Karayollarında Hız limiti buğün değişti! 110Km

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MOKIA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bilinçli kullanıcılar için güzel bir durum , uzun yollarda bir miktar işe yarayacaktır ama bunu fırsat bilenlerde az olmayacak maalesef.
 
110' da dinlenmez aşılır ben ortalama 150 km hızla gidiyorum uzun yollarda yaptığımız yanlış ama araba dinlemiyor eski paliomda 80-90 la giderdim:)..
 
guzel bi uygulama olmus, uygulamaya uymayan kisilerin ehliyetlerinin 2 ay alinmasi ve en az 500 kagit ceza verseler bakin bakalim uymayan olacakmi ? :D
 
Araca göre uygulama olsa en güzeli olur aslında. Örneğin 80 model bir 131'in yol tutuşuyla, son model bir Audi aynı olmaz. Fren mesafeleri, ani tepkilere duyarlılıkları v.s.

Tamamen fantazi gerçi... :)
 
Araca göre uygulama olsa en güzeli olur aslında. Örneğin 80 model bir 131'in yol tutuşuyla, son model bir Audi aynı olmaz. Fren mesafeleri, ani tepkilere duyarlılıkları v.s.

Tamamen fantazi gerçi... :)

Hayabusaya 350
ferrari 300 hız limiti
Q7 250 hız limiti
Mercedes 250
İnsignaya 200
Astaraya 120
Hacı murat'a 70


vs vs şeklindemi olması lazım. parası olan bassın. parası olmayan yavaş gitsin böyle bir uygulama olabilirmi yaa eşitlik eşitlik diye yırtıyoruz kendimizi ne anlamı kaldı şimdi ??? Bunlar sizin azami hızınız arkadaşlar acil durumlar için vs vs, biraz mantıklı olun lütfen
 
Hayabusaya 350
ferrari 300 hız limiti
Q7 250 hız limiti
Mercedes 250
İnsignaya 200
Astaraya 120
Hacı murat'a 70


vs vs şeklindemi olması lazım. parası olan bassın. parası olmayan yavaş gitsin böyle bir uygulama olabilirmi yaa eşitlik eşitlik diye yırtıyoruz kendimizi ne anlamı kaldı şimdi ??? Bunlar sizin azami hızınız arkadaşlar acil durumlar için vs vs, biraz mantıklı olun lütfen

:eek::eek::eek:

Fantazi dedik ya! :) Birçok yönden olmayacağını ben de biliyorum. Yanlış anlaşılmasın. Yalnızca araçların da nasıl bir gelişim gösterip hız limitlerinin artırılması gerekliliğine dikkat çekmek istedim. Bugün 30 yıl öncesinin araçlarını kullanıyor olsaydık hız limitleri de artmazdı herhalde. Çünkü gerek duyulmazdı...
 
Bugün Eskişehirden geldim bilsem radar görünce 99 a inmezdim :D Zaten ne kadar sınıra uyup gideceğim desende farketmeden 140 150 lere dayanıyor araba. E fark ettikten sonrada o hızdan 90 a düşmek işkence oluyor. O zaman yerde radar tabelası görene kadar aynı hızdan devam :D
Aslında çok yüksek süratten yana değilim ama sağda kamyonlar olunca sol şeritte barınabilmek için yerine göre 180 lere bile çıkmak gerekiyor. Artık kurallara değilde trafiğe uyan yaşayabiliyor bu trafikte :D

Bence sen yavaşlamaya devam et, meskun mahal geçisi, kavşak vs gibi onlarca sebepten yol kenarlarıdna 70 km veya 50 km tabelası oluyor, her seferinde bu tabelalara dikkat etmiyoruz maalesef (en azından ben dikkat edemiyorum)
 
Yenı yapılan paralı otobanlar ıcın uygun bır hız lımıtı olmus..
 
[FONT=&quot]Montana’da(Avustralya) Haziran 1999’dan beri hız sınırı uygulanmaktadır.(Bakınız Montana Hız Sınırı) Montanada trafiğinde en düşük ölümlü kaza oranına Ocak-Mayıs 1999 arasında hız sınırlama kanunu olmadığı dönemde ulaşılmıştır. Ölüm oranları hız sınırı uygulaması başladıktan sonra olmuştur. [/FONT][6][FONT=&quot] Avustralyanın kuzey bölgesinde, 2007’ye kadar ana kasabaların dışında kapsamlı bir hız sınırlandırılması yoktu. Kırsal bölgelerde hız 110km/s veya 130km/s’e düşürüldü. [/FONT][7]

[FONT=&quot]Amerika’da 1974 ulusal 88km/s(55mph) hız limiti öncesinde, Alman otobanlarında ölüm oranları Amerikan eyaletler arası yollardakinden daha yüksek idi. Ancak birkaç yıl sonra Alman Otobanlarında hız Amerika’dan daha aşağı düşürüldü. [/FONT]IRTAD[FONT=&quot](International Road Trafic Accident Database/Uluslararası Yollar Trafik kazaları veri tabanı) kayıtları göstermektedir ki, Amerikadaki trafik kazalarında ölüm oranları hız sınırı olmayan Alman Otoban ağına göre daha yüksektir. İngiltere’de 112km/s(70mph)hız sınırı olan otoyollarda ölümcül kaza oranları yaklaşık Almanya’nın yarısı kadardır. Oysa 100km/s(62mph) hız limiti bilincindeki Japon’un ölümcül kaza oranı Almanya’dan fazladır. Bu açıdan bakıldığında Ölümcüllük oranları ile ilgili basit bir kıyaslamada, esasında Trafik yoğunluğu, kalitesi, acil yardım imkânları, araçların teknik koşulları ve [/FONT]Smeed's Kanunu[FONT=&quot] gibi bir sürü ayrıntıyı göz ardı edildiği görülmektedir.[/FONT]

[FONT=&quot]Doğu Almanyanın motorlu araç donanımının 1989’daki sınırların açılışından sonra yaşadığı eşi görülmemiş örneği çok eğitici niteliktedir. Almanyanın 1990’da birleşmesinden önce, eldeki araç parkı hem modası geçmiş hem de düşük motorlu araçlardan oluşmaktaydı. Kazalar sınırlayıcı trafik kuralları tarafından engellenmeye çalışılıyordu. Birleşme sonrası sınırlar ortadan kalktıktan sonra, trafik %54 oranında arttı. Yıllık Ölümlü kaza oranı, Trafikteki hız limitlerinin otobanda 100km/s şehir dışında 80km/s ve Alkol alım miktarının 0 Promil olarak devamı öngören geçici ayarlamalara rağmen iki misline çıktı. Dört ‘E’((enforcement/Yaptırım, education/Eğitim, engineering/Mühendislik, and emergency response/Acil Yardım))den oluşan detaylı bir program ile Trafik kurallarının modern batı seviyesine(örneğin, 130km/s serbestyol tavsiye limiti ve 100km/s kırsal şehirler arası yollarda olmak üzere ve Alkol alım miktarını da azami 50Promil([/FONT]0.5 milligrams BAC[FONT=&quot]).[/FONT][8][FONT=&quot]) olarak tanımlayan) çıkarılması ile 10 yıl içinde, birleşme öncesi ölüm oranlarına döndürdüler.

ALINTIDIR.
[/FONT]
 
Geri
Üst