jantla ılgılı bı soru..

o zaman ne dıyım tek kaldım bu konuda pekı onerebılcegeınız 14 jant neler var dıyım bu yazıyı babama okutsam bana haklı oldugu ıcın demedıgı kalmaz :)

Malesef kardeş 14 jantta pek çeşit yok..Hatta bilinen markaların %90'ında falan 14 jant yok bile :)
 
ince yanak bir lastiğe yay ve amortisör takınca sesde nasıl bir düzelme söz konusu olacak amortisör ve yay sertleşecek spor takılcaksa bu sefer ses eskisinden 3 katı daha fazla olacak yeni araçlar bu konforsuzluk ve sesi bir süre idare ve tolere edebilir ama gün geçtikçe aracın muadillerine oranla cok daha fazla yorulduğunu,döküldüğünü,yıprandığını,heryerinin langur lungur olduğunu gözlemyelebilirsiniz o yüzden artık jant lastik almak isteyen herkese neredeyse aman,sakın diye ikaz ediyorum aracın orjinal jantını beğenmeyenler ebat aynı ya da en fazla 1'' olmak kaydıyla jantı değiştirilebilir ama bu ufacık değişiklik bile toplamda en az 1500 TL ye malolur daha büyük ebatlarda artık yay da alsam,amortisör de değiştirsem oldu olacak jantları azıcık ofsetli yapsam, hadi oldu olacak 40 ya da 35 yanak lastik koysam derken, ki takılan lastik de sert hamurlu performans lastiği olacak tonla para harcanacak ve sonucunda güzel görüntü ve biraz yol tutuşun yanında bir dünya dezavantaj sizi bekleyecek; arac ha babam ön takım isteyecek,şayet jantlar kaliteli olmazsa hiç balans tutamayacak en ufak cukurda haydi rot balansıya,şanzıman aşırı yorulacak,yakıt sarfiyatı artacak,ilk kalkışta arac emsallerine kıyasla gec devirlenecek,direksiyon kutusuna aşırı yük binecek,akslara asırı yük binecek,arac langur lungur hurda izlenimi verecek,fren balataları daha çabuk bitecek, ne yaparsan yap sesi asla kesemeyeceksin ,jant tercihin yanlışsa lastikler devamlı davlumbazlara sürtecek vs.vs en sonunda canına tak edecek orjinale dönmek isteyeceksin yaptığın masraf ve uğraş yanına kar kalacak,ayrıca aracı gerektiğinde asla normal bir biniciye satamayacaksın işi bilen adam bu dediğim tarzda araca hayatta yanaşmaz vs.vs... bu kadar sıkıntı sırf görüntü için değer mi tabiiki de değmez.

Arkadaşın mesajını okumadınız heralde aracın 104binde olduğunu ve yayların ilk günki gibi olmadığını belirtmiş.Ben amortisör veya yay değişince konfor artar dememdeki kasıt budur.Bunları değiştirirse azda olsa konforun artıcağını söyledim ki gerçek olan budur.Düzelme burdan gelicek biraz dikkat...;)
 
o zaman ne dıyım tek kaldım bu konuda pekı onerebılcegeınız 14 jant neler var dıyım bu yazıyı babama okutsam bana haklı oldugu ıcın demedıgı kalmaz :)
Konuyu silsek mi acaba :kop:.
 
Geri
Üst