Klima Rölanti Problemi - 2011 Astra H - tüm forumu okudum, bulamadım

Takdir sizin . Elektriksel olduğunu nereden varsaydınız ? Klima sisteminde elektrik olarak sadece 2 parça var .

Neyse size kolay gelsin . Zor bir durumdur ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daha önceki aracımdada klimayla alakası olmayan devir dalgalanması vardı. şarj dinamosuyla alakalı çözmüştük.

Astra'da da geçen ay şarj dinamosu değişti ama başka şehirde yolda kaldığım için maalesef alakasız bir serviste ne olduğunu bilmediğim parçalarla yapıldı. tahminimce klima kompresörü devredeyken ve rölantide motor yükü olmadan devir bir anda aşağı düştüğünde elektrik akımı yetersiz geldiği için sıkıntı yaşıyorum. tabii ben çok anlamam ama deneyerek bulucaz artık.

Teşekkürler
 
Daha önceki aracımdada klimayla alakası olmayan devir dalgalanması vardı. şarj dinamosuyla alakalı çözmüştük.



Astra'da da geçen ay şarj dinamosu değişti ama başka şehirde yolda kaldığım için maalesef alakasız bir serviste ne olduğunu bilmediğim parçalarla yapıldı. tahminimce klima kompresörü devredeyken ve rölantide motor yükü olmadan devir bir anda aşağı düştüğünde elektrik akımı yetersiz geldiği için sıkıntı yaşıyorum. tabii ben çok anlamam ama deneyerek bulucaz artık.



Teşekkürler



Hiç alakası olduğunu düşünmüyorum ama bir şey diyemiyorum . Aracınızı siz tanıyorsunuz .

Kolay gelsin size .


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hiç alakası olduğunu düşünmüyorum ama bir şey diyemiyorum . Aracınızı siz tanıyorsunuz .

Kolay gelsin size .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bu klima basıncına eml327 ile bakılabilir mi?
 
Elm327 ile denemedim maalesef bilgim yok. OPCOM ve Tech2 ile bakılıyor .
Hocam opcom ile nereden bakacağım bahsettiğinz basınca
 
O motor
Arkadaşlar merhaba, başına gelen var mı? bilgi verir misiniz?
En baştan söyleyim, forumlarda genelde klima açıkken kalkışta sıkıntı yaşandığından bahsetmişler. benim sorunum başka.

Aracım 2011 Astra Sedan 1.3 cdti 111.Yıl.

Klimay
ı çalıştırdığımda ilk aşamada araç rölantideyken herhangi bir sıkıntı yok. yaklaşık 800-900 devir civarında duruyor.

Hareket ettikten sonra boşa alıp rölantiye geçtiğimde devir bir anda 500-600 aralığına düşüyor ve tekrar yükseliyor. Motor tekliyor sanki. Bu anda klima motoru durup tekrar çalışıyor. Dışarda dinlediğiniz zaman tık tık motorun durup kalktığını duyabiliyorsunuz. Yaklaşık her 3-5 saniyede bir oluyor.

Aracı hareket ettirmedende aynı problem yaşanıyor. boştayken arabayı çalıştırıp klimayı açtığımda herhangi bir sorun yok. Ne zaman gaz verip ayağımı çekersem o zaman rölanti dengesizleşmeye başlıyor.

Klima çalışmadığı zaman hiçbir sıkıntı yok. hiç bir dalgalanma olmuyor.

Bugün bütün gün sanayide geçirdim, bakımlara ek olarak bu arızayla ilgili,

-klimanın gazı kontrol edildi.
-Klima kasnağı değişti.

Kasnak değiştikten sonra servisteyken rölantide yine hafif düşüş oluyordu -ama klima motorunu kapatmıyordu en azından. fakat servisten çıkıp 7-8 km mesafe gittikten sonra yine rölanti aşırı düşüp klima motorunu kesmeye başladı.

Bundan yaklaşık 1 ay önce şarj dinamosu ve kayış ile gergi kasnağı değişti.

Aracı 2 senedir kullanıyorum. ilk defa bu yaz böyle birşey geldi başıma.

Servisteki arkadaşlar radyatörü değiştirip denemeyi düşünüyorlar ama bence alakası yok.

Aklıma gelen tüm detayları yazdım.

Başına benzeri birşey gelen arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa çok sevinirim. en yakın zamanda video yükleyeceğim.

Teşekkürler
O 1.3 lerde hepsinde oluyor bu demek istiyorki şarj dinamosu başlığı dönmüyor onun kodu bu ECN 062108
 
Benzer problemi aracımda yaşadım . YouTube da devir dalgalanmasını sorunun Nasıl çözüldüğünü anlatmıştım , ancak bunu sadece klima açıkken yapıyor oluşu benim videoda anlattığım çözüme uymuyor . Video aşağıda .


Klima açıkken yaşadığım sorunun çözümü maalesef devir arttırma ile olmamıştı . Çözüm için klima radyatörünün çıkışında ki filtrenin değişimi gerekmişti . Ben bir süre radyatörün önünde biriken böcek sinek vs yi yıkayarak radyatörün soğutma gücünü arttırarak idare ettim . Ancak bir gün İstanbul trafiğinde Ağustos ayında klima basıncı 38bar a çıkıp aracı rölantide stop ettirmeye başladığında olayın bu şekilde çözülmeyeceği aşikar oldu .

İlk aşamada bilginiz için Astra H larda klima normal çalışma basıncı max 28 bar dır. Ancak 19-20 üzerine çıktığında klima komprösürü vınlama yapmaya başlar ve zorlanır . Bu ses gaza bastığınızda artar ancak bıraktığınızda gitmez , bir kez yapmaya başladımı artık sürekli gelir . Hatta o kadar kötü bir sistem yapılmış ki 1.6 larda sıfır km de bile geldiği oluyordu .

Eğer basınç değerini paylaşırsanız size sorunun bu olup olmadığını söyleyebilirim . Yapacak olduğunuz sorun bu ise , klima radyatörünü değişmek çünkü filtre üzerinde geliyor . GM tek filtre var ama ciddi pahalı . Delphi komple radyatör filtre ile gelir daha uygundur .

Ufak bir geliştirme (yaklaşık 1100 TL maliyeti oldu :) ) ile ben çözüme ulaşmayı bırakın aracın nefes almasını ve klima açınca şişmesinin önüne geçtim . Bunun için 1.3 ve 2.0 larda kullanılan 2. Fanı çıkma olarak aldım ... Sıfır radyatör (GM aldım ben :) ) alıp buna torna atölyesinde 2. fan için ayak yaptırdım . Çünkü 1.6 larda bu fan olmadığı için ayaklar yok . 1.3 radyatörü kullanamadım küçük buda yerine olmuyor neyse Custom bir uygulama ayakları yapmak çok daha uyguna geldi ve orijinal oldu .

54ede91701f146f789f9d08452c4b11f.jpg


Şuan klima çalışma basıncı 14-16 bar aralığında ve klimanın aracı sıkması geçti . Çünkü gaz çok daha soğuk olduğunda kompresör çok çok daha rahat çalışıyor . Şişme olmuyor ...

Tabii bu maliyeti biraz yüksek bir çözüm tavsiyem öncelikle radyatörünüzü bir solvent ile güzelce temizlemeniz .

Basınç okuyamazsanız klima açıkken devir dalgalanması olduğunda klima radyatörünü soğuk bir su ile yıkayın bakalım devir normale dönüyor mu ?

Tabii başka sebepleri de olabilir ama klimaysa bağlı çıkacaksa büyük ihtimal bu yukarıda anlattığımdır ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bu bahsettiğiniz basınc değerini opcom ile hangi bölümden okuyabilirim? Cok kurcaladım ama bulamadım
 
Geri
Üst