Kam Mili Pozisyon Zamanlaması Hatası P0011

Ahmetsenn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2018
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
2015 model Opel Astra 1.6 Edıtıon 2.el aldım .Yola çıktım hiç bir sıkıntı yoktu.Bozuk bir yolda ilerledim 4-5 devirde daha sonra birden motor arıza lambası yandı arabayı sağa çektim istop edip tekrar çalıştırdım aracı benzine alıp tekrar denedim yedek anahtarlada denedim ışık sonmedı .Ustaya götürdüm cihaza bağladı ve giriş (a) kam mili pozisyon zamanlaması- aşırı geliştirilmiş sıra 1 hatasını verdi uzun yola çıkacaktım sorun olmaz dedi arızayı sildi tekrar yanarsa bakmak lazım dedi.Tekrardan 200 km cıvarında yol yaptım ve şantıye yoluna gırmek durumunda kaldım yola gırdıkten 5 dk snra ısık tekrar yandı servise gittim anlattım onlarda sildiler arıza kodunu onun üstüne yaklaşık 800 km yol yaptım herhangi bir ışık yanmadı herhangi bir sıkıntıda çekmedim.Şehir içinde aracı biraz devirsiz kullanmak durumunda kaldım ışık yine yandı. Belki çok ciddi belki değil ama ışığın yanması moral bozucu daha önceden yaşamış birileri varsa aydınlatırsa sevinirim.
 
Hocam merhaba,
Aynı sorun benim 2008 opel astra h aracımda'da var. Şimdi bu konuyu bende açacaktım ama bir süre buradan takip edeyim.

Benim aracımda arıza ışığı yok ama alırken ekspertizde bu kod çıktı. Daha sonrasında aracı tanıdıkca farkettim performans tatmin etmiyor beni. Tek sürerken problem yok ama arabada 5 kişi olduğunda aracın motor sesi değişiyor egzos sesi değişiyor ve en önemlisi araba gitmiyor. Benim sorunum hem lpg de hemde benzinde. Hatta lpgde daha iyi gidiyor benzine göre yüklü iken araba.
Araç hakkında pek bilgim olmadığından bu şekil sorup öğrenmeye çalışıyorum. Şuan aracımda sadece P0011 arızası var ve bu performansa etki eden sorun bumu acaba. Tam olarak nedir sorun nasıl halledilir inşallah cevaplayan birisi çıkabilir. Geçmiş olsun
 
Bugün servise gittim arıza tespiti için 400 tl istediler. Fakat bu arabalarda tüpten oluyor diye istersen bir tüpe baktır ondan sonra getirirsin dedi. Benimde tüpte performans daha iyiydi adam baktı enjektör ve gaz filtresi değişti. Adam gereğinden fazla gaz basıyor bunlarda böyle dedi oda ileride subaplarını eritir dedi güzel bir para aldı hala kam mili arızası ve tüp ne alaka diyorum ama parayıda ödedik. Tekrar yandı. Arızayı siliyorlar geçti oluyor. Fakat arızayı gören herkes triger ne zaman değişti diyor aracın daha triger seti değişmedi fakat sente ayarları kaçık olabilir, ya da sensör bozuk aracıda yeni aldık arabadan soğudum herşeye para herşey problem adam akıllı usta yok.
 
Ben arabada güç kaybı,performans eksikliği hissetmedim yaklaşık 1000 km yol yaptım arıza ısıgı yandıktan sonrada mecburiyetten aracta doluydu ama tekleme ya da performans eksıklıgı hıssetmedım. Bir kaç kaynak okudum benim anladığım ya kam mili zamanlayıcı sensörü bozuk orada bır sıkıntı var ya da daha ağır sorun olarak motorun agır mekanık grubundaki ekstrantik mili krank gibi sıkıntı var umarım sensör hatasıdır.Çünkü bu sensör beyne sinyal gönderiyor ve ona göre motor devir ayarlayıp sistemi calıstırıyor. http://dosya.co/2vicjcm4q3il/p0011.pdf.html
 
p0011 Arızasıyla Karşı Karşıya Kalmış Biri Olarak. Sabahları aracı ilk çalıştırmada 1 saniyeliğine gırt diye ses geliyordu bir kaç gün geçtikten sonra arıza ışığını yaktı Servise götürüp baktırdığımda p0011 arızasıyla karşılaştık önce sensörleri değiştirdik olmadı sonra Eksantrik Kam Mili Dişlisi EMME parçasında sorunu bulduk bu parçayı değitirdikten sonra ses felan gitti hazır değiştirmişten siboplarıda temizlettirdim aracın çekişi gidişi düzeldi
 
Bende güvendiğim bir ustaya geldim. dediğiniz gibi sabah ilk çalıştığında gırt diye bir ses geliyor. Triger seti ve eksantrik emme ve egsoz kasnaklarında sıkıntı olabileceğini söyledi parça maliyeti toplam 1700 tl bakalım inş düzelecek. Olur da tüple ilgili felan sanılırsa bir alakası yok arkadaşlar bilginiz olsun. Umarım düzelir
 
Ben arabada güç kaybı,performans eksikliği hissetmedim yaklaşık 1000 km yol yaptım arıza ısıgı yandıktan sonrada mecburiyetten aracta doluydu ama tekleme ya da performans eksıklıgı hıssetmedım. Bir kaç kaynak okudum benim anladığım ya kam mili zamanlayıcı sensörü bozuk orada bır sıkıntı var ya da daha ağır sorun olarak motorun agır mekanık grubundaki ekstrantik mili krank gibi sıkıntı var umarım sensör hatasıdır.Çünkü bu sensör beyne sinyal gönderiyor ve ona göre motor devir ayarlayıp sistemi calıstırıyor. http://dosya.co/2vicjcm4q3il/p0011.pdf.html

Hocam geçmiş olsun bende sırf bu yüzden araştırıyorum yoksa şunda sorun olabilir bunda sorun olabilir diye diye bir dünya para gidiyor cebten. Olabildiğince sorunun asıl kaynağına odaklanmaya çalışıyıyorum. Mesela arabayı yeni aldım tabi bu subapmış, egzantirik dişlileri gibi kronik sorunlardan haberim yoktu bilseydim bulaşmazdım. Bu sorunların parça fiyatları çok fazla aynı şekilde işçiliği ve yaptırmadığın taktirde motorada zararı da çok fazla. Size mesela tüpten demişler ama bende zannetmiyorum çünkü araca 1 depo (48 lt falan) benzinde bindim en son ve performans lpg den daha kötü. Ayrıca lpgde bendeyken 5.000 km dir yanmayan bobin benzinde sürerken yandı ve yolda kaldım. Yani süpriz bu model bu araç. Şimdi araçta tek arıza kodu olduğundan dolayı bende bu kam mili arızasına odaklanıyorum. Belki aracımda başka bir sıkıntı var ama araç bana sinyal verdiği kadarını anlayabiliyorum. Tekrardan geçmiş olsun hocam. Ustanıza götürmüşsünüz gelişmeleri muhakkak buradan yazarmısınız?
 
p0011 Arızasıyla Karşı Karşıya Kalmış Biri Olarak. Sabahları aracı ilk çalıştırmada 1 saniyeliğine gırt diye ses geliyordu bir kaç gün geçtikten sonra arıza ışığını yaktı Servise götürüp baktırdığımda p0011 arızasıyla karşılaştık önce sensörleri değiştirdik olmadı sonra Eksantrik Kam Mili Dişlisi EMME parçasında sorunu bulduk bu parçayı değitirdikten sonra ses felan gitti hazır değiştirmişten siboplarıda temizlettirdim aracın çekişi gidişi düzeldi

Hocam merhabalar,

Sorunu çözdüğünüze çok sevindim. Fakat bu bahsettiğiniz gırt diye sesin haricinde performans kaybı falan varmıydı? Çünkü benim araçtada aynı şekilde tek arıza kodu ve tek ses var (bahsettiğiniz gırt sesi) bunun haricinde performans düşüklüğü var tatmin edici değil. Ve bu egzantirik kasnaklarına baktıkları zaman sorunun emme veya egzos kasnağından olduğunu nasıl anlıyorlar?
 
Triger setinin kapakları açılınca zaten ortaya çıkıyor dönüş yaptırıp baktığında eksantrik milinin hareketine göre anladı. Parça arıyoruz şuan uyumlu parça bulamadık. Daha yapım aşamasında umarım düzelecek
 
Triger setinin kapakları açılınca zaten ortaya çıkıyor dönüş yaptırıp baktığında eksantrik milinin hareketine göre anladı. Parça arıyoruz şuan uyumlu parça bulamadık. Daha yapım aşamasında umarım düzelecek

İnşallah hocam. Maliyeti çok yüksek bir parça. Allah sabır versin bizlere.
 
Geri
Üst