeri yükseldikçe lastik amortisöre yakınlaşmaya başlar. örneğin;
195/50/R15 ET49 6,5ınch lastik jant takımı takan bir araç,
195/50/R15 ET20 6,5inch lastik jant takan araçtan 3-4cm kadar daha dar yere basar.

en ideali orjinal jant ölçüsünde olan ET49 değeridir. ama ET38- ET42 de sorun yaşatmıyormuş. yay takmayı düşünmüyorsanız ET35 de olur. 15'' 6,5j de tabi bu dediklerim.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst