Katalitik konvertor çözümü nedir, muayene de sorun olur mu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Webster
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
savaş abi senin araba tek nokta enjeksiyonluysa normal.
bizim 2.0 lagunayı kullan bak lpg hissiyatı varmı :D
cebimizde rahat . zaten tasarruf için lpg işindeyiz 3 tl olursa para verip taktırmanın anlamı yok. zaten benzine göre daha fazla yakıyor lt olarak...
 
benim başıma geldi muayeneden geçmedi. taktırmak zorunda kaldım. ancak ekonomik olmasını istiyorsan öncelikle dışarıda bir yerde ekzoz muayeneni yaptır sonra tuv e git tuvden sonra yapmıyorlar, ve sende katalitik takmak zorunda kalırsın ortalama 650 tele gider
 
Merhaba arkadaşlar, aracimda son zamanlarda çekişden düşme sorunu var özellikle yokuslarda. Üstelik yakıt sarfiyatı da arttı bu sebepten. Ve gaza bastigimda şoför koltuğunun altından sanki abartı egzos takılı gibi boguk bir ses geliyor fakat ne bir kötü koku var ne de şıkır şıkır ses var. Soylenilen Katalitik konvertor arizasi, ve de söktür kurtul icini temizlettir kurtul deniyor. Ama bu durumda da arıza lambası yakar söktürünce veya temizletince diyenler var. Kafam allak bullak oldu. Üstelik haftaya aracın muayenesi var ve de egzos emisyon ölçüm vakti de geldi. Simdi arkadaşlar, ben aracı orjinali gibi kullanmaktan yanayım her daim, çok sağıni solunu değiştirip oynayan biri değilim, bu durumda öneriniz nedir?
1- temizletme veya yerine düz boru taktirma isinde ariza lambası yakar,mi ve araca zararı olur mu bu durumun? (Cok yazı okudum bunun hakkında yalnız herkes kendince doğrusunu yazmis, nihai sonuca ulaşamadım.)
2- araç su durumda muayene de sıkıntı yaratır mi?
3- mesela muayeneden geçti diyelim egzos olcumlerinde sıkıntı olur mu?
4-yenisini almak malum cok pahali, alternatifleri var midir?
Bu muayene-temizletme-ya da parca değiştirme üçgeni kafamı allak bullak etti, yardımcı olan arkadaşlara simdiden teşekkür ederim.
arac b2 1.6 vectra elegance


Merhaba zor bir süreçle karşı karşıyasınız. Benim astra g aracıma götürdüğüm sanayide usta katalitiği boşaltalım araba rahatlasın dedi. Malum elim mahkum ustaya güvenip dediği işlemi yapmasına müsade ettim. Levyeyle içindeki maddeleri döktütemizledi ve tekrar taktı.Arabanın çekişinde gözle görülür bir artış oldu. sadece gaz köklemelerinde bir zırıltı duyuluyor ama rahatsız etmiyor.Yani anlayacağınız boru felan takmadı zaten bende takmasına müsade etmezdim sanırım. Sonuç olarak bu şekilde muayeneden hiç bir sorun olmadan geçtim. egzos emisyondada sorun çıkmadı. karar sizin..
 
savaş abi senin araba tek nokta enjeksiyonluysa normal.
bizim 2.0 lagunayı kullan bak lpg hissiyatı varmı :D
cebimizde rahat . zaten tasarruf için lpg işindeyiz 3 tl olursa para verip taktırmanın anlamı yok. zaten benzine göre daha fazla yakıyor lt olarak...

Savaş abinin araba enjeksiyonlu.
 
Şu an evde 1 benzinli (2000 cc), 1 LPG'li (1400 cc) iki Opel var. Kim ne derse desin benzin bir başka, LPG'li araçta ise bir miskinlik, bir isteksizlik var. LPG nin tek avantajı depoyu doldururken, onun haricinde beş para etmez. Şimdi bu fikrime mutlaka karşı çıkanlar, LPG'yi savunanlar olacaktır, onlara tek bir sorum var, LPG'nin litresi 3 TL olursa halen LPG kullanmaya devam edermisiniz?

Asıl konumuza dönecek olursak; TÜV muayene sırasında aracın orijinal ekipmanlarını kontrol ediyor ve mutlaka faal olmasını istiyor. Yani ben bu ekipmanı zaten kullanmıyorum, söküp atacağım deme lüksüne sahip değiliz :(.

Dediğim gibi ben de aracı üzerindekilerle devam ettirme taraftarıyım fakat çok kişi zaten arac lpgli diye sök gitsin at gitsin diyince acaba bilinen bir şey mi var sorusu kafamda canlandı. Yoksa aksi takdir de araç neyi gerektiriyorsa öyle olsun.
Teşekkürler.
 
Zaten araba da LPG var ise kısa zaman içinde katın canına okuyor. Birde çok km yapan biri ise kişi kat filan kalmaz. Benim aracım da kat yok. Normal bir susturucu takılı LPG kullanmaya başlayınca sanırım 20 bin km sonra kat ses yapmaya başladı. Sonra da söktürmek zorunda kaldım. Burada arkadaşların araçların da aynı dert oldu.
 
Zaten araba da LPG var ise kısa zaman içinde katın canına okuyor. Birde çok km yapan biri ise kişi kat filan kalmaz. Benim aracım da kat yok. Normal bir susturucu takılı LPG kullanmaya başlayınca sanırım 20 bin km sonra kat ses yapmaya başladı. Sonra da söktürmek zorunda kaldım. Burada arkadaşların araçların da aynı dert oldu.

Aracımda 20bin km'dir lpg takılı, o vakte kadar benzinliydi, ve ben aracı her daim uzun yol için kullanırım, şehir içinde kullanmaktan hoşlanmıyorum, sanırım bu da bana sorunun nedenini açıklıyor dediklerinize bakarak.
Teşekkürler.
 
Aracımda 20bin km'dir lpg takılı, o vakte kadar benzinliydi, ve ben aracı her daim uzun yol için kullanırım, şehir içinde kullanmaktan hoşlanmıyorum, sanırım bu da bana sorunun nedenini açıklıyor dediklerinize bakarak.
Teşekkürler.

Tabi bu benim fikrim de şimdi uzun zaman benzinle kullanılan bir araç LPG ile kullanılmaya başlayınca LPG daha kuru yakıt olmasından dolayı kat içinde biriken katkıları yakıyor sonra da kat ses yapmaya başlıyor. Benim aracım da anca 20 bin dayandı sonra ses yaptı. Bende gittim aynı tipi benziyor bir susturucu taktırdım. Muayene de ise sorun olmadan üç kez geçti.
 
savaş abi senin araba tek nokta enjeksiyonluysa normal.
bizim 2.0 lagunayı kullan bak lpg hissiyatı varmı :D
cebimizde rahat . zaten tasarruf için lpg işindeyiz 3 tl olursa para verip taktırmanın anlamı yok. zaten benzine göre daha fazla yakıyor lt olarak...

Bendeki Astra F SW da yeni nesil motor var, o nedenle LPG si sıralı sistem, ne meret arabaysa 5 nci vites 3000 d/d km 120 ler seviyesinde oluyor karbüratörlü olan Nadir'in kara belması :) :) :) . Kim ne derse desin şimdiye kadar kullandığım bütün LPG li araçlarda benzine göre hissedilir derecede bir miskinliğe denk geldim (aklıma gelenler; Ford Taunus, Megane 2.0, Astra F 1.6, Astra F 1.4). LPG de hiç bir güç kaybı olmuyorsa neden sürücüler zorda kalınca araçlarını LPG'den benzine alıyorlar ;)
 
valla hiç benzine almadım bugüne kadar :D
20 krş civarında para yakıyor 1.95 'den gaz alınca.
benzinde bu değerleri yakalamam için sanırım dayanmam lazım arabayı :D
o yüzden yaşasın lpg :)
 
Geri
Üst