Kampana yerine Disk....

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ynsak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kendi aracım için konuşursam kampanaların dezavantajı çok çabuk ısınmaları ve ısınıncada geç durmaları, ani frenlerde arkaları bir süre kilitlemeleri aracın kontrolünü zorlaştırmaları gibi durumlar yaratıyor.ABS disk frenli bir yapıda bunlar kolay kolay yaşanmıyor sanırım.
 
konuyu fazla araştırmadım ama hatırladığım kadarı ile arka disklerde (benim araçta diğerlerini bilmiyom) iç kısımda kampana gibi dışa baskı yapan el freni tertibatı vardı.. normal kampanalı araçlarda ise el freni ve arka fren (ayak freni kullandığımızda önlerle birlikte) ortak görev yapıyor diye biliyom..
bu yüzden disk frenler daha avantajlı diye biliyom.. belki de bilmiyom..:)
sabri abi dogru bılıosun...bende arkaları disk yapmayı düşünyorum aratırıyorum...
 
celil bende abs var...arkalar disk değil..jantlarım 15 inç...
15" varsa önlere astra h ön fren tertibatı ile arkalara combo fren tertibatı uygulanır fakat asıl sorun kampana nın bağlandığı yere diskleri takamaman bunun için bir kit var kesip biçip uygun parçalar kaynaklanıyor adamlar yarışlar için kullanmışlar biz sorunla kaşılaşmadık diyorlar ama garantide vermiyorlar bunun için ben almayı göze alamadım şahsen..2. uygulamada abs disk frenli arka aks bulmak direk takmak bunuda çıkmacılar ile hakketen kanka olman lazım zira ben o kadar sordum soruşturdum bir türlü bulamadım.Combonun arka aksı uyar mı uymazmı bilemiyoum ama uyacağını pek zannetmiyorum bağlantı yerleri süpansiyon yerleri farklı olabilir.Aslında deneme amaçlı çıkmacıdan bulunup takıp görmek lazım..Herşeyden önemlisi bunların hepsini yapabilecekte usta lazım :D
 
15" varsa önlere astra h ön fren tertibatı ile arkalara combo fren tertibatı uygulanır fakat asıl sorun kampana nın bağlandığı yere diskleri takamaman bunun için bir kit var kesip biçip uygun parçalar kaynaklanıyor adamlar yarışlar için kullanmışlar biz sorunla kaşılaşmadık diyorlar ama garantide vermiyorlar bunun için ben almayı göze alamadım şahsen..2. uygulamada abs disk frenli arka aks bulmak direk takmak bunuda çıkmacılar ile hakketen kanka olman lazım zira ben o kadar sordum soruşturdum bir türlü bulamadım.Combonun arka aksı uyar mı uymazmı bilemiyoum ama uyacağını pek zannetmiyorum bağlantı yerleri süpansiyon yerleri farklı olabilir.Aslında deneme amaçlı çıkmacıdan bulunup takıp görmek lazım..Herşeyden önemlisi bunların hepsini yapabilecekte usta lazım :D

para lazim oncelikle, para olursa geri kalan her sey bulunur....
 
önlerin değişim olayı çok kolay...arkalarda ise absli porya bulmak lazım 1.8 gsinınkı olacakk...ama 1.8 gsi dıngılı ile benım dıngıl farklı.. poryanın buraya uyup uymayacagıda belli değil..combo dıngılın olacagını düşünmüyorum....en akıllısı ama en zoru üzerinde poryası bılyası sacı diski ve kalıperi olan bi dıngıl bulmak...buda çok cıddi bi malıyet olur..

BUNUN GİBİ:


benım aklıma esas takılan olay ise şu..arkadakı abs okuyucusu kampana için biz ise diske geçtiğimizde poryanın üzerinde olacak okuyucu buda tamam...farklı okuyucular farklı abs merkezlerı istermı bızımkı ile uyum saglar mı ?
 
Değişecek parça sayısı gerçekten çok fazla Hasan EPC ye baktımda inanılmaz dercede ayırım yapılmış esp var mı sende?mesela varsa farklı parçalar yoksa farklı parçalar kullanılıyor..Artı komple neredeyse bütün parçalar değişecek kataloğa göre abs beyini, fren pompası, hortumlar ,algılayıcılar vs.. Aslında uygulayan birine sormak lazım yoksa anca deneye yanıla görebilecez gibi...

Şöyle bir link buldum işe yarayabilir detaylı kullanım kılauzunuda yanıda veriyorlarmış 179euro gibi bir fiyatı var.
Link: http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=320020&hid=487&lhid=&lvid=&mid=69

Bir linkte uygulamaya ait pdf: http://webdisk.planet.nl/difranco/publiek/album/Tigra/discconversion.pdf
 
Son düzenleme:
hasan özellikle dizel araçlarda motor ağır olduğu için önleri güçlendirmen yeterli araçlarımız hatcback arka boş kampana yeterli 280 mm disk astra h kaliper ate fren balatası büyük tip araç durmassa üyeliğimi iptal ederim o kadar yani
 
hasan özellikle dizel araçlarda motor ağır olduğu için önleri güçlendirmen yeterli araçlarımız hatcback arka boş kampana yeterli 280 mm disk astra h kaliper ate fren balatası büyük tip araç durmassa üyeliğimi iptal ederim o kadar yani
bende geçicem zaten dislerım bıtık gıbı .değişimi köklü yapıcam artık
 
Aslında arka kampana kullanmak ayrıcalıktır o yüzden işlemi yapmadan önce sana söyle bir tavsiyede bulunacam.

Bundan 4 sene önce öğrencilik sebebi ile boş vakite sahip olduğum günler otomobil olaylarınada meraklıyız . Eski arabamda Tipo SLX arabayı hafif tatlı yere basmışız üstüne amortisörcüde sertleştirmişiz ne yapsak ne yapsak diye düşünüyorum benimde aklıma arkaları disk yapmak geldi. Konuyu motorcu arkadaşımla paylaştım tam olmaz sıkıntı olur v.s beni soğuttu ama sana süper bir şey öğretmenin vakti geldi dedi anlatması uzun olur anlatsam da anlamazsın sen şimdi arabayı bana Burak akşam gel dedi.

Arka frenlerin ayarları ile oynamış normal kullanımda riske sokacak kadar değil ama frene basınca arka firenler eskiye oranlar daha fazla tutuyor.

Gece saat 02:00 gibi cıktık yola antrenman alanımız bağlarbaşın’dan capito’le dönem sola dönüş gittik 2 – 3 kere orayı sert döndük. En nihayetinde sola çok sert dön benim eyvah dediğim noktada sanki virajın ortasında önüne gerçekten insan çıkmış gibi firene bas kaymaya başlayınca istemesen de refleks olarak toplayacaksın dedi korkma bu noktada araba merkeze kaymaz sağ tarafımızda çok geniş en fazla olacağı ufo oluruz dedi. Denedik süper olaylar olmaya başladı. 2. 3. Gece derken her ne kadar sağ ayakla yapsak ta sol ayak kontra olayı çözdük hatta işi abartıp geniş düz yolda bile koparır olduk 70 dereceleri görür olduk . Taki arabayı değiştirene kadar yeni arabalar bu tip oyunlara gelmiyor. 4 disk olayı standart kullanıcı olayı

Yani anlayacağın aslında arkaları kampana kullanmak ayrıcalık. Tabi ufak bir ayarlamada lağzım

alt resimdekide bassi gecen araba


can ben senı ve bu tıpuyu nereden tanıyorum acaba :D
 
Geri
Üst