kılıtle otomatık cam kapama!!!

arkadaşlar ugraşmayın bu özellik dizel araclarda var corsa için diyorum
combolar kapanıyor bende aracımda baktım olmuyor ve dikkat ettim yanlızca dizeller yapıyor bu işlemi benzinlide yokk
 
aga78' Alıntı:
arkadaşlar ugraşmayın bu özellik dizel araclarda var corsa için diyorum
combolar kapanıyor bende aracımda baktım olmuyor ve dikkat ettim yanlızca dizeller yapıyor bu işlemi benzinlide yokk
kardes sayende durumu cozuk saolasın walla :)
bnmkı dızel demek ondan oluyo banada dert olmustu cok merak etmıstım
 
:good:
 
arkadaşlar bu işlemi diyotla yapıyoduk bi de. hatırlayan var mı. ben not almamışım unuttum. şimdi lazım oldu bulamadım konuyu da. konu açılmışken sorayım. sigorta kutusunun arkasındaki kablo demetinden büyük olanın içinden iki kabloya diyot bağlıyoduk. hatırlayan varsa bi yazsın lütfen. hangi renklerdi. bide diyotun + ve - uçları hangisine geliyodu?
 
Benim de oluyor bgn denedim de. Yani sevincimi anlatacak smiley yok :D
 
yaw dizelciler yeter be kıskanmaya başladım tamam bizde olmuyo işte
ama camlarımızda açık kalmıyo içerden dügmeyle kapanıyor:)

satıp dizel alıcam en sonunda motorla ne alakası varsa artık
 
e nasıl yapcaz ıste onun bır programla yapıldıgını bende duymustum onu bılen varmı arkadaslar
 
merhaba ,

Bu işi ben yaptım. Cam kapama işi programla olmadığını özel servisde bulunan arkadaşlar söylemişti. Aslına bakarsanız araç bu işin çoğunu yapıyor. Cam modülü ile sanki araç üzerinde bulunan gövde modülünden bilgi geliyormuş gibi cam motorlarını kandırılıyor. Yazılımda yapılacak küçük bir değişiklik ile bu işi çözmek çok basıt ama sonuçta pazarlama yöntemi, belki daha sonradan uyanıp yeni araçlarda bunu uygulayarak yeni bir özellik kazandırmak. neyse iki yol var. İlk ve bence sağlıklı olanı Cam modülü kullanmak, ikinci yol ise diyot kullanmak.

Ben hepsiburada.com dan 2 cam için modül aldım. Şu an fiyatı 20 YTL.
( http://www.hepsiburada.com//productdetails.aspx?categoryid=251083&productid=otm341405 )
kapıya giden kablolarda daha rahat çalışılışmak için sürücü kapısı tarafında alt kısımda bulunan ruhsat bölümünü söküp gerekli bağlantıları yaptım. Şu anda kapıyı kumanda ile kilitlediğim zaman camlar kapanıyor.

Bir başka serviste başka bir arkadaşım bu işi diyot ile yaptırmış. Onunki 2. kilitlemede camları kapatıyor. Bana bu daha mantıklı geldi. Uygun bir zamanda ben de 2. kilite cevirmeyi düşünüyorum. Yalnız diyot ile yapılan iş benim içime sinmiyor. Sonuçta sürekli enerji gidiyor ve bizim cam motorları tam kapandıktan sonra akımı kesiyor. Kesici kısımda bir sorun olsa sonuçları kötü olabilir. Cam modülünde öyle değil. Bir süre sonra kapatma için gelen akımı kendi kesiyor ve üzerinde ayrıca aşırı akım kontrolü var. Motor arıza veya sıkışma nedeniyle fazla akım çekmesi durumunda güç kesiliyor.

Elektrik bağlantıları konusunda bilginiz varsa hangi kablo nereye bağlanacak konusunda yardımcı olabilirim...

Bağlantı çok karışık değil.

1- +12 V.
2- Şase
3- Tetik ( Kapı kilitleme )
4- Kontak +12V ( Araç çalışır durumda kapıların kilitlenmesi durumunda camların kapanmaması için )
5- Cam kapama ( Body modülden giden )

olarak toplam 5 adet kablo bağlanıyor. Bu yol ile araçta Sunroof varsa onu da kapatma ihtimali var. Bemin araçta olmadığı için deneme şansım olmadı.
 
corsa c ye desi alarm bağlatırken adam sordu, kapıları kitlediğinde camlarda kapansınmı diye bende evet cevabını verdim, o gün bu gündür camlar otomatik kapanıyor. :pon:
 
Geri
Üst