Karlı zeminde TC işe yaramıyor madd

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan selufka
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Karlı zeminde TC işe yaramıyor madd

Aynı sorun geçen hafta bende de oldu farlar radio herşey çalışıyordu ama araba çalışmıyordu, önce 8 saat şarj edicekler sonra olmayacak garantiden değiştirecekler.
 
Ynt: Karlı zeminde TC işe yaramıyor madd

recepakcay link' Alıntı:
Aynı sorun geçen hafta bende de oldu farlar radio herşey çalışıyordu ama araba çalışmıyordu, önce 8 saat şarj edicekler sonra olmayacak garantiden değiştirecekler.
O evreyi gecmistim zaten sagol yinede bu sefer direk degisim icin gidicem
 
Ynt: Karlı zeminde TC işe yaramıyor madd

aldıgım servis karda tcyi kapatacaksın dedi bana.öyle daha iyi çeker dedi.insignialara da bu denmiş hangisi doğru?adanada  hic kar olmaz ama sehir dısına gidebilirim ondan soruyorum
 
Ynt: Karlı zeminde TC işe yaramıyor madd

Selam Arkadaşlar,

Daha önce benzer konularda da yazdım. Araçlarımızda yer alan ABS, ESP, TC gibi sistemler lastiğin yere tutunduğu anlarda asıl etkilerini gösterirler.ESP yön kararlılığı, ABS fren kararlılığını, TC de tahrik kararlılığını artırır. Özellikle ABS ve TC, araç hızı ile lastik hızı arasındaki fark ilkesine göre çalışıp bu farkı lastikten en fazla sürtünme kuvveti elde edilen seviyelerde tutmaya çalışır. Tabi bu etkiler her zaman sürtünme katsayısının değerine bağlıdır.
Sürtünme katsayısının kuru asfalt şartlarında %90 olduğu durumlarda ABS ve ESP nin çok güzel çalıştığını görürsünüz.Örnek olarak kızaklama durumunda %20 kadar düşen sürtünme katsayısı, ABS nin devreye girmesi ile %90 a kadar çıkabilir.

Fakat sürtünme katsayısı belli bir değerin altındaysa, ABS ve TC ne kadar çalışırsa çalışsın ancak sürtünme kuvvetinin izin verdiği kadar araç üzerinde etkili olur.Zemin buzlu ise, sürtünme katsayısı zaten %10 ise, patinajda %0 olan sürtünme kuvveti, TC ile en fazla %10 olur, belli bir eğimden daha yüksek hiçbir yokuşu çıkamazsınız.Bu yüzden ABS, TC ve ESP ye hiçbir zaman %100 güvenmeyin, sürtünme katsayısına, yani lastiklerinizin durumuna ve yolun durumuna göre değerlendirme yapın.
 
Ynt: Karlı zeminde TC işe yaramıyor madd

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Selam Arkadaşlar,

Daha önce benzer konularda da yazdım. Araçlarımızda yer alan ABS, ESP, TC gibi sistemler lastiğin yere tutunduğu anlarda asıl etkilerini gösterirler.ESP yön kararlılığı, ABS fren kararlılığını, TC de tahrik kararlılığını artırır. Özellikle ABS ve TC, araç hızı ile lastik hızı arasındaki fark ilkesine göre çalışıp bu farkı lastikten en fazla sürtünme kuvveti elde edilen seviyelerde tutmaya çalışır. Tabi bu etkiler her zaman sürtünme katsayısının değerine bağlıdır.
Sürtünme katsayısının kuru asfalt şartlarında %90 olduğu durumlarda ABS ve ESP nin çok güzel çalıştığını görürsünüz.Örnek olarak kızaklama durumunda %20 kadar düşen sürtünme katsayısı, ABS nin devreye girmesi ile %90 a kadar çıkabilir.

Fakat sürtünme katsayısı belli bir değerin altındaysa, ABS ve TC ne kadar çalışırsa çalışsın ancak sürtünme kuvvetinin izin verdiği kadar araç üzerinde etkili olur.Zemin buzlu ise, sürtünme katsayısı zaten %10 ise, patinajda %0 olan sürtünme kuvveti, TC ile en fazla %10 olur, belli bir eğimden daha yüksek hiçbir yokuşu çıkamazsınız.Bu yüzden ABS, TC ve ESP ye hiçbir zaman %100 güvenmeyin, sürtünme katsayısına, yani lastiklerinizin durumuna ve yolun durumuna göre değerlendirme yapın.

Konu burada kapanmıştır, dağılın arkadaşlar demek istiyorum. ((:

Kesinlikle çok güzel anlatmışsın, detaylı ve anlaşılır açıklama için teşekkür ederim kendi adıma.
 
Ynt: Karlı zeminde TC işe yaramıyor madd

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Selam Arkadaşlar,

Daha önce benzer konularda da yazdım. Araçlarımızda yer alan ABS, ESP, TC gibi sistemler lastiğin yere tutunduğu anlarda asıl etkilerini gösterirler.ESP yön kararlılığı, ABS fren kararlılığını, TC de tahrik kararlılığını artırır. ֖zellikle ABS ve TC, araç hızı ile lastik hızı arasındaki fark ilkesine göre çalışıp bu farkı lastikten en fazla sürtünme kuvveti elde edilen seviyelerde tutmaya çalışır. Tabi bu etkiler her zaman sürtünme katsayısının değerine bağlıdır.
Sürtünme katsayısının kuru asfalt şartlarında %90 olduğu durumlarda ABS ve ESP nin çok güzel çalıştığını görürsünüz.֖rnek olarak kızaklama durumunda %20 kadar düşen sürtünme katsayısı, ABS nin devreye girmesi ile %90 a kadar çıkabilir.

Fakat sürtünme katsayısı belli bir değerin altındaysa, ABS ve TC ne kadar çalışırsa çalışsın ancak sürtünme kuvvetinin izin verdiği kadar araç üzerinde etkili olur.Zemin buzlu ise, sürtünme katsayısı zaten %10 ise, patinajda %0 olan sürtünme kuvveti, TC ile en fazla %10 olur, belli bir eğimden daha yüksek hiçbir yokuşu çıkamazsınız.Bu yüzden ABS, TC ve ESP ye hiçbir zaman %100 güvenmeyin, sürtünme katsayısına, yani lastiklerinizin durumuna ve yolun durumuna göre değerlendirme yapın.
GNSpower link' Alıntı:
Konu burada kapanmıştır, dağılın arkadaşlar demek istiyorum. ((:

Kesinlikle çok güzel anlatmışsın, detaylı ve anlaşılır açıklama için teşekkür ederim kendi adıma.

Sayın vehicle_dynamics'nin yazdığı mesajları %100 anlayamasamda anladığım kadarından çok keyif alıyorum :) mesajların anlaşılabilirliğinde bir problem yok elbette sıkıntı tamamen benim eğitim hayatımla alakalı ama olsun en azından anlamaya gayret ediyorum :) 
 
Ynt: Karlı zeminde TC işe yaramıyor madd

Tamkan link' Alıntı:
Sayın vehicle_dynamics'nin yazdığı mesajları %100 anlayamasamda anladığım kadarından çok keyif alıyorum :) mesajların anlaşılabilirliğinde bir problem yok elbette sıkıntı tamamen benim eğitim hayatımla alakalı ama olsun en azından anlamaya gayret ediyorum :) 

Olmaz abi öyle şey, estağfurullah. ((:

İşte yol var, lastik var, ABS, TC, ESP tuttuğu yere kadar tutuyor, tutamadığını bırakıyor. ևok zorlarsan da duymamış gibi yapıyor. ((:
 
Ynt: Karlı zeminde TC işe yaramıyor madd

GNSpower link' Alıntı:
Olmaz abi öyle şey, estağfurullah. ((:

İşte yol var, lastik var, ABS, TC, ESP tuttuğu yere kadar tutuyor, tutamadığını bırakıyor. Çok zorlarsan da duymamış gibi yapıyor. ((:

:D
 
Ynt: Karlı zeminde TC işe yaramıyor madd

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Selam Arkadaşlar,

Daha önce benzer konularda da yazdım. Araçlarımızda yer alan ABS, ESP, TC gibi sistemler lastiğin yere tutunduğu anlarda asıl etkilerini gösterirler.ESP yön kararlılığı, ABS fren kararlılığını, TC de tahrik kararlılığını artırır. ֖zellikle ABS ve TC, araç hızı ile lastik hızı arasındaki fark ilkesine göre çalışıp bu farkı lastikten en fazla sürtünme kuvveti elde edilen seviyelerde tutmaya çalışır. Tabi bu etkiler her zaman sürtünme katsayısının değerine bağlıdır.
Sürtünme katsayısının kuru asfalt şartlarında %90 olduğu durumlarda ABS ve ESP nin çok güzel çalıştığını görürsünüz.֖rnek olarak kızaklama durumunda %20 kadar düşen sürtünme katsayısı, ABS nin devreye girmesi ile %90 a kadar çıkabilir.

Fakat sürtünme katsayısı belli bir değerin altındaysa, ABS ve TC ne kadar çalışırsa çalışsın ancak sürtünme kuvvetinin izin verdiği kadar araç üzerinde etkili olur.Zemin buzlu ise, sürtünme katsayısı zaten %10 ise, patinajda %0 olan sürtünme kuvveti, TC ile en fazla %10 olur, belli bir eğimden daha yüksek hiçbir yokuşu çıkamazsınız.Bu yüzden ABS, TC ve ESP ye hiçbir zaman %100 güvenmeyin, sürtünme katsayısına, yani lastiklerinizin durumuna ve yolun durumuna göre değerlendirme yapın.

Bu yorum çok iyi  greatt




Tamkan link' Alıntı:
Sayın vehicle_dynamics'nin yazdığı mesajları %100 anlayamasamda anladığım kadarından çok keyif alıyorum :) mesajların anlaşılabilirliğinde bir problem yok elbette sıkıntı tamamen benim eğitim hayatımla alakalı ama olsun en azından anlamaya gayret ediyorum :) 

Bu yorumda çok samimi  14alkiss
 
Ynt: Karlı zeminde TC işe yaramıyor madd

Tolga KARACA link' Alıntı:
Bu yorum çok iyi  greatt




Bu yorumda çok samimi  14alkiss

Dostlar arasında iken Allah'ın bildiğini kuldan saklamaya gerek yok adaş :)
 
Geri
Üst