kar lastiği diye birşey yok !

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan btlufk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
NEDEN KIŞ LASTİĞİ KULLANILMALI ? (Önemi)

Kış lastikleri özellikle, düşük sıcaklıklarda ıslak, karlı, çamurlu ve kuru zeminlere aktif olarak cevap vererek bu yol ve hava şartlarında yaz lastiklerine oranla daha yüksek güvenliği garanti etmek üzere üretilmiştir. Özel sırt deseni soğuk kış aylarında ıslak yol koşullarında yüksek güvenilirlik sağlar. Geleneksel lastiklere göre ıslak zeminlerde %10 ve kar üzerinde %20 daha kısa fren mesafesi sağlamaktadır. 7°C’nin altındaki sıcaklıklarda kış lastikleri, yaz lastiklerinin aynı hızda sunduğu sürüş konforunu sunar (zincir ise ancak 50km/h ile sınırlandırılmıştır). Kış sezonu başında takıldığında, ıslak ve karlı zeminlerde maksimum hareket kabiliyeti sunar. Mevsimine göre yaz ve kış lastiği kullanmak lastiklerinizin kilometre performansını artırdığı gibi kış lastiklerinin sağladığı yararlardan da faydalanmanızı sağlar. Sonbahardan ilkbahara kadar kış lastikleri, hava koşullarındaki ani değişimlerden kaynaklanan planlanmamış frenlemelere maruz kaldığınızda özgürce seyahat etmenizi sağlar. Kış sezonu boyunca bazı ülkelerin yolları uzun süre karla kaplı kalırken, başka ülkelerde bu süre aralıklı yoğun kar yağışlarının meydana gelmesiyle daha kısa sürebilir. Bu problemler bireysel veya toplu taşımayı etkilediği gibi aracın performansını da etkilemektedir.


Kış kullanımı için özel olarak üretilmiş kış lastiklerinden maksimum güvenlik ve performans elde edebilmek için Pirelli’nin önerilerini bulabilirsiniz.

Karlı ve buzlu zeminlerde tutunma kaybına yol açacak ani hızlanma ve frenlemelerden kaçınılmalıdır. Optimum performans ve güvenli sürüş için lastiklerin araçla uyumu çok önemlidir. Her zaman aynı taban desenine sahip dört adet kış lastiği kullanın ve aynı aks üstünde kesinlikle farklı ölçülerde lastik kullanmayın. Çivili lastikler de aynı şekilde kullanılmalıdır. Doğru lastik ölçüsü için araç kullanım kitapçığınıza bakınız.

Lastik hava basınçları düzenli olarak kontrol edilmeli, gerekli ise yola çıkmadan önce lastikler soğukken bu kontrol yapılmalıdır. Ayrıca ortam hava sıcaklığındaki değişimden kaynaklanan basınç değişimlerini de göz önünde bulundurmak gerekir. Örneğin, lastik hava basıncı +20°C'de 2.0 bar iken, -5°C'de 1.74 bar'a ve -20°C'de ise 1.59 bar'a düşmektedir. (toplam değişim %20). Lastiğin yanağında işaretlenmiş hız koduna dikkat edilmelidir. Orjinal ekipman olarak araçta kullanılan lastiğin hız kodundan daha düşük hız koduna sahip bir kış lastiği kullanılmasına izin verilmektedir. Ancak böyle bir durumda EEC yönetmeliğine uygun olarak sürücüyü uyarmak amacıyla aracın ön camına veya konsoluna kolaylıkla görünen ve okunan bir çıkartma yapıştırmak gerekir. Yaz lastikleri, yasal diş derinliği olan, 1.6mm'nin üzerinde performans açısından yeterli olurken kış lastiklerinde ise bu sınır 3mm'dir. Kış lastikleri kullanılmadıkları zaman tercihen jantlı bir biçimde ve şişik bir durumda depolanmalıdır. Jantsız olarak depolandıklarında ise yanaklarının üstünde dizilmelidirler (maksimum dört lastik üst üste gelecek şekilde). Her 10.000/12.000 km’de kış lastiklerinin doğru bir şekilde rotasyonunu yapınız.
 
Kolay bulunabilen, benim lastikleri aldığım yerde de var
Spikereifen.JPG




Zor ve hatta çok zor bulunanlar
2368896797_86b3780001.jpg

michelin16.jpg
 
o değilde benim ön lastikler dönüşlerde burun attırmaktan formula 1 lastiğine döndü düm düz tırnak yok neredeyse :D
 
Geri
Üst