Koni STRT Spor Amortisör Kiti

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan erkany
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Orijinal ile koni arasındaki farklılık abi o konuyu okudum : ) Ben Coil ile Koni kit arasındaki farkı öğrenmek istiyorum. şimdi Koni 600 TL forumda bi arkadaş Coil satıyor 800 TL... hangisini almak mantıklı olur ? aralarındaki fark nedir ? Coil'de kendin yüksekliği ayarlıyabiliyorsun diye biliyorum ama bunun dışında bir fark varmı yok mu ? : )
 
Araban yükseldiğinde haliyle yumuşuyor :) sertleşme azalıyor,fakat koni zaten kısa helezon a göre yapılmıştır,her nekadar kaliteli de olsa ona güzel bir yay koyacan ne oldu 1300 lere gelecek :)

yada gidicen hiiç parayı saçmayacan kısa helezon alıp takıcan devam etcen :)
 
Coilover da yükseltir alçaltırsın,diğeride sabit bir alçaltma sunar...fark bu ..

Eyvallah, ama konilerin hepsinde de bu özellik varmış galiba doğru mudur ?

Aracın yol tutuşunu çok değiştiriyor virajlarda hele savrulma riski azaltıyor sertlik ayarı ile bozuk yollarda çukurlar vs. malum ülkemizde düz yol yok sert değil yumuşak geçiyorsun konfor 10 numara istediğin yüksekliği kendin bile ayarlayabilirsin öylebişey bu koni amortisör :D yani güvenlik+yol tutuşu+konfor :bir: mükemmel. Ama sadece yay alayım dersen benim gibi bin pişman olursun kafanı yaylara vurursun :rulet2:

yok sadece yay olarak almam seninde dediğin gibi çok şikayet oluyormuş sadece yay takıldığında : )

Araban yükseldiğinde haliyle yumuşuyor :) sertleşme azalıyor,fakat koni zaten kısa helezon a göre yapılmıştır,her nekadar kaliteli de olsa ona güzel bir yay koyacan ne oldu 1300 lere gelecek :)

yada gidicen hiiç parayı saçmayacan kısa helezon alıp takıcan devam etcen :)

1300 TL'lere gelecekse direk coil almak daha mantıklı o zaman ;) sen ne dersin ? : )
 
bu arada koni nin özelliği demişsin ama orayı tam anlamadım...koni amortisör standart a göre kısa kaldığı için patlama riski az ve çalışma kursu farklıdır...tabikide yol tutuşta koni iyi olur güzel bir yay ile...

coilover tabikide mantıklı ister bir buluşma veya şekil yapacağın zaman 13-15 cm basarsın yerlerde sürünür,ister doluşup gezmeye yola gideceğin zaman leylek style devam...

yani koni herdaim kullanıma gelmez ama iyidir, coilover bir koni amortisör kadar olmasada gündelik kullanıma gider..
 
bu arada koni nin özelliği demişsin ama orayı tam anlamadım...koni amortisör standart a göre kısa kaldığı için patlama riski az ve çalışma kursu farklıdır...tabikide yol tutuşta koni iyi olur güzel bir yay ile...

coilover tabikide mantıklı ister bir buluşma veya şekil yapacağın zaman 13-15 cm basarsın yerlerde sürünür,ister doluşup gezmeye yola gideceğin zaman leylek style devam...

yani koni herdaim kullanıma gelmez ama iyidir, coilover bir koni amortisör kadar olmasada gündelik kullanıma gider..

Nadir abi bir link paylaşmış o linkteki konuyu okudum şöyle bir şey yazıyor, alıntı yapıp paylaşıyorum ama koni+yay = 1300 TL civarı tutar diyorsun. Coil var satılık 800 TL... bu bakıma coil daha mantıklı geldi :)

...........
2500 farklı çeşidi bulunan KONI amortisörlerinin tümü ayarlanabilme özelliğine sahiptir. Bu şekilde konfor ve performans da ayarlanabilmektedir.
..........
  1. Ayarlanabilir, kişisel tercihlerinize göre süspansiyonların sertlikleri ayarlanabilir.
  2. Tasarım, araca göre tasarlanmıştır. Hiç bir problemle karşılaşmadan kolayca aracınıza monte edilir.
  3. Güvenlik, aracınızın yol tutuşuna olumlu yönde etkisi ile güvenli sürüş özelliklerine sahiptir.
  4. Konsantrasyon, Koni test pilotları ile geliştirilmiş istek tespiti yapılır.
 
ama yüksek alcak ayarı yokki :) sertlik var...
mantıklı olan zaten coil...tak devam et gitsin...
coilover ın avantajı büyük bizim memlekette ister sürücgen ister leylek yap...

yollar kaymak olsa derdim ki kıy parayı al koni yi :)
 
Aynen en mantıklısı coil gibi geldi bunca bilginin ardından : ) . Yardımlarınızdan ve yorumlarınızdan dolayı hepinize teşekkür ederim arkadaşlar ;)
 
aracın dizel olan konforunu da yitirirsin
 
Bunları alsan senin bi işine yaramaz aracını standartından max 1 parmak düşürür oda orjinal amortisördünden milleri kısa die yoksa alçaltıp kaldıramazsın bunda standar sertlikte standart. Ama sarı koni alırsan sertlik yumuşaklık ayarını ayarlıyabilirsin istediğin gibi. Coilover alırsan marka bişey H&R veyatta KW gibi bunların Variant 1 de yükseklik alçaklık Variant 2 de hem yükseklik alçaklık hemde sertlik yumuşaklık oluyor Variant 3 de ise hem yükseklik hem sertlik hemde kamber ayarı oluyor. Koni ile Coilover aynı şey değiller. açıklamam yeterli olmuştur umarım eğer olmadıysa aklına takılan bişey olursa sorabilirsin ;)
 
Geri
Üst