Klima Açık Rolantide Akü Bitermi

Evet gizli menüde şarj voltajınıda gösteriyor oradan görüyorum
Hatırlatman çok işime yaradı akşam detaylı takip ettim hatta bi arkadaşta manuel modeli var aracımın onunla kıyasladım kesinlikle benimki düşük. Yarın söküp elden geçirip test edeceğiz bakalım hayırlısı
 
Hatırlatman çok işime yaradı akşam detaylı takip ettim hatta bi arkadaşta manuel modeli var aracımın onunla kıyasladım kesinlikle benimki düşük. Yarın söküp elden geçirip test edeceğiz bakalım hayırlısı

Diyotları ve fırçalardaki kömürleri kontrol ettirin.
 
ben rulmanları değiştirdim. diyotlar sağlamdı kömürlerde. ayrıca şarj dinamosunun civatasından aracın şasesine şase kablosu çektim ve voltajda belirgin bir iyileşme oldu.özellikle klima vb elektrik yükünü fazlaca çeken donanımlar aktifken...
 
Elbette şase kablosu bağlantısında korozyon varsa oda voltajı etkiler kablo çekmekle iyi yapmışsınız.
 
Sorun çözüldü şarj normale döndü klima açık fanlar deli gibi dönerken menüdeki değerler 13.8 V
Diyota giden uçlardan birtanesi boşa çıkmış. Böylece öğrenmiş oldum klima açıkken rolantide akü bitmemesi gerekiyor.
Mert beyin hatırlatması çok işime yaradı tekrar teşekkür ederim
 
Teşekkür ederim
 
Rolantİde klİma aÇikken akÜ boŞalmasi !!! ÇÖzÜldÜ !!!

Arkadaşlar geçtiğimiz pazar günü öğleden sonra bir yakınımızın sünnet düğünü konvoyuna katılacaktım. Konvoyu beklerken havanın çok sıcak olmasından dolayı eşim ve bebeğimizin serin serin araç içinde beklemesi için park halinde rolantide klimayı açık bırakıp araçtan indim. Dışarıda ne kadar kaldığımı yada aracın bu şekilde tam olarak ne kadar çalıştığını bilmiyorum. Tahminen 30 ila 45 dakika arası. Araca döndüğümde ilk olarak vantilatör fanının arasıra kesildiğini fark ettim. Belirli aralıklarla üflemeyi kesiyor birkaç saniye sonra tekrar devreye giriyordu ne olduğunu anlamaya çalışırken göstergelerde esp ışığının yandığını anahtar ışığının çıktığını görünce hemen anladım elektrik sorunu olduğunu. Hemen söyleyim ilk baktığım şarj lambası oldu ama yanmıyordu. Hemen stop ettim tekrar marşa bastım kimsecikler yok göstergeler dahi sönüyor.
Bir hafta öncesi şarj bilyaları drğişti ses yapıyordu riske girmedim. Takviye ile çalıştırdım yaklaşık 45 km lik yoldan sonra marş normale döndü. Ertesi günü yapılan kontrolde aküde sorun görünmüyor şarj dinamosu 13.1 ile 13.2 arası şarz gösteriyor hemen hatırlatayım akü tamamen boşalmış olduğu için aküden yapılan bu kontrol normalmiş. Şimdi üzerinde farklı bir akü var bir hafta deneyeceğiz. Aracım Astra H 1.3 CDTI 2011 model. Akü orjinal üzerinde gelen akü ayrıca şarj dinamosunun da 60 amper olduğunu öğrenince gülmekten kendimi alamadığımıda belirteyim galiba marelli markaydı orjinali yani.
Böyle birşey yaşayan varmı bu normalmi ne yapmam gerekir yorumlarınızı bekliyorum. Detaylı yazmaya çalıştım çözüm için dahada detaylandırabilirim teşekkürler

Arkadaşlar selamlar,

Aynı sorunu bende yaşıyordum.
Özel servislerde ve elektrik ustalarının koyduğu teşhisler:
- Akü bitik, plakalarda sülfatlaşma var. Değiştirelim.
- Aküye gelen artı ve eksi kablolarda aşırı ısınma var. Ek tesisat çekilmeli, motordan şase alacağız.
- Dinamo sargıları kavrulmuş, dinamo zayıf akım basıyor.
- Tesisatta kısa devre var.
- Otomatik far sensörü aküyü boşaltıyor.
- Servis menüsü (settingse basılı tutularak girilen) açık bırakıldığında aküyü boşaltır.

Şeklinde konan tüm teşhisler yanlıştır.

Cevap:
Opel ATM Yetkili Servisi Elektrik Biriminin verdiği cevaptır. Ve sorun % 1 Milyon çözülmüştür. Sevincimi anlatamam.

Beyler,

Akü kutup başlarının (pabuç) içine giren ana şase kabloları zamanla oksitleniyor ve pabuç-kablo teması zayıflıyor. Bu sebeple siz klimayı açtığınızda sistem elektriği aküden çekiyor. Şarj dinamosunun bastığı akım aküyü şarj edemiyor.

Çözüm:
Akü kutup başlarının içini lehim ile doldurup, temas problemi ortadan kalkınca herşey normale dönüyor.

Haydi hayırlı olsun...
 
Geri
Üst