merhaba ,
Bu işi ben yaptım. Cam kapama işi programla olmadığını özel servisde bulunan arkadaşlar söylemişti. Aslına bakarsanız araç bu işin çoğunu yapıyor. Cam modülü ile sanki araç üzerinde bulunan gövde modülünden bilgi geliyormuş gibi cam motorlarını kandırılıyor. Yazılımda yapılacak küçük bir değişiklik ile bu işi çözmek çok basıt ama sonuçta pazarlama yöntemi, belki daha sonradan uyanıp yeni araçlarda bunu uygulayarak yeni bir özellik kazandırmak. neyse iki yol var. İlk ve bence sağlıklı olanı Cam modülü kullanmak, ikinci yol ise diyot kullanmak.
Ben hepsiburada.com dan 2 cam için modül aldım. Şu an fiyatı 20 YTL.
(
http://www.hepsiburada.com//productdetails.aspx?categoryid=251083&productid=otm341405 )
kapıya giden kablolarda daha rahat çalışılışmak için sürücü kapısı tarafında alt kısımda bulunan ruhsat bölümünü söküp gerekli bağlantıları yaptım. Şu anda kapıyı kumanda ile kilitlediğim zaman camlar kapanıyor.
Bir başka serviste başka bir arkadaşım bu işi diyot ile yaptırmış. Onunki 2. kilitlemede camları kapatıyor. Bana bu daha mantıklı geldi. Uygun bir zamanda ben de 2. kilite cevirmeyi düşünüyorum. Yalnız diyot ile yapılan iş benim içime sinmiyor. Sonuçta sürekli enerji gidiyor ve bizim cam motorları tam kapandıktan sonra akımı kesiyor. Kesici kısımda bir sorun olsa sonuçları kötü olabilir. Cam modülünde öyle değil. Bir süre sonra kapatma için gelen akımı kendi kesiyor ve üzerinde ayrıca aşırı akım kontrolü var. Motor arıza veya sıkışma nedeniyle fazla akım çekmesi durumunda güç kesiliyor.
Elektrik bağlantıları konusunda bilginiz varsa hangi kablo nereye bağlanacak konusunda yardımcı olabilirim...
Bağlantı çok karışık değil.
1- +12 V.
2- Şase
3- Tetik ( Kapı kilitleme )
4- Kontak +12V ( Araç çalışır durumda kapıların kilitlenmesi durumunda camların kapanmaması için )
5- Cam kapama ( Body modülden giden )
olarak toplam 5 adet kablo bağlanıyor. Bu yol ile araçta Sunroof varsa onu da kapatma ihtimali var. Bemin araçta olmadığı için deneme şansım olmadı.