Kam Mili Pozisyon Zamanlaması Hatası P0011

Eksantrik emme ve egsoz kasnaklarında sıkıntı oluyormuş. Usta 60000 km gider diyor. 1550 tl parça tutuyor. Test edeceğiz. Umarım sorun çözülür şuan sıkıntı yok
 
Araba sökülmüştü dediğiniz mantıklı ama eski parçaları aldım orjinal ankara da torna yaptırıp 60000 km sonra tekrar kullanırım. Sorun çözüldü bu arada darısı sizlere
 
Eksantrik emme kısmındaki sıkıntı açılıp hareket ettirildiğinde mile etkisi görüldü. Araç deneyimini yaptım.Ustanın görüşü 60000 km bunun olması normal.Tekrar 130000 km geldiğinde triger ile birlikte bunlarında değişebileceğinin normal olduğunu söyledi. P0011 HATASI İLE KARŞILAŞIRSANIR ARABANIZI ARKADAŞLARINDA DEDİĞİ GİBİ USTAYA GÖTÜRÜP 1 HAFTA ZAMANINIZ VAR İSE PARÇALARI KENDİNİZ SİPARİŞ EDEREK DAHA UYGUNA GETİREBİLİRSİNİZ.İŞÇİLİK MASRAFI 230 TL ALINDI.MOTOR ÖN KISMI GAZ YAĞI İLE TEMİZLENDİ. HERKESE GEÇMİŞ OLSUN DİYOR KAZASIZ BELASIZ KULLANMALAR DİLİYORUM.
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0523.webp
    DSC_0523.webp
    58 KB · Görüntüleme: 26
Eksantrik emme kısmındaki sıkıntı açılıp hareket ettirildiğinde mile etkisi görüldü. Araç deneyimini yaptım.Ustanın görüşü 60000 km bunun olması normal.Tekrar 130000 km geldiğinde triger ile birlikte bunlarında değişebileceğinin normal olduğunu söyledi. P0011 HATASI İLE KARŞILAŞIRSANIR ARABANIZI ARKADAŞLARINDA DEDİĞİ GİBİ USTAYA GÖTÜRÜP 1 HAFTA ZAMANINIZ VAR İSE PARÇALARI KENDİNİZ SİPARİŞ EDEREK DAHA UYGUNA GETİREBİLİRSİNİZ.İŞÇİLİK MASRAFI 230 TL ALINDI.MOTOR ÖN KISMI GAZ YAĞI İLE TEMİZLENDİ. HERKESE GEÇMİŞ OLSUN DİYOR KAZASIZ BELASIZ KULLANMALAR DİLİYORUM.

Hocam gözün aydın çok sevindim. Kasnakların ikiside değişti değilmi?
Bu arada seste gitti sanırsam? Ve sizin performans ile bir sıkıntınız yoktu değilmi sadece arıza kodu ve ses vardı?
 
Hocam merhabalar,

Sorunu çözdüğünüze çok sevindim. Fakat bu bahsettiğiniz gırt diye sesin haricinde performans kaybı falan varmıydı? Çünkü benim araçtada aynı şekilde tek arıza kodu ve tek ses var (bahsettiğiniz gırt sesi) bunun haricinde performans düşüklüğü var tatmin edici değil. Ve bu egzantirik kasnaklarına baktıkları zaman sorunun emme veya egzos kasnağından olduğunu nasıl anlıyorlar?
Gerekli açıklamayı arkadaş yapmış ama bende sadece gırt sesi gitti ve siboplarıda temizledikten sonra çekişi ve tekrar bir arıza ışığı yakmadı sorun genelde emme dişlisinden kaynaklanıyor değiştirildiğinde o ses gitti zaten
 
Gerekli açıklamayı arkadaş yapmış ama bende sadece gırt sesi gitti ve siboplarıda temizledikten sonra çekişi ve tekrar bir arıza ışığı yakmadı sorun genelde emme dişlisinden kaynaklanıyor değiştirildiğinde o ses gitti zaten

Anladım hocam çok sağolun. Ustama gidip durumu anlattım çok yoğundu işlem uzun olduğu için başka zaman gidicem inşallah. Dedim şöyle bir arıza kodu var bunun haricinde aracın performans düşük. İlk çalıştırmada gırt ses geliyor sanırsam vanoslarda sıkıntı var dedim. Tamam dedi orayı açarız hem arabanın sentesini kontrol ederiz ordada bir sıkıntı varmı diye dedi sentesi kaçıksa senteye alırız onun haricinde o dişliler genelde okuyucu arızası verir dedi. Arkaların ince uzun şekilde dedi eğer okuyucu kırılmışsa tornaya göndeririz çıkarttırırız yeni parçasını takarız dedi çünkü komple dişliyi değiştirmek biraz maliyetli olur dedi bu şekildede çözümü var dedi. Haftasonu müsait olursam gidicem bu işlemleri yaptırıp haricinde üst kapak contası değişecek yağ kaçağından dolayı birde boğazı falan temizletecem. İnşallah araç olması gereken sağlığına kavuşuır..
 
Anladım hocam çok sağolun. Ustama gidip durumu anlattım çok yoğundu işlem uzun olduğu için başka zaman gidicem inşallah. Dedim şöyle bir arıza kodu var bunun haricinde aracın performans düşük. İlk çalıştırmada gırt ses geliyor sanırsam vanoslarda sıkıntı var dedim. Tamam dedi orayı açarız hem arabanın sentesini kontrol ederiz ordada bir sıkıntı varmı diye dedi sentesi kaçıksa senteye alırız onun haricinde o dişliler genelde okuyucu arızası verir dedi. Arkaların ince uzun şekilde dedi eğer okuyucu kırılmışsa tornaya göndeririz çıkarttırırız yeni parçasını takarız dedi çünkü komple dişliyi değiştirmek biraz maliyetli olur dedi bu şekildede çözümü var dedi. Haftasonu müsait olursam gidicem bu işlemleri yaptırıp haricinde üst kapak contası değişecek yağ kaçağından dolayı birde boğazı falan temizletecem. İnşallah araç olması gereken sağlığına kavuşuır..
Bence anlattıklarından sonra bir sıkıntı kalmıyacaktır şuanda aracım eski sağlıgına kavusmus durumda dişli biraz pahalı evet elınde çıkma vardı o yuzden bende oyle değiştirmiştim.
 
Tekrardan merhabalar. Aracımda daha önceden de belirttiğim gibi p1101 Kam mili arızası vardı. Net açıklaması Emme kam mili arızası / Sürekli / Mekanik arıza
Ustamla görüştüm öncelik sente olabilir dedi ona yöneldi ve senteye aldı aracı, sentesini yaptı çok tatlı bir boşluk vardı onu aldı. Motoru falan topladı teste çıktık arızayı tekrar verdi. Daha sonra haftaiçi götürdüm aracımı ve açtı kapağı falan tekrardan, arıza emmeyi işaret ettiğinden dolayı emme kasnağını değiştiriyorum dedi benden okeyi aldı ve değiştirdi. Tekrar toplamış arabayı akşam gittim aldım arıza kodu parça değişiminden sonra gitmiş. 15 km test sürüşü yaptım dedi arızayı vermedi dedi ve garanti olsun diye pc ve tech cihazını verdi sende ara ara kontrol edersin diye. Dün akşam ve sabah baktım şuanlık gene arıza yok. Parça değişiminden sonra performans açısından değişiklik olduğu kanısındayım tabi bununla birlikte bujiler falanda değişti. Sadece şikayetim motoru toplamış ama araç rolantideyken içeri çok fazla titreşim veriyor ve 1500 devire geldiğinde araç dişli sesinin sesini duyuyorum onlarıda bugün soracağım.

Not: Bu arada emme dişlisini orjinal GM 400 tl aldım parçacıdan. İnternette 600-700 tl fiyatlar cidden uçuk fiyatlarmış. Mecbur kalmadıkça internetten parça alınmayacağını bir kez daha anladım.
 
Geri
Üst