- Katılım
- 4 Eyl 2007
- Mesajlar
- 7,785
- Tepkime puanı
- 11
- Puanları
- 38
- Yaş
- 39
en son ufakta olsa bir kaza yapmıştım ve forumda paylaştım bunu. ama ben araç kontrolümden çıkınca yaptıklarımı hatırlayayım. bir kere emniyet kemerim 100m yol dahi gidecek olsam da her zaman takılıdır ki kaza sırasında da kemerim takılıydı. evet gelelim asıl mevzuya. araç kaymaya başladı ve hakimiyet sıfır olduğunu görünce ki bunu farkettiğimde bir geliş bir gidiş yolu enlemesine kat edecek kadar bir mesafem vardı yani 1sn bile değil, ayaklarımı pedallar uzaklaştırdım yani iyice koltuğa dayadımki en azından ordan da bir tutunma sağlayabileyim. ellerimi direksiyondan ayırıp göğüs kafesim üzerine bir koruma yapmaya çalıştım ve kafamıda öne eğdim. yani kısaca anne karnındaki cenin pozisyonu almaya çalıştım olduğunca. daha sonra bammmm! öncen çok büyük bir darbe olmadı ama aracım ön iki tekeri yoldan aşağı düştü ve aaraç şasi üzerine oturdu. sol burundan karşıdaki toprak birikintisine vurdum. hava yastıklarım açılmadı ve inanın kemer beni tutmasa herhalde burdum falan rahat kırılırdı.
birde bundan 2 yıl önce kuzenin S60 ile ankarada yüksek süratle giderken takla attı. olayın raporlarında yazan şuydu. yaklaşık olarak 100-110 km hızla ilerlerken sağ taraftaki tali yoldan bir araç burnunu yola uzatıyor kuzeninim aracıda tam o tali yolun bitiminde. kuzenim bir refleks olarak sireksiyonu sola kırıyor önce bir kaç aracı pert ediyor daha sonra 1 elektrik direğini deviriyor ve bir sonraki direğe çarparak durabiliyor. allaha şükür kendisinin sadece iki kolunda yaralanma vardı. emniyet kemeri takılıymış ki o da benim gibi her zaman takar. direksiyon hava yastığı patlayınca kollarında yaralanmalar meydana getirmiş. ama bilmem biliyor musunuz volvo'larda güvenlik tedbirleri hat safhada yani hava yastıkları açılmasıyla emniyet kemeri birden sizi koltuğa adeta sabitliyor. kaza anında kemer kendini geriye doğru çekiyor ve olabildiğince gergin konuma geliyor. ve belli bir süre kemerden kurtulamıyorsunuz. diyeceğin şuki araç volvo olmasaydı sağ salim çıkması çok zordu gerçekten kuzenimin.
benim yaşadığım bildiğim ve öğrendiğim kadarı ile. ilk olarak kesinlikle kemer takılı olacak. daha sonra baktınız araç kontrolden çıktı olabildiğince cenin pozisyonu alım vucudu ve kafatasını korumak gerekiyor. eğer araç size tepki veriyor ise direksiyon 9:15 posizyonunda tutulmalı ki olası hava yastığı açılması durumunda bilekleriniz kırılmasın yada zarar görmesin.
birde bundan 2 yıl önce kuzenin S60 ile ankarada yüksek süratle giderken takla attı. olayın raporlarında yazan şuydu. yaklaşık olarak 100-110 km hızla ilerlerken sağ taraftaki tali yoldan bir araç burnunu yola uzatıyor kuzeninim aracıda tam o tali yolun bitiminde. kuzenim bir refleks olarak sireksiyonu sola kırıyor önce bir kaç aracı pert ediyor daha sonra 1 elektrik direğini deviriyor ve bir sonraki direğe çarparak durabiliyor. allaha şükür kendisinin sadece iki kolunda yaralanma vardı. emniyet kemeri takılıymış ki o da benim gibi her zaman takar. direksiyon hava yastığı patlayınca kollarında yaralanmalar meydana getirmiş. ama bilmem biliyor musunuz volvo'larda güvenlik tedbirleri hat safhada yani hava yastıkları açılmasıyla emniyet kemeri birden sizi koltuğa adeta sabitliyor. kaza anında kemer kendini geriye doğru çekiyor ve olabildiğince gergin konuma geliyor. ve belli bir süre kemerden kurtulamıyorsunuz. diyeceğin şuki araç volvo olmasaydı sağ salim çıkması çok zordu gerçekten kuzenimin.
benim yaşadığım bildiğim ve öğrendiğim kadarı ile. ilk olarak kesinlikle kemer takılı olacak. daha sonra baktınız araç kontrolden çıktı olabildiğince cenin pozisyonu alım vucudu ve kafatasını korumak gerekiyor. eğer araç size tepki veriyor ise direksiyon 9:15 posizyonunda tutulmalı ki olası hava yastığı açılması durumunda bilekleriniz kırılmasın yada zarar görmesin.