Küçük bir ekleme yapmak istiyorum.ESP devreye girmek için yaw rate sensöründen veri alıyor.Yani tekerleğin kaymasından ziyade, aracın ataletinden ya da diğer dış etkilerden dolayı o andaki hıza ve direksiyon açısına uygun olmayan şekilde araç dikey eksen çevresinde dönüyorsa, yaw rate sensörü bunu algılıyor ve bağımsız olarak tekli veya çoklu tekerleklere anlık fren uyguluyor.Örneğin spin atma bunun bir örneği, direksiyon açısı az olmasına rağmen araç kontrolden çıktığında dikey eksende çok hızlı bir şekilde dönmeye başladığında sistem direksiyon açısında hesapladığı yaw rate değeri ile sensörün verdiği değerin çok farklı olduğunu gördüğünde ters yönde düzeltici moment oluşturuyor.
'Tekerlekler kaydı, ESP neden devreye girmedi' şeklinde bir kanı oluşmasın.ESP de asıl aracın düşey eksen çevresindeki dönme hızı, yani burnunu ya da arkasını ne kadar döndürdüğü önemli.