Kaportadaki Boya Lekeleri

Gaz yağ boyayı matlaştırır. Belki çıplak gözle anlaşılmaz ama matlaştırır parlaklığı azalır. En güzel çözüm kil. Hem boya üzerine yapışmış diğer kirleride temizler. Herhangi bir zararı olmaz.
Gaz yağının boyayı matlaştırdığından ve boyanın parlaklığını azalttığından emin misiniz?Öyle olsaydı daha önce ki iki aracında boyasının kesinlikle zarar görmesi gerekirdi.Hadi kısa vadede gözle fark edilmiyor diyelim ama aracın bir tanesine 10 yıl bindim ve bir şey olmadı boyaya.Satarken de hiç sorun çıkartmadı.Aynı zamanda ben motosikletime de düzenli olarak uyguladım gazyağını hem de koyu renk ve lacivert.Arabayı geçtim en azından motosikletin boyasını matlaştırması ya da parlaklığını azaltması gerekirdi sizin tabirinizle.
Bundan 10 yıl önce kaç kişi kil,wax falan kullanıyordu?Gazyağınında uygun bir kullanım şekli var.Güzelce uygulanırsa hiçbirşey olmaz ve aracı parlattığı kesin.
 
Benim boya lekeleri çok inatçı değil, camlardakini bezle biraz bastırarak çıkarabildim. Peki gazyağının boyaya herhangi bir zararı yok değil mi?
Gazyağının boyaya zararı olduğu,matlaştırdığı falan yazılmış ama sürekli uygulayan biri olarak bir zararı olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.Tabi tercih sizin yine.
 
Gaz yağının boyayı matlaştırdığından ve boyanın parlaklığını azalttığından emin misiniz?Öyle olsaydı daha önce ki iki aracında boyasının kesinlikle zarar görmesi gerekirdi.Hadi kısa vadede gözle fark edilmiyor diyelim ama aracın bir tanesine 10 yıl bindim ve bir şey olmadı boyaya.Satarken de hiç sorun çıkartmadı.Aynı zamanda ben motosikletime de düzenli olarak uyguladım gazyağını hem de koyu renk ve lacivert.Arabayı geçtim en azından motosikletin boyasını matlaştırması ya da parlaklığını azaltması gerekirdi sizin tabirinizle.
Bundan 10 yıl önce kaç kişi kil,wax falan kullanıyordu?Gazyağınında uygun bir kullanım şekli var.Güzelce uygulanırsa hiçbirşey olmaz ve aracı parlattığı kesin.

Söylediğim gibi bunu çıplak gözle gözlemlemek çok zordur. Ancak aracınızın 10 yıl önceki boyası ile şimdikini yanyana koyup bakınca görürdünüz aradaki farkı. Bu arada aracınıza matlaşmaması için ne yaptınız bu 10 yıl boyunca (wax vb.). Aracınızın orijinal boyasımı idi yoksa sonradan boyanan yer varmıydı. Birde markadan markaya değişir zarar görme oranı. Örneğin sert boya yapısına sahip bir audi ile yumşak boya yapısına sahip bir hondanın zarar görme miktarları farklı olur. hobi olarak boya koruma işleri ile uğraşıyorum tek ürün ile honda boyasında tek vuruşta sonuç alırken audi vw bmv gibi markaların boyaları üzerinde birden çok ürün ile saatlerce uğraşmak gerekiyor sonuç alabilmek için.
Eskiden gazyağını parlatmakta kullanırlardı. Güzel parlardı ancak gazyağı uçup gidince parlaklıktan eser kalmazdı ve üstüne topladığı tozda cabası.
Petrol ürünlerinin en büyük zararı araç üzerinde boyadan ziyade plastik kısımlarda olur. Özellikle far camını mahfeder.
Eğer plastik kısımlardan uzak durulursa boya tozu için selülozik tineri öneririm. Daha temiz sonuç verir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken orijinal boya olmalı. Sonradan boyatılan bir kaportada kesinlikle kullanılmamalı.
 
Son düzenleme:
Ekstradan boya korumak adına hiç bir şey yapmadım.Yanyana koyunca 10 yıllık zaman diliminde tabi ki de bir fark olacaktır,bunu kabul ederim ama bunu tamamıyla gaz yağına bağlamak yanlış olur bence.Uyguladıktan sonra çok güzel bir temizlik sağlıyor ve belli süre aracın boyasında parlaklık sağlıyor.Tecrübeyle sabit bu durum.Belki de dediğiniz gibi gözle far edilemeyecek kadar bir zararı vardır diyecem ama gördüğüm kadarıyla faydası daha fazla.
Kendim kil uygulamadım ama uygulayan birçok kişi de kilin aracın cilasını aldığını ve kil ile temizlik yapılırsa üzerine cila uygulanması gerektiğini hatta kilin türüne göre ciladan önce pasta uygulaması yapılması gerektiğinden bahsediyor.Daha önce forumda da konu açmışlardı bu konuyla ilgili.
Tabi yine de tercih meselesi sonuçta. . .
 
Geri
Üst