- Katılım
- 18 Şub 2010
- Mesajlar
- 232
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
2008 yılına ait verilerdir.güncel verileri bulunduran arkadaşlar bizlerle paylaşırlarsa seviniriz.
İkinci el otomobil alımı çoğu insan için hassas bir konudur: satıcı güvenilir mi, istediği rakam normal mi ve kullanılmış bir aracın teknolojisi güvenilirliğini koruyor mu? Yeni bir otomobil alımından farklı olarak satış esnasında teknik açıdan deneyimli bir satıcının danışmanlığı eksiktir. Satıcının da aynı şekilde kendi dertleri vardır. Dolayısıyla ikinci el araç alacak birinin alışverişe çıkmadan önce kapsamlı bir araştırma yapması, piyasa fiyatlarını ve arzu edilen modelin donanım seçeneklerini öğrenmesi gerekir.
İkinci el bir otomobilin güvenilirliği söz konusu olduğunda kişi kararı yalnızca kendi şahsi olumlu ya da olumsuz tecrübelerine göre alamaz. Bağımsız uzmanlar tarafından yapılan istatistiksel analizler ve güvenilirlik soruşturmaları daha anlamlıdır. Kalite sıralamamız için Kfz test organizasyonundan GTÜ derneği beş milyondan fazla aracı teknik açıdan gözlemeye aldı. Dolayısıyla değerlendirmelerimiz, tüm zayıf noktaların kaydedildiği somut ve teknik kontrollere dayanıyor.
Burda gördüğünüz kusur-metremiz, markalara, modellere ve yaş gruplarına göre değerlendirildi ve sıralandı. Teorinin pratiğe uygunluğunu artırmak için tüm ciddi - ve tehlikeli - kusurlar yanında arızaya yol açabilecek ya da bakım masraflarını artırabilecek hataları da değerlendirdik. Kusur oranını aracın modelinin yanında görebilirsiniz.
Sayı, aynı yaş grubundaki aynı tip 100 araçta ortaya çıkan ortalama kusur miktarını belirtiyor. Tabii ki kusur oranı aracın yaşı ilerledikçe ve kullanım tarzına göre artıyor. Bu sebepten ötürü her bir araç kategorsinin katettiği kilometreyi ve yaş gruplarını ufak bir yönlendirme olarak belirttik. Dört-beş yaşındaki araçlar kategorisi otoriteler tarafından en fazla sayıda sahip olunan araç sınıfı. Dolayısıyla bu sınıfa özel bir önem verdik ve farklı renkle vurguladık.
Olası ikinci el otomobil alıcıları bu sıralamayı arzulanan modelin ne kadar güvenilir olduğuna dair bir rehber olarak kullanabilir. Eğer arızalar ve bakımlara harcayacak fazla paranız yoksa seçeceğiniz aracın yeterince üst sıralarda olmasına dikkat edin - değilse de seçiminizi daha güvenilir hizmet sunan diğer modeller yönünde değiştirin.
Küçük sınıfta Japon üreticiler ön sıralarda.
Kompakt sınıfta da Mazda, Toyota, Honda ve Subaru başı çekiyor. Üç senelik araçlar kategorisindeyse başı bir Alman, BMW 1-Serisi çekerken, onu Mazda3 takip ediyor. Dört-beş yaşındaki araçlar kategorisinde hybrid Toyota Prius tahta oturuyor. Burdaki sonuncu Citroen C4.
Orta sınıf araçlarda en iyi sıralar Honda Accord ve Toyota Avensis'in, fakat aynı zamanda Jaguar X-Type ve Saab 9-3 de öne çıktılar. Maalesef son sıralarda kusur devleri Renault Laguna, Skoda Superb ve Ford Mondeo bulunuyor.
Üst sınıf modellerden VW Phaeton ve Audi A8 ile Jaguar XJ ve S-Type en güvenilir modeller olarak öne çıkıyorlar. Fakat İngilizlerin bu başarısı aynı zamanda bu modellerin ortalamanın üstü kapsam ve özende bakımından kaynaklanıyor.
Spor sınıfta Mazda kendini bir kez daha kanıtlıyor. VW ise olumlu özelliklerine rağmen sonunculuktan kurtulamıyor.
Van sınıfında Seat başı çekerken Chrysler, Voyager ile açık farkla son sıraya yerleşiyor.
SUV sınıfında Subaru Japon dayanıklılığını bir kez daha temsil ediyor. Jeep ise Amerikanlara bir diğer zayıf sonuç getiriyor.
İkinci el otomobil alımı çoğu insan için hassas bir konudur: satıcı güvenilir mi, istediği rakam normal mi ve kullanılmış bir aracın teknolojisi güvenilirliğini koruyor mu? Yeni bir otomobil alımından farklı olarak satış esnasında teknik açıdan deneyimli bir satıcının danışmanlığı eksiktir. Satıcının da aynı şekilde kendi dertleri vardır. Dolayısıyla ikinci el araç alacak birinin alışverişe çıkmadan önce kapsamlı bir araştırma yapması, piyasa fiyatlarını ve arzu edilen modelin donanım seçeneklerini öğrenmesi gerekir.
İkinci el bir otomobilin güvenilirliği söz konusu olduğunda kişi kararı yalnızca kendi şahsi olumlu ya da olumsuz tecrübelerine göre alamaz. Bağımsız uzmanlar tarafından yapılan istatistiksel analizler ve güvenilirlik soruşturmaları daha anlamlıdır. Kalite sıralamamız için Kfz test organizasyonundan GTÜ derneği beş milyondan fazla aracı teknik açıdan gözlemeye aldı. Dolayısıyla değerlendirmelerimiz, tüm zayıf noktaların kaydedildiği somut ve teknik kontrollere dayanıyor.
Burda gördüğünüz kusur-metremiz, markalara, modellere ve yaş gruplarına göre değerlendirildi ve sıralandı. Teorinin pratiğe uygunluğunu artırmak için tüm ciddi - ve tehlikeli - kusurlar yanında arızaya yol açabilecek ya da bakım masraflarını artırabilecek hataları da değerlendirdik. Kusur oranını aracın modelinin yanında görebilirsiniz.
Sayı, aynı yaş grubundaki aynı tip 100 araçta ortaya çıkan ortalama kusur miktarını belirtiyor. Tabii ki kusur oranı aracın yaşı ilerledikçe ve kullanım tarzına göre artıyor. Bu sebepten ötürü her bir araç kategorsinin katettiği kilometreyi ve yaş gruplarını ufak bir yönlendirme olarak belirttik. Dört-beş yaşındaki araçlar kategorisi otoriteler tarafından en fazla sayıda sahip olunan araç sınıfı. Dolayısıyla bu sınıfa özel bir önem verdik ve farklı renkle vurguladık.
Olası ikinci el otomobil alıcıları bu sıralamayı arzulanan modelin ne kadar güvenilir olduğuna dair bir rehber olarak kullanabilir. Eğer arızalar ve bakımlara harcayacak fazla paranız yoksa seçeceğiniz aracın yeterince üst sıralarda olmasına dikkat edin - değilse de seçiminizi daha güvenilir hizmet sunan diğer modeller yönünde değiştirin.
Küçük sınıfta Japon üreticiler ön sıralarda.


Kompakt sınıfta da Mazda, Toyota, Honda ve Subaru başı çekiyor. Üç senelik araçlar kategorisindeyse başı bir Alman, BMW 1-Serisi çekerken, onu Mazda3 takip ediyor. Dört-beş yaşındaki araçlar kategorisinde hybrid Toyota Prius tahta oturuyor. Burdaki sonuncu Citroen C4.


Orta sınıf araçlarda en iyi sıralar Honda Accord ve Toyota Avensis'in, fakat aynı zamanda Jaguar X-Type ve Saab 9-3 de öne çıktılar. Maalesef son sıralarda kusur devleri Renault Laguna, Skoda Superb ve Ford Mondeo bulunuyor.


Üst sınıf modellerden VW Phaeton ve Audi A8 ile Jaguar XJ ve S-Type en güvenilir modeller olarak öne çıkıyorlar. Fakat İngilizlerin bu başarısı aynı zamanda bu modellerin ortalamanın üstü kapsam ve özende bakımından kaynaklanıyor.


Spor sınıfta Mazda kendini bir kez daha kanıtlıyor. VW ise olumlu özelliklerine rağmen sonunculuktan kurtulamıyor.


Van sınıfında Seat başı çekerken Chrysler, Voyager ile açık farkla son sıraya yerleşiyor.


SUV sınıfında Subaru Japon dayanıklılığını bir kez daha temsil ediyor. Jeep ise Amerikanlara bir diğer zayıf sonuç getiriyor.

